annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony HT-ZF9 geluid sub en achterspeakers valt weg

profile.country.NL.title
Mathijsbw
Lid

Sony HT-ZF9 geluid sub en achterspeakers valt weg

Al sinds de aanschaf problemen. Geluid van sub(die overigens 30 cm van de bar staat) valt vaak weg. Ook het geluid (van de later ontvangen) achterspeakers valt dan tegelijkertijd uit. Groene lampjes branden wel en software geeft aan een goede BT connectie te hebben. Soms werkte een harde reset of stekker eruit en erin. Nu ook niet meer na de aanschaf van een BT Sony platenspeler. Basslijn en achterspeakers vallen soms dus uit tijdens muziek. Zowel via alleen cast, BT, HDMI als jackingang.  Er loopt een dossier bij Sony die het probleem niet herkend. Vreemd! Wie heeft hier meer last van? Sony wil de set alleen onderzoeken als ik deze naar de winkel of Spijkernisse(Sony support) breng (beide ver weg van mijn huis). Daarnaast ben ik dan mijn geluid maanden kwijt en heb ik het risico dat zij het probleem niet erkennen. Geen pickup and return beleid of leentoestel. Ik wil het netjes oplossen met Sony, maar Sony laat me zitten met een probleem terwijl ik er niets aan kan doen. Wie herkent dit probleem?

124 ANTWOORDEN 124
profile.country.NL.title
Joachim1972.
Ontdekker

Ik heb contact met Sony en ze hebben toegezegd met een oplossing te komen.

Ik heb hun gevraagd om toegang te krijgen tot het "surroundmaster" netwerk om eventueel het kanaal nummer te kunnen wijzigen. 

Voor nu wil ik alle speaker bedraden maar zodra ik de subwoofer bedraad, 

gaat het lampje voorop op wit en heb geen geluid, niet via de kabel, niet draadloos. 

Ik heb bij de instellingen gekeken en dan geeft ie aan dat er geen verbinding is met de subwoofer.

Wat doe ik fout? 

profile.country.NL.title
Jetinternet
Ontdekker

Ik heb contact met sony gehad.

Op hun advies bij speakersettings 

RF Chanel op off gezet.

Nu al 3 dagen zonder problemen.

profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
Al meermaals geprobeerd. Dit is maar een tijdelijke oplossing. 
profile.country.NL.title
Joachim1972.
Ontdekker

Al zo vaak geprobeerd rf on, rf off. 

Inderdaad maar tijdelijk. 

Ik had gevraagd om toegang te krijgen tot het netwerk van de soundbar om het kanaalnummer te wijzigen maar daar geven ze geen toestemming voor. 

Ik moest het ding maar ter reparatie aanbieden. 

Nou, dat doen we dus niet. 

Ik heb inmiddels afscheid genomen van deze set en ben weer terug gegaan naar een bedraade set. Denon 7.1 versterker met Harman Kardon speakers. 

Voor mij nooit meer dat draadloze gedoe. 

Dit zal ook tevens mijn laatste reactie zijn, het is immers niet meer op mij van toepassing. 

Voor iedereen die nog problemen ondervind, succes en ik hoop voor jullie dat het opgelost word. 

 

Greetzzzzz 

profile.country.NL.title
Jor888
Ontdekker

Ik heb exact hetzelfde probleem.

Hebben alles al geprobeerd maar niks lijkt definitief te helpen.

Ik koop nooit meer dolby met bleutooth verbinding. 

Er blijkt iets jn huis te storen op de bleutooth zeggen ze, hebben alles al weg gehaald en geprobeerd maar probleem blijft

profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
Deze set werkt niet met bluetooth voor de verbinding naar de speakers en sub. Wel met 5Ghz wifi kanaal (niks met uw router te maken). Ook Dolby heeft hier geen effect op. Gewoon een slechte set van Sony. Niks meer kopen van hen is dus effectiever;). Na een tv en surround set van hen koop ik niks meer met Sony er op. Support is al even slecht als hun producten.
profile.country.NL.title
Jordivelzeboer
Ontdekker

Helaas ook tevergeefs contact gehad met klantenservice. 'Je stuurt hem maar op'. Aangezien veel mensen er hier last van hebben, moet dit probleem toch bekend zijn bij Sony en daarmee ook de toe te passen oplossing. Nu moet je alles maar opsturen, een tijd je set missen en maar zien wat de kosten gaan worden. Echt behoorlijk waardeloos dit..

profile.country.NL.title
Sebas14
Ontdekker

Dit probleem had ik al bij de soundbar HT-CT790. Subwoofer die helemaal uitviel en gaf met een groen lampje continue op de subwoofer zelf aan dat hij wel verbinding had. Ter reparatie aangeboden, maar na retour (iets gereset) waren de klachten nog steeds aanwezig. Ook nagekeken met Wifi Analyzer of mijn wifi niet de stoorzender was. Dat was niet het geval. Soundbar op kanaal 149 en wifi op kanaal 36. Deze had ik 2 jaar en was er nu klaar mee. Na advies (en na het niet lezen van dit forum helaas) heb ik nu de HT-ZF9 ivm het goede geluid samen met de rear speakers Z9F.
<span;>Deze soundbar heb ik nu middels 3 weken in huis en de haperingen zijn al hoorbaar met de subwoofer. Er zijn (met het nalezen van alle helpende oplossingen op dit forum en de avforum) geen storingsbronnen in de buurt aanwezig van de soundbar, subwoofer en rear speakers. Het draadloze 5Ghz kanaal van de Soundbar is in de 3 weken 2x van kanaal veranderd. In de 5Ghz band van kanaal 165 naar kanaal 100. Nog steeds duidelijk haperingen te horen met de subwoofer, maar valt niet helemaal continue uit. Dus niet langer dan 10 seconden. Mijn Router staat op de 2.4Ghz band vastgesteld op kanaal 6 en op de 5Ghz band op kanaal 36. Ook gecontroleerd met Wifi Analyzer. Ook heb ik bluetooth verbindingen uitgeschakeld om te kijken of deze storen.
<span;>Wat misschien een oorzaak kan zijn is dat boven kanaal 52 DFS is. Dat betekent dat deze kanalen ook door luchtvaart en weerstations worden gebruikt. Als een router boven kanaal 52 uitzend en merkt dat het kanaal bezet is, wordt gelijk de verbinding verbroken en naar een ander kanaal gezocht die wel vrij is. Zou dit niet te maken hebben met deze verbindingsproblemen?
<span;>De soundbar heeft de laatste software (002.315) deze uitkwam op 08-2020 j.l. De speakers hebben ook de laatste software (001.001)
<span;>Wat wel bij de getallen 001 bij de software van de speakers opvalt is dat deze (waarschijnlijk) nog geen update heeft gehad sinds het bestaan van de HT-ZF9 en Rearspeakers Z9F. Er zijn dus geen verbeteringen/veranderingen doorgevoerd.

 

Als ik dit forum doorlees en dat er zeker na ruim 1 jaar geen verbeteringen zijn met het issue dat de verbinding niet tot stand gehouden kan worden met de subwoofer en/of rear speakers heeft het voor mij ook geen zin (ook met ervaringen in het verleden) om deze set op te sturen naar Sony. Na het lezen van jullie reacties, wacht ik even op korte termijn naar een officiële reactie van Sony hier of via andere communicatiemiddelen dat dit probleem wordt erkend en dat dit verholpen gaat worden met evt een toekomstige software update als dit mogelijk is. Al heb ik na het nalezen hier weinig hoop in.
Wij als consument zitten tenslotte in een land dat er via meerdere verenigingen/openbare kanalen mogelijk is om een bedrijf op de vingers te tikken als die een product levert en na 2 jaar het nog niet op orde heeft, en zeker als het product nog steeds leverbaar is. Dan mag bij de aankoop vermeld worden dat er verbindingsproblemen zijn met meerdere types soundbars.

Ik wacht de reactie af.
Ik meld mij zeker nog terug in korte tijd.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Dit soort problemen blijven vervelend. Helaas afgelopen week bij kennis bezig geweest om zijn weg vallende Bluetooth  verbinding. Hij was ook al maanden in gevecht met de winkel en fabrikant.

 

Ons geconcentreerd op de volgende mogelijke stoorzenders, magnetron en of WiFI-router en of er iets het signaal verstoorde van metaal etc.... 

 

Er zat niks tussen waar veel metaal in zit, magnetron stekkers uit stopcontact net als de wifi router. Op alle apparaten Bluetooth uitgezet op de speakers na. Bluetooth staat bekend dat bereik niet te groot mag zijn. Dit gecontroleerd. Speakers dichterbij elkaar. Probleem werd erger..... Nog eens scan gedaan of er nog een WiFi netwerk was. En ja hoor er was nog zakelijke internet aansluiting met eigen WiFi router. Deze uitgezet en probleem was weg. Router ingesteld op ander kanaal en alles doet het weer. 

 

Nadeel bij dit soort problemen is dat de hardware zelf kan zijn (wat niet vaak voorkomt), maar zoals in geval bij mijn kennis een andere apparaat dat signaal verstoorde. In dit geval was het stuk makkelijker te vinden, omdat we niet te maken hadden met apparatuur van de buren. En systematisch alles uit konden zetten. 

 

Heb je alles geprobeerd wat je zelf kunt proberen, dan zou ik zoals @Vinc_E voorstelt spullenboel retourneren. 

 

In dit geval ging het om soundbar van Bose. Het is helaas iets wat met elk merk en type kan voorkomen. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Sebas14
Ontdekker

Nog even ter aanvulling van mijn vorige bericht.

De subwoofer is weer uitgevallen en nauwlettend opgelet wat er dan precies gebeurd.

De LED van de subwoofer wordt ROOD. Het Wifi signaal van de Soundbar 'Soundmast a........' op kanaal 149 van de 5Ghz band valt helemaal weg. Na 30 seconden viel het geluid helemaal weg voor 1 seconde. Daarna weer geluid, zag ik de LED van de subwoofer weer GROEN worden en kwam het Wifi signaal weer tevoorschijn op kanaal 149 op de 5Ghz band.

 

Ik ben nu benieuwd of er op kanaal 149 een ander signaal kwam waardoor het Wifi signaal van de soundbar werd uitgeschakeld (door een andere zender die uitzond ivm DFS en voorrang heeft). Of dat er een probleem zit in het Wifi signaal van de soundbar. Ik kan dat helaas nog niet meten met ander meetapparatuur.