annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Dolby Digital plus

profile.country.BE.title
blurredmonk
Ontdekker

Dolby Digital plus

Dag iedereen, 

 

Ik heb op dit moment een Sony Bravia KDL-48W705C TV. Dit is al één van de oudere, maar deze doet nog steeds zijn ding. 

 

Momenteel heb ik een nieuwe Soundbar gekocht voor een betere TV ervaring. Ik heb me dan ook een Sonos Beam Gen 2 aangeschaft. Ik merk dat mijn televisies als hoogste Dolby Digital Plus ondersteund. Echter, krijg ik deze codering niet uit mijn soundbar op dit moment. 

 

Wanneer ik via mijn Apple TV 4K iets afspeel, dat reeds als hoogste Dolby Atmos, ondersteund toont mijn Sonos Beam Gen 2 aan dat ik de codering PCM Stereo gebruik. Dit terwijl de gestreamde aflevering als hoogste Dolby Atmos ondersteund. 

 

Na een gesprek met Sonos geven zij aan dat alles correct gebeurd langs hun kant, maar dat het probleem gelegen is binnen de TV zelf. Zo zou ik bij de optie Digital Audio Out de optie Dolby Digital moeten hebben. Echter, krijg ik alleen automatisch en PCM te zien. 

 

Sonos zelf vermoedt dat het probleem gelegen is aan de TV of aan de firmware. Wanneer ik mijn firmware nakijk zie ik de versie PKG3.004EUA te zien. Wanneer ik de nieuwe versie zoek op de support van Sony krijg ik de versie V3.006 te zien. Deze versie krijg ik niet geïnstalleerd over het internet en ook niet via USB. Ik krijg telkens de melding dat er geen nieuwere versie beschikbaar is of dat er geen update bestand gevonden is op de USB stick. 

 

Enig advies hierin? 

 

Bedankt! 

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De W705c is zoizo geen 4K TV, dan heeft de Apple TV 4K toch weinig zin?

 

Hoe is de aansluit/verbinding volgorde?

Apple TV 4K (HDMI) >>> Sonos (HDMI) >>> W705c (HDMI)?

 

De firmware update naar v3.006 via de USB-stick moet lukken als je de stappen volgt die aangegeven worden met een geformateerde USB-stick in de juiste bestandsvorm.


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
blurredmonk
Ontdekker

De Apple 4K TV is puur voor de content en voor het gemak van de applicatie. In de toekomst is het dan ook de bedoeling om een 4K TV aan te schaffen. 

 

Momenteel is de setup zo. Apple 4K TV >>>> W705c (HDMI) >>>>> Sonos Beam Gen 2 (HDMI ARC). 

Echter, heb ik nergens de optie om Dolby Digital geluid te selecteren terwijl de TV dit dus wel degelijk ondersteund.