annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony HT-ZF9 geluid sub en achterspeakers valt weg

profile.country.NL.title
Mathijsbw
Lid

Sony HT-ZF9 geluid sub en achterspeakers valt weg

Al sinds de aanschaf problemen. Geluid van sub(die overigens 30 cm van de bar staat) valt vaak weg. Ook het geluid (van de later ontvangen) achterspeakers valt dan tegelijkertijd uit. Groene lampjes branden wel en software geeft aan een goede BT connectie te hebben. Soms werkte een harde reset of stekker eruit en erin. Nu ook niet meer na de aanschaf van een BT Sony platenspeler. Basslijn en achterspeakers vallen soms dus uit tijdens muziek. Zowel via alleen cast, BT, HDMI als jackingang.  Er loopt een dossier bij Sony die het probleem niet herkend. Vreemd! Wie heeft hier meer last van? Sony wil de set alleen onderzoeken als ik deze naar de winkel of Spijkernisse(Sony support) breng (beide ver weg van mijn huis). Daarnaast ben ik dan mijn geluid maanden kwijt en heb ik het risico dat zij het probleem niet erkennen. Geen pickup and return beleid of leentoestel. Ik wil het netjes oplossen met Sony, maar Sony laat me zitten met een probleem terwijl ik er niets aan kan doen. Wie herkent dit probleem?

124 ANTWOORDEN 124
profile.country.NL.title
Rene76
Ontdekker

De ziggo box ondersteund alleen de kanalen van 36 tm 48 op de 5ghz

 

profile.country.NL.title
Mathijsbw
Lid

Hierbij mijn situatie met RF Channel ON:

De 5ghz is de naam van mijn wifi internet punten van Ziggo.

Mathijsbw_0-1602414588775.png

Vreemd: hoe kan het dat de Sony de kanalen wijzigt, en bij RF channel ON 2 wifi kanalen(5ghz) aanmaakt in hetzelfde kanaal dan SurroundMaster. 

 

 

Wanneer ik RF Channel OFF zet:

Mijn Ziggo wifi zit niet in het kanaalbereik van de Sony.

Mathijsbw_1-1602414633933.png

 

Ik blijf met veel onduidelijkheden zitten...

profile.country.NL.title
Rene76
Ontdekker

Door RF op On te zetten gaat hij kijken naar eventuele storingen in de WiFi en gaat zo dus van kanaal veranderen. Staat hij uit en kijkt hij nergens naar en blijft vast op een kanaal. De laatste foto zou dus de juiste instelling zijn

profile.country.NL.title
umut.bayrak
Lid

Wat ik me wel afvraag. De wifi van de soundbar kan je verbinden met 5ghz wifi, maar dat betekend niet dat je bluetooth ook op 5ghz gaat werken lijkt mij? Want bluetooth communiceert op de 2.4 ghz lijn. Dus dan zullen we ten alle tijden haperingen aanhouden? Tenzii we de bluetooth kanaal kunnen vastleggen en kunnen ontlasten. Of zie ik dit totaal verkeerd?

profile.country.NL.title
Mathijsbw
Lid

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
Rf off helpt bij mij niet of maar even, vorig jaar al getest. Klachten bleven. 
profile.country.NL.title
umut.bayrak
Lid

Heb je enkel RF channel op Off gezet of deed je ook wat met je kanaal instellingen van je router?

profile.country.NL.title
Rene76
Ontdekker

Zoals eerder al aangegeven RF op off kijken welk kanaal de soundbar gebruikt en vervolgens in de router een ander kanaal kiezen en deze ook handmatig vast zetten. Dus de kanaal keuze niet op automatisch. 

 

profile.country.NL.title
Mathijsbw
Lid

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
Dat snap ik, echter ik zie dat mijn bar nu niet in het bereik van mijn wifi internet zit. Dus zou het geen problemen moeten opleveren toch? Rf staat nu uit. 
Ik ga voor de zekerheid mijn 5ghz op een vast kanaal zetten.

Waarom zendt de Sony een 5ghz WiFi verbinding uit? Vanwege de cast functie? Dat zou niet hoeven toch? Mijn andere Chromecast doen dat immers ook niet.
Of vanwege de wires speakers? Maar die gaan over bluetooth toch? 
.
profile.country.NL.title
Mathijsbw
Lid

Nou, ik heb alle 2,5ghz en 5ghz kanalen vastgezet in m'n wifi punten.

RF OFF in de Sony HT-ZF9 

 

Zojuist getest maar direct haperingen in de sub, direct de jackkabel weer aangesloten.

 

Dit is dus voor mij NIET de oplossing helaas:(

 

Mijn huidige kanalen, Surroundmaster zit de 5ghz dus niet in de weg.

Mathijsbw_0-1602613998274.png

 

Bouter1984
Ontdekker

Heeft iemand hier al een oplossing voor?