annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony HT-ZF9 geluid sub en achterspeakers valt weg

profile.country.NL.title
Mathijsbw
Lid

Sony HT-ZF9 geluid sub en achterspeakers valt weg

Al sinds de aanschaf problemen. Geluid van sub(die overigens 30 cm van de bar staat) valt vaak weg. Ook het geluid (van de later ontvangen) achterspeakers valt dan tegelijkertijd uit. Groene lampjes branden wel en software geeft aan een goede BT connectie te hebben. Soms werkte een harde reset of stekker eruit en erin. Nu ook niet meer na de aanschaf van een BT Sony platenspeler. Basslijn en achterspeakers vallen soms dus uit tijdens muziek. Zowel via alleen cast, BT, HDMI als jackingang.  Er loopt een dossier bij Sony die het probleem niet herkend. Vreemd! Wie heeft hier meer last van? Sony wil de set alleen onderzoeken als ik deze naar de winkel of Spijkernisse(Sony support) breng (beide ver weg van mijn huis). Daarnaast ben ik dan mijn geluid maanden kwijt en heb ik het risico dat zij het probleem niet erkennen. Geen pickup and return beleid of leentoestel. Ik wil het netjes oplossen met Sony, maar Sony laat me zitten met een probleem terwijl ik er niets aan kan doen. Wie herkent dit probleem?

124 ANTWOORDEN 124
profile.country.NL.title
Boudewijn_D
Moderator

Dit klinkt als een gecompliceerd probleem waarbij het niet makkelijk is om een éénduidige oorzaak aan te geven. Eens kijken wat onze experts ervan vinden.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als vanaf de aanschaf van de ZF9 de verbinding met de sub regelmatig weg valt, begrijp ik niet waarom je dit accepteerde, maar dit terzijde.

 

Begrijp ik het nu goed dat er 2 BlueTooth verbindingen met de ZF9 tegelijk actief zijn?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

@Mathijsbw Ik zou alles terugbrengen naar de winkel. Je bent niet tevreden met je aanschaf en zij moeten met een oplossing komen. 

Je loopt niet het risico dat je het maanden kwijt bent en dat ze het probleem niet erkennen. Zolang jij niet tevreden bent met je aanschaf, kun je altijd de koop ontbinden. 

 

Voor ons is er geen manier om na te gaan waarom de draadloze verbindingen niet lekker werken. Maar het feit dat je bij een herstart het wel werkend krijgt, betekent waarschijnlijk dat er iets niet klopt met de hardware. 

profile.country.NL.title
GradusR
Nieuw

Hallo,

Wij hebben ook problemen dat vooral de sub uitvalt. Soms de achterspeakers. Wij dachten dat in de geluidskanalen van Ziggo lag, maar hij doet t ook bij streamen van oa Spotify. Wij hebben het Ziggo wifisysteem veranderd en nu blijkt het probleem er nog te zijn. Ook RF channel geprobeerd,werkt ook niet, allen erger wordt dan. 

Het zit ergens in het draadloossysteem heb ik het idee. 

Ik begrijp nu dat Sony niet erg behulpzaam is om dit op te lossen. Jammer is dat je bij dit systeem niet met kabels kan aansluiten. Wij hebben het nog niet gemeld bij Sony, was dit nu eigenlijk van plan, kan dit ook doen,maar of het zin heeft...

Wij hebben idd ook geen vervangend systeem thuis. 

 

 

 

profile.country.NL.title
Mathijsbw
Lid

In het begin viel het niet direct op. Heb gewacht tot ik de achterspeakers had ontvangen ca. 2 maand later. Toen ik na de cashback actie de achterspeakers had ontvangen en aangesloten viel het meer op en heb direct Sony support ingeschakeld.

 

Wat betreft de BT: het probleem deed zich al voor zonder een BT verbinding met  een geluidsdrager. Mijn tv zich via HDMI. De sub en de achterspeakers uiteraard wel via een BT verbinding.

 

Het probleem wordt groter als er meerdere mensen in de woonkamer zitten. Dus personen tussen de bar en de achterspeakers maken het euvel veel erger. De sub staat 30cm links onder de bar. Verder geen andere stralingsapparaten tussen de speakers,bar en sub. Kortom, mijn bar lijkt extreem gevoelig voor straling (van iig mensen). Daar lijkt ergens het probleem te zitten denk ik.

profile.country.NL.title
Mathijsbw
Lid

Als Sony zelf niet met een oplossing komt zit er niets anders op inderdaad. Echter, de webshop (die overigens ook fysieke winkels heeft) zit niet bij mij om de hoek. Daarnaast accepteren zij geen retourzendingen via pakketpost zonder dat de apparatuur in de originele verpakking(die ik niet meer heb) zit. Goed verpakt opsturen vind ik ook riskant natuurlijk en wil ik niet zomaar doen. Zowel de webshop als Sony(Support Spijkernisse) geeft aan de spullen langs te brengen. Spijkernisse is voor mij ruim 2 uur rijden. 

 

Ik heb voorgesteld aan Sony een nieuw exemplaar te verzenden naar mij zodat ik kan aansluiten en testen en op mijn beurt mijn set in diezelfde verpakking netjes kan retourneren zodat verdere schade. Dit lijkt me de makkelijkste oplossing voor alle partijen. Hopelijk kunnen ze me helpen.

profile.country.NL.title
Neptunus1122
Ontdekker

Ik heb exact hetzelfde probleem. Eigenlijk al vanaf de aankoop. Jammer dat ik de de connectie tussen de bar en de subwoofer niet kan bedraden.... 

 

Alles al geprobeerd. Ik heb eigenlijk het vertrouwen in het product verloren. Ik had gehoopt op een (eenvoudige) oplossing of een adequate support. 

profile.country.NL.title
Neptunus1122
Ontdekker

Hallo, 

Eigelijk al sinds de aankoop heb ik problemen met de draadloze connectie tussen de bar en de subwoofer. Regelmatig valt die van tijd tot tijd weg. De subwoofer staat 50 cm van de unit. Regelmatig factory reset, uit en aanzetten, rf uit en aan enz enz. Helaas kan de connectie niet worden bedraad.... 

Zie ik een mogelijke oplossing over het hoofd? 

Wat te doen? 

Gr. 

Jan Brugman 

 

 

 

profile.country.NL.title
ronmeuldijk
Ontdekker

Hier hetzelfde probleem. Eerst gedacht dat het aan Netflix lag. Toen geprobeerd de instellingen van mijn soundbar aan te passen, maar het probleem blijft. Er is ook geen oorzaak vast te stellen, het probleem duikt random op. De soundbar in- en uitschakelen wil soms helpen (voor even) en ook het loskoppelen van de netstekker lijkt even te helpen. Probleem zit echt in het systeem zelf. Geluid mankeert bij Netflix, televisie van KPN, Spotify, DLNA-player, internetradio en blue-tooth afspelen.

Voor een soundbar in deze prijsklasse mag je toch een probleemloos systeem verwachten ?