annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony HT-ZF9 geluid sub en achterspeakers valt weg

profile.country.NL.title
Mathijsbw
Lid

Sony HT-ZF9 geluid sub en achterspeakers valt weg

Al sinds de aanschaf problemen. Geluid van sub(die overigens 30 cm van de bar staat) valt vaak weg. Ook het geluid (van de later ontvangen) achterspeakers valt dan tegelijkertijd uit. Groene lampjes branden wel en software geeft aan een goede BT connectie te hebben. Soms werkte een harde reset of stekker eruit en erin. Nu ook niet meer na de aanschaf van een BT Sony platenspeler. Basslijn en achterspeakers vallen soms dus uit tijdens muziek. Zowel via alleen cast, BT, HDMI als jackingang.  Er loopt een dossier bij Sony die het probleem niet herkend. Vreemd! Wie heeft hier meer last van? Sony wil de set alleen onderzoeken als ik deze naar de winkel of Spijkernisse(Sony support) breng (beide ver weg van mijn huis). Daarnaast ben ik dan mijn geluid maanden kwijt en heb ik het risico dat zij het probleem niet erkennen. Geen pickup and return beleid of leentoestel. Ik wil het netjes oplossen met Sony, maar Sony laat me zitten met een probleem terwijl ik er niets aan kan doen. Wie herkent dit probleem?

124 ANTWOORDEN 124
profile.country.NL.title
Victor6731
Ontdekker

Heb ze op standaards gezet en geen last meer

Verstuurd vanaf mijn iPad
profile.country.NL.title
umut.bayrak
Lid

Wat versta je onder standaard?

profile.country.NL.title
Mathijsbw
Lid

Op basis van mijn eigen ervaringen en wat ik hier lees.
Het probleem heeft 100% met stralingen te maken... Bluetooth, wifi, of netspanning, satische elektrische tijd, mobiele telefoons (tussen de bar en de speakers).
Sony erkent het probleem niet. Dat is het probleem.
profile.country.NL.title
joachim1972
Ontdekker

Mathijs, ik weet het wel zeker dat het daarmee te maken heeft!

 

Ik heb de afgelopen dagen eens echt de proef op de som genomen en meerdere

malen mijn 5ghz netwerk uit- en ingeschakeld en dat het 100% effect op de werking van mijn soundbar!!

Zodra ik dat netwerk in schakel, beginnen bij mij de problemen met het geluid. Bij uitschakelen is het probleem ook direct weer weg.

 

En dan kan er wel iemand uit dit topic gaan roepen dat de soundbar z'n eigen verbindingen maakt met de sub en rear speakers en dat dat niets met elkaar te maken kan hebben maar ik ondervind dit meerdere malen op verschillende dagen en tijdstippen.

Wat ik eerder zei, dit de oplossing voor MIJN situatie en wil niet zeggen dat dit bij iedereen het geval is maar ik kan me ook niet voorstellen dat ik de enige ben waarbij een 5ghz signaal de zaak verstoord.

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Er wordt door de ZF9's (e.a. soundbars) daadwerkelijk een aparte verbinding (WiFi-Direct) gemaakt tussen de sub's en de rear's, dit is het geval op de 5Ghz frequentie band waar ook de WiFi van het internet modem op uitzend.

 

Doordat op zowel de soundbar als in het WiFi modem de kanaal keuze op automatisch staat ingesteld kan er regelmatig een verstoorde verbinding voordoen.

 

Mogelijke oplossingen:

 - het 5Ghz signaal uitschakelen in het internet modem.

 - de automatische instelling van het uitgangsignaal uitschakelen, vast kanaal in stellen op beide apparaten.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

Ik ben de persoon die "roept" dat de soundbar zijn eigen netwerk heeft. En dat is wel degelijk zo, net zoals jij zelf "roept"...

Wat ik niet roep is dat het niks met elkaar te maken kan hebben. Je kan wel uw 5Ghz verbinding uitschakelen op uw router(ik heb trouwens geen 5Ghz verbinding aan staan op mijn router en heb nog steeds perfect hetzelfde probleem), maar dat is niet de bedoeling.

 

Om het probleem met overbevolkte of storende kanalen op te lossen zit er een functie in de soundbar . De "RF channel" functie. Maar ik heb meer de indruk dat die een random channel kiest waarbij je soms meermaals die aan en uit moet zetten tot het probleem weg is. Het is en blijft een slechte implementatie en fout van Sony. 

 

Die 5Ghz uitschakelen helpt in uw geval, bij de ander kan het het elektriciteitsnet zijn of erger nog de schoonmoeder die tussen de soundbar en sub zit!

 

Blijft een product met problemen, het is niet de bedoeling dat de gebruiker het internet moet afschuimen en uren moet zitten proberen. Sony is hiervan op de hoogte maar het is een fout in het product en dat gaan ze nooit toegeven.

profile.country.NL.title
umut.bayrak
Lid

-de automatische instelling van het uitgangsignaal uitschakelen, vast kanaal in stellen op beide apparaten.

 

ik vraag me af hoe ik dit zou kunnen doen?

profile.country.NL.title
Mathijsbw
Lid

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
Hebben jullie nu ook de update:
Firmware-update naar versie 2.315 voor HT-ZF9?

En hoor je verschillen?
profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
Heb de update ook gezien maar die doet niks speciaal. Enkel een oplossing voor als je ARC EN optical hebt aangesloten en dan ruis hebt.

Voor de rest een implementatie van Alexa dat beter zou zijn...
profile.country.NL.title
Rene76
Ontdekker

Hallo allemaal

Ook ik ondervind al sinds de aanschaf problemen met het uitvallen van de draadloze verbinding. 

Na veel lezen en zoeken proberen heb ik voor mij de oplossing gevonden. 

Op het moment dat de soundbar aangaat komt er een draadloos WiFi netwerk erbij in de 5ghz genaamd suroundmaster. Deze zend uit op kanaal 36. Waar ook toevallig mijn eigen 5ghz WiFi netwerk op uitzend en ook sterker is. Nu heb ik dus mijn eigen 5ghz netwerk niet meer op automatisch gezet maar handmatig op kanaal 100, en de soundbar ook rf Channel uitgezet. Deze blijft ook continue op 36 uitzenden. Dit draait nu al een ruime maand zonder dat er nog een uitval is geweest.