annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen reactie afstandsbediening

Marzellor
Ontdekker

Geen reactie afstandsbediening

Sinds de laatste firmware geeft de tv (x8005c) af en toe geen enkele reactie meer op het afstandsbediening signaal. Dit is met meerdere afstandsbedieningen en het lijkt een bug te zijn bij het luisteren naar de sensor. De sideview apo werkt nog wel.

 

Meer mensen hier problemen mee?

26 ANTWOORDEN 26
profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

@bns28b  Zou je wellicht eens kunnen kijken welke software-versie je hebt draaien op de tv? Mogelijk heb je niet de laatste versie update erop staan. Mocht je wel de laatste update erop hebben staan dan kun je eens proberen om de tv opnieuw op te starten via het menu.

djohnlord
Lid

mijne reageert een enkele keer niet,soms ineens turbo,alsof je snel 10x drukte

Marzellor
Ontdekker

Heb het probleem hier nu eigenlijk dagelijks. Hetzelfde als bij @bns28 ... als de led al licht geeft werkt de afstandsbediening niet. Als de led bij standby uit staat en ik schakel de tv in dan werkt het wel.

 

Zit op 3.395 

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

@Marzellor  Zie mijn bericht hierboven. Misschien even proberen de tv op de juiste manier opnieuw op te starten, via het menu of de afstandsbediening (uit-knop 10 seconden ingedrukt houden). Dan even kijken hoe het zich houdt, mocht het dan nog steeds voorkomen is wellicht een factory reset de oplossing.

botteaap
Ontdekker

Zelfde probleem hier, ook met KPN/Telfort settop box aangesloten. Het lijkt wel alsof dit gebeurt wanneer de TV uit staat en later de settop box in standby gaat. Erg irritant, alleen stroom eraf werkt.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Welk probleem heb je nu eigenlijk als het toestel uit staat?

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
botteaap
Ontdekker

Zelfde als de andere melders in dit topic. Uit blijft ie wel :slight_smile:

 

Soms is het lampje aan als het toestel uit staat. Dan kan ik de TV aanschakelen met de afstandsbediening maar heb ik geen geluid van de settop box die op HDMI 2 zit. Verder werkt de afstandsbediening dan niet meer, ook de uitknop vasthouden voor reset werkt niet. Het enige wat helpt is de stroom eraf halen. De TV herstart en alles werkt weer.

 

Het is niet altijd bij uit/aan zetten maar wel geregeld. Ik heb de TV pas een week overigens. Of het branden van het lampje altijd een voorteken is van een niet reagerende afstandsbediening weet ik nog niet 100% zeker, maar het lijkt er wel op.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

@Marzellor


Niks inhoudelijks. Er zijn te weinig klachten om het serieus te nemen. 
Klinkt heel lullig, maar ik begrijp wel waarom. Ze zijn druk bezig met een volgende firmware versie (6.0). 

Er zijn tientallen klachten op dit forum alleen, maar ze zijn allemaal bijzonder verschillend. Sony wilt grote klachten aanpakken, maar we hebben de getalen niet op het moment. 

Alles hier heb ik gerapporteerd wel, met als bericht dat we nu aan 6.0 werken. 

Marzellor
Ontdekker

Dat is erg jammer. Gaat betekenen dat ik moet wachten tot de 6.0 en dan moet afwachten of het probleem is opgelost. 

Is bekend wanneer 6.0 uit komt?

Marzellor
Ontdekker

Gisteravond nog eens een fabrieksreset uitgevoerd. Verder geen apps oid geinstalleerd.

Het probleem speelde zojuist weer na inschakelen van de tv. 

 

@Vinc_E Wanneer verschijnt de 6.0 release? Het is nl behoorlijk vervelend om elke keer de tv aan te zetten... vervolgens te constateren dat de AB niet werkt... tv uit te schakelen met sideview en vervolgens weer in te schakelen met sideview.