annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen reactie afstandsbediening

Marzellor
Ontdekker

Geen reactie afstandsbediening

Sinds de laatste firmware geeft de tv (x8005c) af en toe geen enkele reactie meer op het afstandsbediening signaal. Dit is met meerdere afstandsbedieningen en het lijkt een bug te zijn bij het luisteren naar de sensor. De sideview apo werkt nog wel.

 

Meer mensen hier problemen mee?

26 ANTWOORDEN 26
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Gebeurd hier ook wel eens, na enkele minuten reageer de afstandbediening weer. Meestal voer ik dan een reset uit d.m.v. de groene knop ingedrukt houden totdat het toestel uitschakeld en het weigeren van de de afstandbediening doet dan weer lange tijd niet meer voor.

 

Suc6 ermee,

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Marzellor
Ontdekker

Ik heb er een paar keer per week last van. De groene knop ingedrukt houden heeft ook geen effect. Wat wel werkt is de stroom er af of via de sideview app de tv uitschakelen en weer inschakelen. 

 

Enig idee wat de oplossing is?

BarryZut
Nieuw

Sinds de laatste update heb ik ook af en toe last dat de afstandsbediening en het geluid het niet doen als ik mijn tv opstart. Beeld blijf ik wel zien.

Als ik de stroom eraf haal en daarna weer opstart, is het probleem verholpen.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Vreemd dat het sinds de laatste update zo is. Niet iedereen heeft er last van blijkbaar. 

Ik zal het aankaarten intern. Wat hierbij zou helpen is meer details. Hoe vaak komt het voor, wat voor opstelling gebruik je, via welke aanbieder kijk je TV, ervaar je dit issue alleen als je direct TV kijk of ook met Netflix oid? 

profile.country.BE.title
rsca777
Ontdekker

Hier reageert de afstandsbediening soms niet meer wanneer ik bijv. de beeldinstellingen van de tv wens te wijzigen, dit gebeurt op alle HDMI-aansluitingen... Na korte tijd (pakweg 30 sec.) lukt dit terug wel.

profile.country.BE.title
rsca777
Ontdekker

Update 01/06: ook bij het gebruik van de Netflix-app op de Sony tv reageert de afstandsbediening soms niet. Na even te wachten, doet hij het weer wel. Best vervelend.

Marzellor
Ontdekker

het komt nagenoeg dagelijks voor.

sony bravia x8005c  (hdmi cec arc naar denon)

audio denon x3000 (hdmi cec arc naar sony)

kpn interactieve tv (aangesloten op denon)

we kijken alles via extern (netflix app van sony zelf gebruiken we nagenoeg niet ivm veel lip-sync issues). Soms is het probleem direct actief na inschakelen tv.

Marzellor
Ontdekker

@Vinc_E : heb je nog een reactie van intern gehad? het probleem speelt de laatste tijd direct na het inschakelen van de tv. De tv moet dan eerst via de app uit en weer aan en dan werkt de afstandsbediening wel.

bns28b
Ontdekker

Sinds enkele weken hebben wij dit probleem ook. Zodra je de tv (type KDL-50W809C) aanzet dan heb je wel beeld en geen geluid. TV reageert nergens op, niet op afstandsbediening, niet op panel achter op de tv. Het valt wel op dat het ledlampje brandt voordat we de tv inschakelen. Als het ledlampje uit is (voordat tv wordt ingeschakeld) is er geen probleem.
Het enige wat werkt is de stroom eraf halen. Dit komt bijna dagelijks voor. Wordt een beetje vervelend!