annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony HT-ZF9 geluid sub en achterspeakers valt weg

profile.country.NL.title
Mathijsbw
Lid

Sony HT-ZF9 geluid sub en achterspeakers valt weg

Al sinds de aanschaf problemen. Geluid van sub(die overigens 30 cm van de bar staat) valt vaak weg. Ook het geluid (van de later ontvangen) achterspeakers valt dan tegelijkertijd uit. Groene lampjes branden wel en software geeft aan een goede BT connectie te hebben. Soms werkte een harde reset of stekker eruit en erin. Nu ook niet meer na de aanschaf van een BT Sony platenspeler. Basslijn en achterspeakers vallen soms dus uit tijdens muziek. Zowel via alleen cast, BT, HDMI als jackingang.  Er loopt een dossier bij Sony die het probleem niet herkend. Vreemd! Wie heeft hier meer last van? Sony wil de set alleen onderzoeken als ik deze naar de winkel of Spijkernisse(Sony support) breng (beide ver weg van mijn huis). Daarnaast ben ik dan mijn geluid maanden kwijt en heb ik het risico dat zij het probleem niet erkennen. Geen pickup and return beleid of leentoestel. Ik wil het netjes oplossen met Sony, maar Sony laat me zitten met een probleem terwijl ik er niets aan kan doen. Wie herkent dit probleem?

124 ANTWOORDEN 124
profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

Is het probleem opgelost met de sub te bekabelen? Heb nog hetzelfde probleem en ben het beu maar ik zou nog zo een kabel moeten kopen.

 

Mvg

 

profile.country.NL.title
Mathijsbw
Lid

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
Of het probleem is opgelost weet ik niet, maar de sub valt niet meer uit door de jack to jack kabel. 
Ik heb de twee achter speakers niet bekabeld, maar als dat geluid soms weg valt valt dat niet zo op. 

Voor mij zeker een oplossing! Ik ben erg opgelucht!
profile.country.NL.title
Neptunus1122
Ontdekker

Is de led van de subwoofer na de bekabeling oranje bij jou?

profile.country.NL.title
Neptunus1122
Ontdekker

Update: de bekabeling van de subwoofer is perfect! Led is oranje. De achterspeakers zijn nog steeds wireless, of ze van tijd tot tijd uitvallen weet ik niet, ik merk er niks van en dat was met de subwoofer wel effe anders..... 

 

Wat mij betreft is het probleem opgelost. 

profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
Jammer dat Sony support dit weer eens niet weet... Waardeloos

Verzonden vanaf mijn Huawei-telefoon
profile.country.NL.title
Benstrating
Ontdekker

Herkenbaar probleem. Ervaar ik ook. Nog geen oplossing gevonden. Sony zou dit onder garantie moeten herstellen of anders geld retour doen. Het is immers duidelijk een ondeugdelijk product. 

profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

Ik heb problemen met ALLE producten van Sony die ik de laatste 2 jaar heb gekocht. Voor GEEN ENKEL probleem is er een oplossing gekomen. Al maanden bezig met hen voor problemen met mijn 2019 xg9505 tv, ze stoppen gewoon met reageren. Altijd hetzelfde verhaaltje. "Wij gaan u bellen, gelieve ons niet meer te contacteren." Ticket van januari... Laatste contact was 4 weken geleden.  

 

1 oplossing voor de toekomst: nooit geen Sony product meer kopen. Je komt altijd bedrogen uit.

profile.country.NL.title
Victor6731
Ontdekker

Ook ik heb last van het weg vallen van het geluid uit de achterspeakers. Het valt op dat tijdens een actie film bv Braveheart het geluid tijdens actie om de paar seconden uitvalt en weer terug komt zeer irritant, aan uit om de paar seconde dan weer lang niks dan weer het probleem. Bij actie met zware ontploffingen valt het zwaar tegen, je ziet de ontploffing maar kwa geluid lijkt het op een rotje en ff niks dan weer iets. Zal zeker iedereen afraden om deze set te kopen, wordt tijd dat er een update komt om de connectie te verhogen en sneller te maken. Misschien toch maar over stappen op jbl

profile.country.NL.title
Mathijsbw
Lid

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
Erg vervelend hè. Ik heb mijn sub nu iig bekabeld ( via jack) zodat het niet meer optreed bij de sub. De achter speakers hebben het probleem nog wel:( die staan te ongunstig om te bekabelen.

Ik heb Sony gevraagd waarom zij zelf niet met het alternatief komen om de sub te bekabelen. Ze mogen het om bepaalde onbekende redenen niet communiceren. Heel vreemd!
_Sony_71_
Nieuw

 

Had dit probleem ook met Next van Ziggo. Ik had het vermoeden dat je niet beide apparaten op dolby of surround kunt zetten en ben gaan experimenteren. Dus op de soundbar kiezen voor dolby speaker virtualizer bij audio settings.

Bij de next box audio op volg signaal gezet. Hiermee was mijn probleem opgelost. Ik had regelmatig geen sub. Ook wel eens de rear speakers die wegvielen en na het resetten van de instellingen deden ze het weer.

Ik had het overigens alleen maar met tv/film kijken. Niet met Spotify of iets... Hopelijk heb je hier wat aan?