annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A6000 Instellingen (gebruiksaanwijzing)

OPGELOST
profile.country.NL.title
RonaldC
Lid

A6000 Instellingen (gebruiksaanwijzing)

Na jaren plezier van de RX100, maar eens een A6000 aangeschaft. En zoals algemeen bekend is de gebruiksaanwijzing haast een reden om er maar verder van af te zien - zeker voor iemand uit de doelgroep waarvoor deze camera bestemd is (de echt prof koopt waarschijnlijk een Nikon ....). Toch m'n tanden er ingezet en na tientalle uren spitten, nadenken en op internet nazoeken, de handleiding teruggebracht tot 6 pagina's Word bestand. Op volgorde van relevantie, met referentie naar het (chaotische) menu en mijn eigen ideeën over 'de beste' instellingen. Te mooi om alleen voor mezelf te houden (vind ik zelf). Als iemand interesse heeft, dan mij even uitleggen hoe ik dit kan uploaden om het beschikbaar te stellen. 

49 ANTWOORDEN 49
hulooze
Nieuw

hoi, ik heb zojuist ook een @6000 gekocht. Ik kan geen document vinden en ook geen link. Kan iemand het nog eens posten?

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@hulooze

 

Welkom bij de club. Hoop dat je er wat aan hebt.

 

Op de Sony site zelf, zie je op enig moment het woord ondersteuning.

Daar log je in, en geeft het type camera op, waarvoor je de ondersteuning wilt hebben.

 

Dan zie je de mogelijkheden die er zijn.

Gebruiksaanwijzingen, firmware updates, voor toestel en/of lenzen etc.

Controleer ook even of je de laatste firmware hebt.

 

Download met name ook de hulpgids, die is veel makkelijker in 't gebruik,

omdat die per onderwerp is gerangschikt.

 

Succes.

profile.country.NL.title
RonaldC
Lid

Beste,

 

Gefeliciteerd met je verstandige keuze. Hoe meer je van de camera begrijpt, hoe beter hij blijkt te zijn en hoe meer plezier je eraan beleeft..

De talloze instel mogelijkheden zijn (zeker in het begin) iets om moedeloos van de worden. Maar de meeste zijn en soort van basis instelling en uiteindelijk blijven er 'maar een paar' over voor 'dagelijks gebruik'. Deze laatse heb ik in een "Quick guide" verwerkt. Alle andere instellingen in een ander document (zie onder de link naar de documenten).

Lees de toelichting om maximaal plezier van het document te hebben - je kan in Word alles anders sorteren en naar eigen inzicht aanpassen.

Ik hoop dat je hiermee de eerste hobbel goed kan nemen en daarna veel plezier aan de camera zal beleven.

 

De download blijft maar beperkte tijd beschikbaar op WeTransfer dus als je te laat bent laat het me weten dan maak ik een nieuwe

 

https://we.tl/nhizzvzMD4

hulooze
Nieuw

Fijn Ronald, ik zie meteen dat ik nu beter kan starten met het me eigen
maken van wat de camera kan en ik ermee kan!

Bedankt voor de snelle reactie.

Huub
hulooze
Nieuw

Fijn Ronald, ik zie meteen dat ik nu beter kan starten met het me eigen
maken van wat de camera kan en ik ermee kan!

Bedankt voor de snelle reactie.

Huub
profile.country.NL.title
RonaldC
Lid

Beste Huub,

 

Succes ermee. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

 

Als je nog andere lenzen overweegt; daar heb ik ook wel ideeën over.

 

Maar eerste de camera!

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Goed initiatief.

Ondertussen fotografeer ik lang genoeg om te weten dat de camera die iemand gebruikt soms niets zegt over het eindresultaat. Ik heb mensen gezien met peperdure camera's en waardeloze foto's en mensen met oude barrels die waanzinnige foto's kunnen schieten.

Ik ga altijd op groepsreis en ik deel doorgaans de foto's en heb ondertussen de ruime ervaring dat veel mensen met een dikke beurs en ditto camera soms niet eens de basics van de fotografie kennen.

Ik heb dat hier al eerder gezegd, je herkent ze aan de altijd vanzelf opklappende flister.

 

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
RonaldC
Lid

Helemaal mee eens. Musea hangen vol met prachtige foto's die met camera's gemaakt zijn met 3 instel mogelijkheden. Daarom is het goed de waarde van die andere paar honderd instellingen op zo'n digitale camera in te zien.

 

En net als met een dure golfset, ga je niet beter golfen als je het toch al niet zo goed kon. Dat geld ook voor de camera's. Maar als je inzicht in de mogelijkheden van de krijg, dan wordt fotograferen wel veel leuker.

Maar als ik onderweg ben en voor fotograferen toch weinig gelegenheid heb, dan steek ik  m'n RX100 in m'n zak - met vaak prachitg resultaat.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@RonaldC @pieterlj

 

Maar als je wel goed kunt golfen, koop je wel vaak die betere golfset.

En ga je nog beter golfen.

 

Jullie hebben volstrekt gelijk, dat je niet beter gaat golfen of fotograferen, door een betere kamera.

 

Maar als je toevallig weet, hoe 't moet .......

profile.country.NL.title
Selma6000
Ontdekker

Bedankt voor het delen van dit bestand! Ik ga er mee aan de slag...