annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Ci+ error 03 SAC failed & Toestel certificaat verlopen -17 KD75XE8596

profile.country.NL.title
basemmen
Ontdekker

Ci+ error 03 SAC failed & Toestel certificaat verlopen -17 KD75XE8596

Recentelijk heb ik bij mijn nieuwe Sony KD75XE8596 Android TV allerlei problemen zoals dat de TV soms niet in kan schakelen of het volume kan pas na 20 keer drukken op de afstandsbediening geregeld word,

 

Het grootste probleem is dat er regelmatig deze errors in beeld komen als ik een andere zender dan 1,2, of 3 kies.

 

Ci+ error 03 SAC Failed, vaak gevolgd door Error Toestel Certificaat verlopen -17

 

Het is totaal random. en gebeurd bij het inschakelen van de tv.

Mijn provider is Ziggo. 

Ik heb ondertussen al gebeld met Ziggo, maar die kwam tot de conclusie dat dit geen Ziggo errors zijn. Ze verwijzen naar Sony.

Ondertussen alle standaard truukjes al uitgevoerd zoals tv opnieuw starten, digitale tv setup opnieuw uitvoeren, fabrieksreset, module er uit en in (20x).

Niets helpt.

 

De Ci+ module is van @Smit (nieuw model)

 

Ondertussen een van mijn oude tv decoders geretourneerd naar Ziggo om een Ziggo Ci+ module te kunnen krijgen. Dat is een Quantis module. Deze module doet helemaal niets. Blijft constant "authentificatie bezig" weergeven.

 

Ik baal echt enorm dat ik nu zo'n dure TV heb er er niet eens normaal gebruik van kan maken. 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Deze fout is hier in de Community maar ook hier in de Ziggo Community met de mogelijke oplossing.

 

<quote>

"Gisteren een klant van ons met hetzelfde probleem. Kaart en module bij ons in het testtoestel en hij werkt. Klant had intussen even een andere module van ons te leen, maar dat hielp niets. klant komt terug en haalt haar eigen module weer op en ook wonder boven wonder doet hij het weer. Ben toch bang dat er ergens een kinkje in de kabel heeft gezeten!!

<quote>

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
basemmen
Ontdekker

Hier zit geen kinkje in de kabel.

Dit probleem is nu 5 keer voorgevallen en ik heb de TV net nog geen maand.

Telkens de TV moeten resetten is geen oplossing naar mijn mening.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Kink in de kabel???

 

Het probleem is de CI+module zoals je kan lezen in de bovenstaande links.

Als de XE8596 gereset wordt met de module erin dan wordt deze ook gereset.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
basemmen
Ontdekker

De aangegeven link gaat over een situatie waarbij het probleem ineens vanzelf opgelost was. Er werd gezegd "er zal wel een kink in de kabel hebben gezeten"

Dat is leuk voor die persoon maar daar heb ik natuurlijk niets aan.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het probleem werd opgelost doordat de module in een andere toestel werd geplaatst, lijkt erop dat er iets met een update gedaan dan wordt. de afgelopen tijd zijn er updates voor de module's online gezet op de digitale netwerk.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!