annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony HT-ZF9 geluid sub en achterspeakers valt weg

profile.country.NL.title
Mathijsbw
Lid

Sony HT-ZF9 geluid sub en achterspeakers valt weg

Al sinds de aanschaf problemen. Geluid van sub(die overigens 30 cm van de bar staat) valt vaak weg. Ook het geluid (van de later ontvangen) achterspeakers valt dan tegelijkertijd uit. Groene lampjes branden wel en software geeft aan een goede BT connectie te hebben. Soms werkte een harde reset of stekker eruit en erin. Nu ook niet meer na de aanschaf van een BT Sony platenspeler. Basslijn en achterspeakers vallen soms dus uit tijdens muziek. Zowel via alleen cast, BT, HDMI als jackingang.  Er loopt een dossier bij Sony die het probleem niet herkend. Vreemd! Wie heeft hier meer last van? Sony wil de set alleen onderzoeken als ik deze naar de winkel of Spijkernisse(Sony support) breng (beide ver weg van mijn huis). Daarnaast ben ik dan mijn geluid maanden kwijt en heb ik het risico dat zij het probleem niet erkennen. Geen pickup and return beleid of leentoestel. Ik wil het netjes oplossen met Sony, maar Sony laat me zitten met een probleem terwijl ik er niets aan kan doen. Wie herkent dit probleem?

124 ANTWOORDEN 124
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @Mathijsbw , 

 

De winkel moet met een oplossing komen. Je hoeft dit niet te accepteren. 

Het verhaal dat de apparatuur in de originele verpakking teruggestuurd moet worden is onzin. Dat mogen ze niet eisen. 

Als de winkel geen passende oplossing biedt, kun je de koop ontbinden. 

profile.country.NL.title
ronmeuldijk
Ontdekker

Omdat alles terugbrengen naar de winkel voor mij geen optie is, heb ik de buitenlandse communities eens doorgespit. Het lijkt me geen Nederlands probleem.
Daar werd gewezen op het feit dat bestaande bluetooth apparaten mogelijk storingen konden veroorzaken. Natuurlijk moet dat niet kunnen, maar als dit het probleem oplost is het mij om het even.

Ik ben nu een paar dagen probleemloos, dus zonder wegvallende sub en rear,
Ik heb in het setup-menu onder Bluetooth Settings de Bluetooth Mode op 'Transmitter' gezet en  Wireless Playback Quality op 'Sound Quality'. Vooralsnog lijkt dit te helpen.

profile.country.NL.title
Mathijsbw
Lid

De laatste settings heb ik getest maar werken niet bij mij..

 

Het vreemde is dat ik wanneer ik dichtbij de tv en soundbar zit ik er meer last van heb. Gister getest: Als ik bijvoorbeeld de tv aanraak met mn vinger bij het Sony logo(aluminium,rvs  oid) dan stopt de bass en achterspeakers. Ook wanneer ik de tv aanraak en de sub met m'n andere hand. Het heeft iets met straling, aarding oid te maken. 

 

De bar staat vlak en recht onder de tv die aan de wand hangt.  ca. 15 cm zit er tussen. Hangt de tv bij jullie ook aan de wand en staat de bar er recht onder? Als ik de bar iets naar voren schuif, dus voor de tv heb ik minder last van het sub probleem.

 

Hier moet Sony toch iets meer van weten? Wat kan ik doen om dit probleem te voorkomen?

(Ik heb tevens een Sony tv uit 2019)

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Mathijsbw  schreef:

Het vreemde is dat ik wanneer ik dichtbij de tv en soundbar zit ik er meer last van heb. Gister getest: Als ik bijvoorbeeld de tv aanraak met mn vinger bij het Sony logo(aluminium,rvs  oid) dan stopt de bass en achterspeakers. Ook wanneer ik de tv aanraak en de sub met m'n andere hand. Het heeft iets met straling, aarding oid te maken. 

 

Hier moet Sony toch iets meer van weten? Wat kan ik doen om dit probleem te voorkomen?

(Ik heb tevens een Sony tv uit 2019)


Straling is de onzin, of je moet zelf iets uitstralen.

Volgens mij moet je eens de gehele elekrtische binnenhuis installatie laten nakijken, meten is tenslotte weten.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
ronmeuldijk
Ontdekker

Bij mij is het nu geruime tijd stabiel en naar alle tevredenheid.

De soundbar staat naast de TV (Philips) en hoger. Met de surround die Sony biedt maakt dat niet heel veel uit.

Ik denk dat jouw probleem niets met je Sony apparatuur te maken heeft Mathijs, eerder met de installatie.

Heb je al een eens goede afgeschermde HDMI-kabels geprobeerd ?

Een aardingsprobleem lijkt me sterk anno 2020 (alhoewel, je zou de netstekker eens een halve slag kunnen draaien of je elektrische bekabeling eens kunnen checken).

profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

Ik heb ook allerlei connectieproblemen met deze set. 

Sub valt enkele seconden uit tijdens afspelen, sub gaat niet aan, sub of rear speakers moeten opnieuw gelinked worden. Dit alles terwijl de led's groen blijven.

Dit is een instabiel product. Niet meer of niet minder.

 

Wat bij mij meestal helpt is de RF schannel eens aan en uit te schakelen of omgekeerd.  

Indien het probleem zich blijft voordoen kan je de Subwoofer en rear bedraden. Ja, dat is mogelijk. Op de bar en sub zit onder een sticker een poort waarmee je de sub en bar aan elkaar kan aansluiten. Hetzelfde met de rears. Zelf heb ik dit nog niet gedaan maar ik heb dit meermaals zien voorbijkomen op het internet.

 

Natuurlijk is dit niet de juiste manier als je deze set koopt omdat alles wireless is. Dit is waar Sony weer eens te kort komt. Net zoals hun XG9505 tv... 

 

Dit is een mogelijke "oplossing":

https://www.avforums.com/threads/sony-ht-z9f-owners-and-discussion-thread.2164607/page-30

 

profile.country.NL.title
Mathijsbw
Lid

De sub bedraden ja? Waar kan ik meer informatie vinden?
profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

In de link die in mijn vorige post staat halfweg de pagina.

 

https://www.avforums.com/threads/sony-ht-z9f-owners-and-discussion-thread.2164607/page-30

profile.country.NL.title
Neptunus1122
Ontdekker

Thanks Jonathan, ik heb zojuist de sub bedraad (mini jack). Eens kijken wat er gebeurt want ik weet niet of de sub het signaal draadloos of bedraad verwerkt.

profile.country.BE.title
Jonathanl89
Lid

De LED op de sub zou oranje moeten zijn. Desnoods kan je het nakijken welke verbinding de sub heeft in de instellingen van de soundbar.

 

Raar dat Sony deze optie nooit geeft als oplossing indien het signaal echt telkens wegvalt.