Deel jouw ervaring!
LS. Als beginnend digitaal fotograaf wordt ik geconfronteerd met een enorme lijst met afkortingen. De meeste kan ik inmiddels m.b.v. een lijst via internet al wel ontleden, maar het lijkt erop dat er verschil is in enkele gebrukte afkortinge per fabrikant. Vraag; Is er ook een verklarende lijst met alle afkortingen die SONY gebruikt??
Opgelost! Ga naar oplossing.
FE staat voor Full Frame E-mount.
Lees ook maar eens info in onderstaande link (is een voorbeeld, er zijn er vele)
https://www.cameranu.nl/nl/uitleg-afkortingen-sony-objectieven
grt, Sigi
Ben ook nog maar pas gestart maar wel met een fotografiecursus (basis) De verschillen in terminologie lijken groot maar vallen reuze mee wanneer je moeite doet om bij één taal te blijven. Dat is best moelijk waar de sector een voorkeur lijkt te hebben voor engels.
De ondersteuning die je via de Sony site kunt vinden geeft al antwoord op de meeste vragen al zul je door de omvang van het informatiepakket daar wel de nodige tijd aan moeten besteden.
Goede troost: ik ben wellicht een jaartje verder en ben nu volop bezig met het toepassen van wat er "achter" die verschillende begrippen zit.
OK. Bedankt, ik ga aan de slag. Ik heb ondertussen al wel een mooie lijst met bijna alle begrippen gevonden. Maar...daar staat een ding (nog) niet op. Bij Sony spreekt men bij de objectieven soms van FE...die kan ik niet plaatsen!
Wat bedoeld men daarmee?
FE staat voor Full Frame E-mount.
Lees ook maar eens info in onderstaande link (is een voorbeeld, er zijn er vele)
https://www.cameranu.nl/nl/uitleg-afkortingen-sony-objectieven
grt, Sigi
mooie aanvulling, maar wat bedoel je met FA objectief? Van wat je omschrijft begrijp ik eruit dat een APS-C formaat lens bedoelt wordt.
@Painter53 , er zijn camera's met verschillende formaten sensors, genoemde Full Frame en bijvoorbeeld APS-C en verder. Dit zijn wel internationaal standaarden die elke fabrikant gebruikt.
En in aanvulling op voorgaand bericht; als je zoekt (bijv. via Google) op FE lens voor (of "for") Sony .....(type camera wat jij hebt) dan krijg je in je zoek resultaat ook de lenzen van andere fabrikanten (bijv. Sigma) te zien omdat ze in de specs altijd erbij hebben staan welke lens op welk camera merk past.
grt, Sigi