annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7 adapters thread

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Sony A7 adapters thread

Inleiding

 

Een van de grote voordelen dat Sony E-mount camera’s hebben (zoals de NEX-reeks camera’s of de nieuwe A3000, A5000, A6000, A7, A7R en A7S), is de mogelijkheid om via adapters/koppelstukken lenzen van andere merken te gebruiken. Door de korte flange back distance (dit is de afstand van de lensbevestiging tot de sensor) zijn alle adapters zonder optische elementen. Dit houdt in dat het gebruik van adapters geen kwaliteitsverlies inhoudt.

 

In deze thread wordt een overzicht gegeven van de verschillende mogelijkheden die Sony E-mount fotografen hebben om niet-E-mount lenzen te gebruiken (bv. Canon, Nikon, Leica, M42, …).

Deel al uw ervaringen met adapters (bv. Metabones, Viltrox, Novoflex, ...) aan de community in deze thread!

 

Op volgende link kan je wat achtergrond informatie terugvinden.

http://www.sony.net/Products/di/nl/products/lenses/basics/lensmount.html

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
66 ANTWOORDEN 66
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Heb geen linkjes met voorbeelden :slight_smile:

 

Op dyxum.com (topsite!) heb je altijd een sample page per lens, maar niemand heeft daar foto's gepost!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
MichuggaH
Lid

Ik heb nog net een zilveren 18-200 kunnen bestellen, ze zijn niet meer leverbaar via Sony alleen de zwarte (LE) nog. Als het goed is komt mijn exemplaar morgen binnen. Ben benieuwd. 

 

Enig idee waarom de zlveren nu uit het assortiment gaat?

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Wow proficiat!

 

Sinds de komst van de LE versie wordt de zilveren versie wat verdrongen...waarschijnlijk gemakkelijker voor marketing om een "lichte" lens te promoten op een E-mount systeem dat oorspronkelijk "licht in gewicht" als motto had...

 

Wat niemand bijna weet is dat de zilveren versie iets lichtsterker is, maakt soms toch wel het verschil! En de OSS is ook spectaculair goed! (en beetje beter dan de LE versie). Op 18mm heeft die "active OSS", waarmee je zelfs kan wandelen tijden video :thumbsup:

 

Ik maakt nog steeds mijn vakantiefilmpjes hiermee :laughing:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Denk ook heel praktisch dat er meer zwarte lenzen verkocht worden bij de andere kleuren camera's dan de zilveren bij een zwarte body. En zeker omdat niet alle modellen meer in zilver leverbaar zijn? 

profile.country.NL.title
MichuggaH
Lid

Ik ben mede door de info van Portmixus over de betere lichtsterkte voor de
zilveren gegaan, ook al heb ik een zwarte body. Waarvoor dank.
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Zwart met zilver is niet lelijk ook :wink:

 

Laat weten wat je er van vindt! 

profile.country.NL.title
Wijdy-1967-kampen
Ontdekker

 
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik denk dat je reactie is weggevallen, Wijdy? 

profile.country.NL.title
rzwart2
Ontdekker

 

Ik heb een sony A7s met speedbooster Ultra E-EF om mijn canonlenzen te gebruiken. Ik wil graag een auto-exposure instelling als ik voor een makelaar een "walkthrough-film" van een huis maak. Ik film bij voorkeur in S-log2 omdat deze prima overweg kan met de grote contrastverschillen, hoewel dit natuurlijk niet eindeloos kan. Vandaar toch de behoefte aan een "auto-expore" mogelijkheid.

 

Echter, het blijkt niet mogelijk om auto-iso te laten werken wanneer ik ga filmen in s-log2. Auto-S gaat wel, maar ik laat de camera bij voorkeur op 1/25 of 1/50 staan tijdens filmen. Auto-F is ook geen optie, maar werk sowieso ook niet.

 

Wie o wie weet hier een oplossing?

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hallo Rzwart2 en welkom op het forum!

 

Ik ben geen expert filmer, maar ga toch wat dingen vragen zodat ik even met je mee kan denken....

 

- Je filmt altijd met een adapter en Canon-lens?

- Je filmt in S-log2 vanwege het omgaan met de contrastverschillen. Bewerk je deze beelden ook nog achteraf? Color grading?