annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7 adapters thread

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Sony A7 adapters thread

Inleiding

 

Een van de grote voordelen dat Sony E-mount camera’s hebben (zoals de NEX-reeks camera’s of de nieuwe A3000, A5000, A6000, A7, A7R en A7S), is de mogelijkheid om via adapters/koppelstukken lenzen van andere merken te gebruiken. Door de korte flange back distance (dit is de afstand van de lensbevestiging tot de sensor) zijn alle adapters zonder optische elementen. Dit houdt in dat het gebruik van adapters geen kwaliteitsverlies inhoudt.

 

In deze thread wordt een overzicht gegeven van de verschillende mogelijkheden die Sony E-mount fotografen hebben om niet-E-mount lenzen te gebruiken (bv. Canon, Nikon, Leica, M42, …).

Deel al uw ervaringen met adapters (bv. Metabones, Viltrox, Novoflex, ...) aan de community in deze thread!

 

Op volgende link kan je wat achtergrond informatie terugvinden.

http://www.sony.net/Products/di/nl/products/lenses/basics/lensmount.html

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
66 ANTWOORDEN 66
profile.country.NL.title
MJ2505
Lid

Hi Portmixus,

 

Werkt de combinatie A7R, LA-EA4, SAL20TC en SAL70400G storingsvrij?

 

MBG

 

Marc

 

Met amicale groet,

Marc
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Marc,

 

Vreemd woord "storingsvrij", maar werkt zonder problemen.

Weet wel, met een lens die niet F2.8 is, verlies je met een 2x TC de AF volledig. De 70-400 heeft ook met de 1.4x TC geen AF.

 

Dus een 70-400 gebruiken met TC is met verlies van AF.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
anserva93
Lid

Ja, het is wat met al die adapters ... ben er zelf ook totaal niet uit. Ik heb een NEX-6 en zou best wat a-mount lenzen erop willen proberen of liever nog: mijn Lensbaby, maar ik vind die LA-EA4 zo groot op dat kleine cameraatje ... 

 

Verder weet ik niet of degene die de 18-200 op het oog die al heeft gekocht, maar mij lijkt de 18-105 PZ nog wel een alternatief. F/4 over het hele bereik is dat iets wat mij heel erg aanspreekt. 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ben volledig fan van de 18-105! Maar elektronische zoom is niet voor iedereen en 105 versus 200 is best wel verschil. Lichtsterkte en scherpte is wel troef op 18-105! 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
anserva93
Lid

Ik zou dan zelf kiezen voor lichtsterk(er) boven bereik.

Heb er dinsdagavond even mee gefotografeerd en ben er zeer over te spreken. PZ is idd misschien even wennen, maar ik heb de 16-50 PZ kitlens bij de NEX-6 en ondervind er geen hinder van.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Commlite heeft een goed werkende autofocus adapter voor Nikon lenzen! (maar of het zo goed wordt als de Canon-lenzen valt nog te bezien...)

 

 

Techart heeft een bijzondere adapter: je manuele focus Leica lenzen worden plots autofocus lenzen! Dat kan doordat de adapter de lens dichter of verder van de sensor brengt ( te vergelijken met een vergrootglas die je ook dichter en verder beweegt tot het onderwerp scherp is).

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
ralfvpeeren
Ontdekker

Commlite lijkt ondertussen een mooi adapter Nikon - emount te hebben. Zie dit Duitse YouTube filmpje .

https://www.youtube.com/watch?v=TivJT5Psz7o&list=PLiv_EE345vRtGS_EoIvwg3ECcjoyUG1Wd&t=34s&index=1

profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Ik zie dat er al enige tijd is verstreken tussen de laatste reacties en mijn berichtje van nu. Toch wil ik u mijn ervaring niet onthouden. Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van A7R Mark III waarbij ik, naast een aantal lenzen, ook de Sigma Mount Converter MC-11 heb aangeschaft voor mijn Canon TS-E 17mm. Die heb ik nodig voor mijn werk.

De lens heb ik direct met de adapter op de camera gezet en leek foutloos te functioneren. Vandaag heb ik de furmware 2.0 erop gezet en ben ik de camera verder gaan testen. Hierbij ook de TS-E. Wat mij direct opviel is de rode gloed die op het onderwerp of onderwerpen te zien is bij het scherpstellen, wat soms erg lastig kan zijn bij binnenhuis architectuur). Die was eerder niet te zien. Zodra je de ring verdraaid (autofocus heeft deze lens niet) verdwijnt de rode gloed. Het lijkt alsof ik dan buiten het scherpstel gebied kom. Ik ga de lens met de adapter deze week nog verder testen bij een hoog gebouw en ben benieuwd of de shift ook naar behoren werkt.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Als je objectief gebruikt in MF dan heb je waarschijnlijk "Focus Peaking" aanstaan. 

 https://www.youtube.com/watch?v=GH_3f5xmJ_k

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Dat weet ik, maar hier gaat het om een Canon EF-E model.