annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A 77 II Belichting fout

OPGELOST
profile.country.NL.title
daisy5557
Ontdekker

Sony A 77 II Belichting fout

Als ik een foto maak in de M- stand en goed belicht. Ziet hij in de zoeker en op het scherm er prima uit. Zet ik de foto's over naar naar de PC. / photoshop / Lightroom  dan zijn ze donker? Ik had dit wel eens een paar keer opgemerkt. het is niet altijd zo. Het gebeurd ook bij flitsen met de camera en ze zien er dan prima uit.in het venster/ zoeker.Het heeft niks met de pc te maken. ook op een laptop zijn ze dan donker. Maar wel bewerkbaar. Maar goed is het niet natuurlijk wie o wie. herkend dit gekke probleem. Eerste foto. is door de zoeker genomen met mijn mobiel.Kind helder en de vloer is helder. Zie 2e foto kind minder helder en vloer donkerde.

IMG_3248.JPGDSC02195 small.jpg

17 ANTWOORDEN 17
profile.country.NL.title
daisy5557
Ontdekker

Bedankt voor je reactie Amfion.

- de live-view juist uit zetten?

- kijken wat er gebeurt in een andere stand (A/S)?

Dat had ik allemaal al gedaan  dit alles zonder flitser. Vreemde storing Denk morgen Sony maar even bellen. Weet het anders ook niet meer. Maar bedankt voor het mee denken.

Gr.Daisy

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Is er al meer bekend?

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
daisy5557
Ontdekker

Nee niks bekend. Camera gaat maandag op de post naar Tech Repair  van Sony. En dan is het afwachten.😞

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Sterkte met wachten... Erg lastig altijd

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Al meer duidelijkheid?

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
daisy5557
Ontdekker

Bij tech repair konden ze niks vinden. Maar na thuis komst camera werkte hij weer zoals van ouds. En toen kwam ik er achter wat de fout veroorzaakte.Iemand zei al heb je de flitser er op staan. Nee was mijn antwoord. Maar later zette ik mijn flits trigger ( had er geen ervaring mee ) op de camera, wat ik de laatste tijd eigenlijk standaard op de camera lied zitten. Op het strand van Kijkduin, wil de ik foto maken en wat raar, ik kwam niet voorbij de sluitertijd van 1/250  En liveview werkte ook al niet mee. En toen viel het euro kwartje.

Ik haalde de trigger er af en probleem opgelost. Stom/Dom maar een er van was ik dus.

Bedankt allemaal voor het mee denken en de veroorzaakte hersenpijn.LOL 

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Weer wat geleerd....

 

Veel plezier verder!

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
EMCsony
Lid

Een zeer leerzame ervaring dus. Leuke posts allemaal.

Laat nooit je flitser of aanverwante hulpmiddelen standaard op je camera aangesloten.

Voor mij ook nieuw.