annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A 77 II Belichting fout

OPGELOST
profile.country.NL.title
daisy5557
Ontdekker

Sony A 77 II Belichting fout

Als ik een foto maak in de M- stand en goed belicht. Ziet hij in de zoeker en op het scherm er prima uit. Zet ik de foto's over naar naar de PC. / photoshop / Lightroom  dan zijn ze donker? Ik had dit wel eens een paar keer opgemerkt. het is niet altijd zo. Het gebeurd ook bij flitsen met de camera en ze zien er dan prima uit.in het venster/ zoeker.Het heeft niks met de pc te maken. ook op een laptop zijn ze dan donker. Maar wel bewerkbaar. Maar goed is het niet natuurlijk wie o wie. herkend dit gekke probleem. Eerste foto. is door de zoeker genomen met mijn mobiel.Kind helder en de vloer is helder. Zie 2e foto kind minder helder en vloer donkerde.

IMG_3248.JPGDSC02195 small.jpg

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Al meer duidelijkheid?

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

17 ANTWOORDEN 17
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Hi Daisy,

 

Bedankt voor je bericht. Ik heb onze service gevraagd wat hier een oplossing voor kan zijn. Zodra ik meer weet, laat ik het je weten!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Hi Daisy,

 

Onze service geeft het volgende aan:

Dit komt omdat deze klant het LiveView effect verkeerd heeft staan. Als deze functie uit staat, dan is het beeld in de zoeker altijd helder (ongeacht de ingestelde belichting). Dit is bedoeld om ook in donkere situaties zoals in fotostudio toch te kunnen zien wat je gaat fotograferen. Als je het LiveView effect aan zet, dan zie je in de zoeker en op de LCD het beeld zoals het er uiteindelijk uit komt te zien als de foto gemaakt is.

 

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
daisy5557
Ontdekker

Bericht: Hartelijk dank voor uw bericht.

Liveview  stond aan en heb het even uit en aan gezet. Maar het beeld blijft helder in het donker.Echter in de M-stand gebeurd er ook niks als ik aan mijn sluitertijden draai, en diafragma.Het beeld blijft helder. Live view effect aan.

Camera uitzetten en weer aan helpt ook niet. Het lijkt er dus op dat de belichting niet meer werkt? vreemde storing voor mij? Dit is mijn tweede A77 II bij de eerste ging de veer stuk van het draai menu wiel. Die kon zo de prullenbak in na twee jaar en te duur om te maken volgens camera express. De vraag is nu wat te doen voor deze hobby fotograaf.

Met vriendelijke groet Daisy5557

Deze is net warm gelopen. Zie shutter count.

Shutter count

19986

ILCA-77M2

 

 

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Hi Daisy,

 

Vreemd dat het niet werkt. Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is om de camera even opnieuw te laten initialiseren, dan doe je een complete factory reset. 

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
daisy5557
Ontdekker

Bedankt voor je reactie Bibi.

Heb  initialiseren gedaan en complete camera reset. Ik kan wel gewoon sluitertijd en diafragma instellen en foto maken. Maar zoeker en lcd scherm doen niks?

Groet Daisy

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

@daisy5557 

 

Op welk punt meet je de belichting? Spot, breed of hele veld? Kan daar niet iets in zitten? Ik zie dat je een lichtgekleed persoon tegen een donkerder achtergrond fotografeert. Dat kan wel eens tot verkeerde belichting leiden...

 

Ik hoop dat het iets brengt.

 

Groeten, Harm

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
daisy5557
Ontdekker

Bedankt voor je reactie Harm.

Het maakt niet uit welke belichtingsinstelling ik gebruik. Sinds vandaag werkt de zoeker en lcd scherm niet als ik in de M/S/A/P stand sta.

Zoeker en lcd scherm alles blijft gewoon heel helder. Normaal zie je dat in het scherm of zoeker het beeld lichter of donker wordt als je bepaalde sluitertijd of diafragma instelt. Zie foto'sIMG_3249.JPGIMG_3251.JPGIMG_3252.JPG

profile.country.NL.title
daisy5557
Ontdekker

Zie volgende foto met sluitertijd 1/8000 F22 iso 50 Zoeker en lcd scherm blijven heel licht.IMG_3253.JPG

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @daisy5557 

Ik dacht in eerste instantie dat je misschien de helderheid van je zoeker of beelscherm te licht had staan. Dat zou dan alleen niet het effect moeten hebben dat je nu ziet terwijl je op basis van je instellingen een donker beeld verwacht.

Zou je eens twee dingen willen proberen:

- de live-view juist uit zetten?

- kijken wat er gebeurt in een andere stand (A/S)?

 

Je hebt niet per ongeluk de flitser erop staan?

 

Groet!

Antonette