annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Firmware 2.0 A77 wishlist

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Jochemdevet
Bezoeker

Firmware 2.0 A77 wishlist

Hallo Sony,

Mijn collega's en ik zijn nog niet volledig tevreden over de A77, er zijn een aantal vreemde keuzes gemaakt door de ontwikkelaars wat betreft de firmware. Veel van deze punten zijn eenvoudig op te lossen, denken we.
We hebben een verlanglijstje opgestelt met punten voor de komende firmware-update.
1) Focus vergroting voor video (BELANGRIJK)
2) Handmatig Audio Control (BELANGRIJK)
3) PAL / NTSC schakelaar (de keuze voor 24p/25p/30p/50p & 60P) voor flexibiliteit en reizende gebruikers (BELANGRIJK)
4) sluiterknop moet de in de videomodus ook de record knop zijn
5) Live histogram in de videomodus.
6) Autofocus met manuele sluitertijd keuze.
7) Autofocus met manuele diafragma keuze, zodat we kunnen fotograferen op f2.8 en onder met autofocus
😎 Auto ISO in de handmatige modus
9) Hogere ISO-beperking in videomode (3200/6400 of hoger)
10) Sensor crop laten vervallen als de steadyshot stabilisatie uitgeschakeld is.
11) clean HDMI-video-uit (dat focus vierkantje verwijderen) zodat we het ruwe hd materiaal kunnen opvangen. (BELANGRIJK)
12) Vertragingen in de knoppen weg.
13) Double-bitrate modus (48mbit/sec) indien mogelijk.
14) Een "plat", minder contrastrijk beeld profiel voor kleurcorrectie. (zoals YUV cinestyle)
13) tethered shooting (BELANGRIJK)
14) piek modus in- of uit kunnen schakelen via een snel knop
Bedankt voor het luisteren. Ik hoop dat dit wordt opgelost. Veel succes Sony!
Met vriendelijke groet,
Jochem

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hi Sony,

I'm a professional dutch cinematographer, and I want to help you to serve the videographer/hdslr market (currently owned by canon and friends). I like my A77 but in order for me and other videographers to 'love' the A77, there are some weird loose ends.

I have made a wishlist for the next firmware update. Some of these issues might be easy to fix, some might be hard to fix. Please try. To all the forum members,  feel free to post wishlists of your own!

1) Focus magnification for video

2) Manual Audio Control

3) PAL/NTSC switch for flexibility and traveling users

4) Shutter button should be the record button while in videomode

5) Live on-screen histogram in videomode

6) Autofocus with shutter priority, we need that 180 shutter for a film look

7) Autofocus with aperture priority so we can shoot with autofocus on f2.8 and below

😎 Auto iso in manual mode

9) Higher ISO limitation in videomode (3200 >)

10) If SteadyShot is turned off for video, allow use of a larger portion of the sensor to eliminate the extra crop video mode receives. Thus making shooting video in photomodes easier to compose, possibly improving video quality further and taking better advantage of wide angle lenses.

11) Clean HDMI video out

12) Control delays fixed

13) Double-bitrate mode (48mbit/sec) if possible.

14) A “flat”, less contrasty picture profile for Color Correction. (such as cinestyle for the Canons)

13) Tethered shooting

14) Allow peaking mode to be turned on/off via an assigned button (the ‘?’ button should be good)

Thanks for listening. Good luck Sony!

Best regards,
Jochem

Message was edited by: Jochemdevet

Message was edited by: Jochemdevet (translation for this forum)

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste Jochemdevet,

Welkom op het Sony Forum.

Waarschijnlijk heeft u de opmerkingen van de moderator gezien wat betreft de Nederlandse taal die gebruikt wordt op dit forum.

Gezien uw forum nickname ga ik er van uit dat u Nederlands spreekt.

Bedankt voor uw reactie en suggesties.

Alhoewel ik niets kan zeggen over eventueel komende updates, aanpassingen, o.i.d. kijkt Sony natuurlijk naar de ervaringen van zijn klanten teneinde daarvan lering te trekken.

Zo ook met uw opmerkingen, resp bevindingen.

Ik wens u verder veel succes met uw werk en het gebruik van de A77 camera.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.nl_NL.title
-Tycho-
Ontdekker

Hello Jochemdevet,

Welcome to the Dutch Sony forums. Please note that this is a Dutch language forum and it will be easier for users to engage you if you post your message in Dutch. For ideas in the English language please access the English forums by clicking the language selection option at the top right of your screen, next to the Sony logo.

Kind regards,

Tycho
Moderator

Hallo Jochemdevet,

Welkom op de Nederlandstalige Sony forums. Dit is een Nederlandstalig forum en het is makkelijker voor de gebruikers om je te helpen als je je berichten in het Nederlands plaatst. Voor suggesties in het Engels kun je terecht op de Engelse forums, klik hiervoor op de taal selectie knop rechts bovenaan je scherm naast het Sony logo.

Met vriendelijke groet,

Tycho
Moderator

profile.country.nl_BE.title
loukasnr1
Bezoeker

Ik denk niet dat het nodig is de "wishlist" te vertalen, maar ik kan ze wel onderschrijven.

Ik begrijp niet dat tethered shooting onmogelijk is met dit toestel. Met de a700 kon het wel.

Wordt hier aan gewerkt?

profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste Jochemdevet,

Welkom op het Sony Forum.

Waarschijnlijk heeft u de opmerkingen van de moderator gezien wat betreft de Nederlandse taal die gebruikt wordt op dit forum.

Gezien uw forum nickname ga ik er van uit dat u Nederlands spreekt.

Bedankt voor uw reactie en suggesties.

Alhoewel ik niets kan zeggen over eventueel komende updates, aanpassingen, o.i.d. kijkt Sony natuurlijk naar de ervaringen van zijn klanten teneinde daarvan lering te trekken.

Zo ook met uw opmerkingen, resp bevindingen.

Ik wens u verder veel succes met uw werk en het gebruik van de A77 camera.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

profile.country.nl_NL.title
Jochemdevet
Bezoeker

Beste Hans,

Zodra u wel iets kunt zeggen over het oplossen van deze punten dan hoor ik het graag.

Bedankt voor het antwoord.

Jochem

profile.country.nl_NL.title
Jochemdevet
Bezoeker

Beste Tycho,

Aangezien de gemiddelde nederlander erg goed engels spreekt en de meesten punten veel engelse termen bevatten heb ik het initiele bericht in het engels gepost. Maar om me netjes aan jullie richtlijnen te houden heb ik het bericht bewerkt en een nederlandse vertaling toegevoegd.

Jochem

profile.country.NL.title
japostm94
Nieuw

Ik sluit me hierop aan, er missen toch wel een aantal belangrijke functies!!

Verder zou ik graag willen dat de knop om snel een video opname te starten kan worden uitgeschakeld!

Het is me al meerdere keren overkomen dat ik de knop per ongeluk indruk bij het uitklappen van het LCD scherm, gewoonlijk pak je de rechterbovenkant vast en dat zit heel dicht bij de knop.

Het lijkt me niet zo'n groot issue om dat via het menu te kunnen regelen ?

Ook een afstandsbediening om VIDEO opname te starten zou zeer welkom zijn, nu start de opname bijna standaard met een lichte trilling, zeker bij opname met langere telelens.

Message was edited by: japostm94

Message was edited by: japostm94

profile.country.nl_BE.title
gmaerten
Bezoeker

ik sluit me volledig aan bij deze lijst!

Het is erg belangrijk om effectief features to te voegen aan bestaande toestellen.

profile.country.NL.title
wiloskam
Nieuw

Niemand kijkt enaar en er komt toch geen oplossing. Wel verkopen maar geen opvolging. Is bijna overal zo.