annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

aansturen van flitsers off-camera

OPGELOST
profile.country.NL.title
frencis
Lid

aansturen van flitsers off-camera

hoi hoi

 

ik ga dit proberen uit te leggen, ik heb een sony a99m2 en 2 hvl-f58am flitser en 1 hvl-f56 flitser

ik wil deze off-camera gebruiken, maar wil niet afhankelijk zijn dat ze in het zicht moeten 

staan (direct line of sight) 

ik weet inmiddels dat ik daar dus een radiofrequentie trigger/reciever set voor nodig heb

maar ik heb geen idee welke, heeft iemand ervaring hiermee en kan me op het goede

spoor zetten

 

met vriendelijke groet

frencis

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @frencis 

 

Naast wat Sony zelf heeft aan ontvangers/triggers (waar je met jouw flitsers een verloopstukje bij nodig hebt, maar die zul je ook hebben als je deze flitsers op de camera gebruikt) zijn er diverse andere merken die dit aanbieden.

 

Ik heb zelf de Cactus triggers/ontvangers gebruikt, en ook het merk Pixel biedt deze aan voor Sony camera's / flitsers. Er zijn nog meer merken, maar deze heb ik zelf gebruikt naast een set-up met Pocket Wizard triggers, maar dat was nogal een gedoe met allerlei extra voetjes en snoertjes.
Dus ik zou eens naar die merken kijken als je op een niet al te dure manier met off camera flitsen aan de gang wilt.

Groet!

Antonette

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Boudewijn_D
Moderator

Hi Frencis, hopelijk kan één van de experts hier in de community je verder helpen. Wellicht overbodig maar misschien kan deze pagina je opweg helpen.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @frencis 

 

Naast wat Sony zelf heeft aan ontvangers/triggers (waar je met jouw flitsers een verloopstukje bij nodig hebt, maar die zul je ook hebben als je deze flitsers op de camera gebruikt) zijn er diverse andere merken die dit aanbieden.

 

Ik heb zelf de Cactus triggers/ontvangers gebruikt, en ook het merk Pixel biedt deze aan voor Sony camera's / flitsers. Er zijn nog meer merken, maar deze heb ik zelf gebruikt naast een set-up met Pocket Wizard triggers, maar dat was nogal een gedoe met allerlei extra voetjes en snoertjes.
Dus ik zou eens naar die merken kijken als je op een niet al te dure manier met off camera flitsen aan de gang wilt.

Groet!

Antonette