annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Update uitgevoerd, maar ondervind problemen

profile.country.NL.title
Fransgr1952
Ontdekker

Update uitgevoerd, maar ondervind problemen

Afgelopen vrijdag 28 april heb ik een update uitgevoerd. Mijn tv gaf aan dat er een update beschikbaar was en die heb uitgevoerd. 
Het uitvoeren van de update ging op zich goed en duurde minder dan de aangekondigde 15 minuten.
Na afloop heb ik ook normaal tv gekeken en zag ik geen verschillen.
Maar zaterdag ging bij het aanzetten (wordt via een Bose box gedaan) ineens het geluid uit zowle de tv speakers als uit het Boze systeem. Na enkele seconden zetten het bose systeem toen automatisch het geluid uit.
Controle leerde dat de speakerinstelling ineens niet meer op audiosysteem stond. Dit gewijzigd en daarna werkte het weer. Daarna is het zaterdag bij diverse keren aan en uit (wordt via het Bose Systeem gedaan) niet meer voorgekomen.
Zondag heb ik gecontroleerd of internet nog wel normaal werkte en dat ging goed, tot na een paar minuten een filmpje bekjken de tv vast sloeg. Hij reageerde niet op de afstandbediening ook uitzetten lukte niet. Pas nadat ik via het Bose systeem alles had uitgeschakeld ging ook de TV uit.
Na weer opnieuw aan zetten (via het Bose systeem) zag ik dat Android opnieuw werd opgestart en dat duurde enkele minuten. Net als of er iets werd geïnstalleerd. Daarna is het 's middags nog een keer gebeurd dat bij het aanzetten het geluid uit zowel de tv als het audio systeem kwam. Opnieuw de speakers ingesteld en het was weer verholpen.
Vandaag de tv aangezet en alles leek normaal te werken, maar na 1 a 2 minuten ging het beeld op zwart en begon de tv automatisch weer android op te starten. Na ongeveer a 2 minuten werkte alles weer zoals ik gewend ben.
Mijn vraag is nu, is dit normaal?
Tot voor de update heb ik geen problemen gehad.

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Lijkt op het bekende HDMI handshack probleem, helaas houden de fabrikanten zich nog steeds niet aan de afgesproken standaard wat betreft HDMI. Bose heeft over het algemeen altijd problemen met HDMI.

 

Waarschijnlijk is het advies om een fabrieksreset uit te voeren, niet geschoten is altijd mis.

 

Eventueel je toestel (?) koppelen d.m.v. van een optische kabel met je Bose.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

ps. netwerk problemen ondertussen opgelost?

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Fransgr1952
Ontdekker

Dank je wel.
De netwerk problemen zijn keurig opgelost. Men heeft een nieuw moederbord in de tv geplaatst en heb tot nu toe geen problemen ervaren met het netwerk.

Dan de update, mijn vorige TV was een Samsung en daar ha dik geen enkel probleem mee. Met de neiuwe Sony ook niet. De problemen ontstonden na de update.
Moet nu wel melden dat ik gisteravod e ook vandaag geen enkel probleem ervaar.
Mijn TV is overigens alleen via een hdmi (arc) vebonden mer de bose box en deze staat tussen de Ziggo Horizon box en de TV.

profile.country.NL.title
Fransgr1952
Ontdekker

Dank je wel. De netwerk problemen zijn keurig opgelost. Men heeft een nieuw moederbord in de tv geplaatst en heb tot nu toe geen problemen ervaren met het netwerk. Dan de update, mijn vorige TV was een Samsung en daar ha dik geen enkel probleem mee. Met de neiuwe Sony ook niet. De problemen ontstonden na de update. Moet nu wel melden dat ik gisteravond e ook vandaag geen enkel probleem ervaar. Mijn TV is overigens alleen via een hdmi (arc) vebonden mer de Bose box en deze staat tussen de Ziggo Horizon box en de TV.
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


Fransgr1952 schreef:
 Mijn TV is overigens alleen via een hdmi (arc) vebonden mer de Bose box en deze staat tussen de Ziggo Horizon box en de TV.

Als ik het goed begrijpt:

Horizon <---> Bose <---> TV

 

Hoe staat Bravia Sync/HDMI Controle?

Deze instelling(en) allemaal op uit.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!