annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Timeshift werkt niet zoals het hoort W815B

profile.country.BE.title
manutimmers
Lid

Timeshift werkt niet zoals het hoort W815B

Weet er iemand hoe dit te verhelpen is?

 

Wanneer ik mijn digitale uitzending pauzeer, dan heb ik na een tijd (langer dan 20 minuten) het volgende probleem: De gepauzeerde uitzending start normaal, ik spoel na een tijdje de reklame door (ben iets te ver), spoel een beetje terug... en wanneer ik dan op PLAY druk ben ik de timeshift kwijt! En gaat de TV op normale tijd verder.

 

Wanneer ik langer dan een 1uur de TV pauzeer, de uitzending verderzet, dan de reklame verder spoel (een paar tellen FFWD) en dan op play druk ben ik OOK de timeshift kwijt!

 

Ik heb dit al met verschillende Harde schijven geprobeert (WD Blue 500GB en Seagate 500GB) en met een aantal SSD's ( Corsair V64 60GB en Adata S511 120GB). Ik heb ook nog een Mushkin reactor 480GB geprobeert maar deze SSD werkt totaal niet! 

 

Dus bij deze weten jullie ineens welke SDD's werken op deze TV. De Corsair V64 is een oudere SSD met Indilinx Barefoot-controller, de A-Data gebruikt een Sandforce SF2281 en de Mushkin gebruikt een Silicon Motion controller. Deze laatste wordt totaal niet herkent door de TV. Wanneer je de partities verwijdert (met een PC) en dan de ongepartitioneerde SSD aan de TV aansluit dan herkent de TV de schijf eventjes wel, initialiseert deze en na een paar minuten meld de TV dat er geen harde schijf meer aanwezig is. Uitpluggen en inpluggen help vanaf dan niet meer.

 

Ik heb als enclosure een Kingston USB2.0 enclosure geprobeert (d.i. een copy van de Sharkoon Quickstore portable USB2.0) alsook een Sharkoon Quickstore portable USB 3.0 (deze ziet er hetzelfde uit als de USB2.0-versie maar heeft een USB3.0-aansluiting). Beide enclosures werken zoals eerder geschreven met de WD Blue HDD, Seagate 500GB HDD, Corsair V64 en Adata S511. Buiten dan het probleem met de TV Pause 😞

 

Voor zover ik mij herinner heeft timeshift altijd goed gewerkt tot de laatste firmware upgrade.

 

Er zijn geen problemen met gewoon opgenomen uitzendingen.

 

Weet er iemand hoe ik TV-Pauze terug goed werkend kan krijgen? Of heeft er iemand enige tips hieromtrent dan hoor ik dat graag.

 

Mijn TV is een KDL-42W815B met software: PKG3.004EUA

 

Alvast bedankt op voorhand,

 

Manu T

1 ANTWOORD 1
Anonymous
Niet van toepassing

Hi Manu, 

 

Welkom bij de Community. 

 

Hopelijk reageert er snel een andere gebruiker die hier ervaring mee heeft.