annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Bravia KDL-32P5500 Digitale TV instellen

OPGELOST
Dalton1990
Ontdekker

Sony Bravia KDL-32P5500 Digitale TV instellen

Beste community,

 

Ik word hier radeloos van mij TV.. en ik vind genoeg onderwerpen met het zelfde probleem, met de volgende oplossing:

 

Ik heb het probleem gevonden en opgelost - bedankt!

 

Zonder daarbij te noemen HOE, het probleem opgelost is..

 

Dingen waar ik mee zit:

- Ziggo kaartje is geactiveerd, maar ik krijg geen digitale zenders via mijn CI+ module

- Krijg de fabrieksinstellingen niet gevonden

- Weet niet waar ik netnummer of frequentie moet vervangen

- Als ik kaartje erin CI+ module steek geeft hij foutcode: Card problem; check card (geen nummercode)

 

Wie kan mij helpen digitale TV te ontvangen? Want ik weet het allemaal niet meer.. In de gebruikershandleiding vind ik geen hulp. (Type nummer KDL-32P5500)

 

Bedankt.

 

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Info Wikipedia:

De volgende vormen van digitale uitzendingen zijn mogelijk:

  • DVB-S: voor het uitzenden via een satelliet. Dit wordt onder andere gebruikt voor het uitzenden van de Nederlandstalige tv-programma’s.
    • DVB-S2: Een verbeterde versie van DVB-S die het mogelijk maakt om HD zenders te ontvangen op basis van de MPEG-4 H264 codec.
  • DVB-C: voor het doorgeven via de kabel.
  • DVB-T: voor het uitzenden via terrestriële (aardse) zenders.
  • DVB-H: voor het uitzenden naar mobiele 'handheld' toepassingen. In Nederland is uitzending via DVB-H op 1 juni 2011 beëindigd.

Er moet een tuner in het toestel aanwezig zijn om de uitzend vorm te kunnen ontvangen.

In het geval van de P5500 is er alleen maar een DVB-T tuner aanwezig, m.a.w. je kunt geen DVB-C signalen met de P5500 ontvangen.

 

Oplossing om de digitale kanalen via de kabel te ontvangen, een externe digitale ontvanger naast de P5500 en deze verbinden d.m.v. scart of HDMI.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 ANTWOORDEN 11
Dalton1990
Ontdekker

Eventuele vragen worden binnen 10 minuten beantwoord!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

<quote>

probleem gevonden en opgelost - bedankt!

<quote>

 

Waarschijnlijk is de oplossing "toestel vernietigd".

 

De P5500 heeft alleen een DVB-T tuner aanboord, met deze tuner is alleen in Nederland Digitenne te ontvangen.

bron: Kieskeurig 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Dalton1990
Ontdekker

Je zegt dat ik alleen in Nederland digitenne kan ontvangen.. Hoe bedoel je dit?
profile.country.NL.title
roben008
Lid

Je TV is kennelijk niet geschikt voor digitale ontvangst vanaf de kabel dmv een CI+ module. Dan blijven er 2 opties over: digitenne met de daarbij behorende module, of digitaal vanaf de kabel met een externe tuner.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Info Wikipedia:

De volgende vormen van digitale uitzendingen zijn mogelijk:

  • DVB-S: voor het uitzenden via een satelliet. Dit wordt onder andere gebruikt voor het uitzenden van de Nederlandstalige tv-programma’s.
    • DVB-S2: Een verbeterde versie van DVB-S die het mogelijk maakt om HD zenders te ontvangen op basis van de MPEG-4 H264 codec.
  • DVB-C: voor het doorgeven via de kabel.
  • DVB-T: voor het uitzenden via terrestriële (aardse) zenders.
  • DVB-H: voor het uitzenden naar mobiele 'handheld' toepassingen. In Nederland is uitzending via DVB-H op 1 juni 2011 beëindigd.

Er moet een tuner in het toestel aanwezig zijn om de uitzend vorm te kunnen ontvangen.

In het geval van de P5500 is er alleen maar een DVB-T tuner aanwezig, m.a.w. je kunt geen DVB-C signalen met de P5500 ontvangen.

 

Oplossing om de digitale kanalen via de kabel te ontvangen, een externe digitale ontvanger naast de P5500 en deze verbinden d.m.v. scart of HDMI.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Frequentie en netwerk id

Ik heb eenzelfde issue, ben al dagen bezig om onze nieuwe tv aan de praat te krijgen. Hij vraagt om een netwerkid en frequentie.... Kan iemand helpen?
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Om je goed te kunnen helpen, wil je dan enkel gegevens met ons delen?

 

Zoja,

 - type Bravia

 - provider

 - postcode

 

73's 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
baronleo4
Nieuw

mijn tv doet raar

als ik hem aanzer krijg ik alleen te zien gekozen progranna is niet afgestemd.

 

en kan verder niks doen

weet u wat ik nu doen moet?

bvd

 

hein vondenhoff

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Wat je kan proberen is het volgende:

Even enkele minuten de stroom stekker uit het stopcontact halen om daarna deze weer erin te doen en het toestel aanzetten.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!