annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Re: Hoe koppel mijn analoge NAD versterker aan de KDL-40NX720?

profile.country.nl_NL.title
mbonnes2
Ontdekker

Re: Hoe koppel mijn analoge NAD versterker aan de KDL-40NX720?

Klopt, maar die past alleen op de ingang, niet op de uitgang

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Dan zal het alleen via de hoofdtelefooningang kunnen: In het menu kies je voor Settings -> Sound -> Headphone/Audio out -> audio out. 

Door deze setting zou het geluid beter moeten zijn dan als deze standaard op hoofdtelefoon geluid ingesteld staat. 

Even niet zeker of dit op jouw televisie exact hetzelfde werkt trouwens, maar bij een vergelijkbare tv gaat dit op deze manier.

 

profile.country.nl_NL.title
mbonnes2
Ontdekker

Dat betwijfel ik. Naast de HDMI ingang voor de A/V Component zit nog een HDMI poort. Het lijkt erop dat deze bedoelt is voor een uitgaand signaal, alleen ik heb geen idee welke stekker daar in zou moeten om naar de analoge NAD versterker te komen

johancdegroot
Ontdekker

Amfion heeft wel gelijk - dat is de enige mogelijkheid om de versterker eenvoudig aan te sluiten.

De televisie heeft slechts één analog audio-uitgang, en dat is de genoemde hoofdtelefoon-uitgang. 

 

De 2e HDMI aansluting is om een extra bron (blu-ray speler, settopbox, ..) op aan te sluiten, net als de twee HDMI aansluitingen aan de zijkant. In het plaatje van de zijkant is '4' de audio/hoofdtelefoon uitgang - precies zoals Amfion vertelde sluit je hier met een jack-naar-tulp je NAD versterker op aan, nadat je de aanpassing hebt gedaan in het menu.

 

Iedere ander manier van aansluiten is digitaal, en daarvoor heb je een optisch-naar-analoog omzetter nodig, maar die te krijgen zijn vanaf zo'n 30 euro Een betere geluidskwaliteit zul hier waarschijnlijk niet mee bereiken.

 

Untitled 2.png