annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Melding volume

Timsterrr
Ontdekker

Melding volume

Ik ben in het bezit van een Sony Bravia en een Sonos Playbar.

Deze combinatie werkt perfect, zo ook de volumeregeling via de afstandsbediening van de TV.

 

Er is echter wel een vervelend iets. Wanneer ik de volume aanpas krijg ik volgende melding in beeld: "Het TV-volume is geblokkeerd". 

 

Hoe krijg ik deze melding weg?

 

Mvg,

Tim

15 ANTWOORDEN 15
gandalfnl2000
Ontdekker

Bravia Sync


Vinc_E schreef:

Geprobeerd op de Syn knop te drukken en de twee apparaten te koppelen via Bravia Syn? 

 

Via dat menu kun je ook het geluid via de speakers van de TV laten lopen of via de speakers van de geluidsset. Kan zijn dat die optie niet goed geselecteerd was en de TV daarom die melding geeft. 
Probeer dat eens? 

 

-----------------


Bravia Sync werkt niet met Sonos. Er is geen oplossing. Gewoon geluid regelen via de Sonos App op tablet, smartphone, PC of Sonos AB

Sjimmy21
Nieuw

Ik heb het zelfde probleem. 

 

Ik heb de instelling voor het geluid op de tv op home cinema staan (aangesloten met optische kabel).

deze werkt perfect, mijn Home Cinema Onkyo LS-3100, werkt ook met de afstands bediening van de tv. 

 

Telkens als ik mijn geluid harder of zachter wil zetten krijg ik deze melding en gaat mijn home cinema gewoon harder of zachter.

 

Nu heb ik de Samsung tv van mijn zwager ingesteld met dezelfde home cinema set en die kreeg de optie 'Wilt u deze melding blokeren'. Hij heeft de melding niet meer. 

 

is er een optie waarmee ik deze melding kan blokeren?

 

Ik denk dat je melding krijgt omdat je de afstandbediening van de tv gebruikt, en de tv ook denkt dat hij harder of zachter moet terwijl het tv volume is uitgeschakeld. (vanwege de home cinema die het geluid afspeeld.)

 

groetjes, jimmy

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

De melding is niet uit te zetten.

 

Mogelijk krijg je de melding niet meer als je "Controle voor HDMI" uitzet, ofdat je dan het volume nog kan regelen is de vraag.

 

De HDMI sturing werkt alleen perfect op Sony aparatuur.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
gandalfnl2000
Ontdekker

Die functie werkt alleen met Sony aparaten. HDMI word ook helemaal niet gebruikt, er word verbinding gemaakt via tosslink.

Gerarddonders
Ontdekker

Via het menu naar geluid en dan naar audio uit scrollen en  op variabel zetten.😄

profile.country.NL.title
nielsp12
Nieuw

Voordat je 'audio uit' op 'variabel' kunt zetten, dien je vreemd genoeg eerst bij 'hoofdtelefoon' voor 'audio uit' te kiezen. Deze optie bereik je niet via het standaard menu (bereikbaar via de knop Options), maar via het uitgebreide instellingen-menu dat op te roepen is via de Home-knop.