annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Melding volume

Timsterrr
Ontdekker

Melding volume

Ik ben in het bezit van een Sony Bravia en een Sonos Playbar.

Deze combinatie werkt perfect, zo ook de volumeregeling via de afstandsbediening van de TV.

 

Er is echter wel een vervelend iets. Wanneer ik de volume aanpas krijg ik volgende melding in beeld: "Het TV-volume is geblokkeerd". 

 

Hoe krijg ik deze melding weg?

 

Mvg,

Tim

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Die melding wil zeggen dat de TV speakers zijn geblokkerd en het audio signaal via HDMI naar de Sonos gaat.

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Timsterrr
Ontdekker

Bedankt voor je antwoord.

Het is ook prima dat het geluid is geblokkeerd omdat de Sonos het overneemt.

Ik wil echter de melding die rechtsonderin komt wanneer ik het volume aanpas weghebben. 

 

Dus dat het geluid wel aangepast wordt, maar zonder die melding.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Over welke Bravia hebben we het eigenlijk???

 

In het menu kan je een keuze maken tussen TV-speakers of externe (via HDMI).

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Timsterrr
Ontdekker

KDL-55W805A

 

Ik denk dat we elkaar niet begrijpen.

Er is al gekozen om het geluid via een externe bron te laten verlopen. Dat gaat ook allemaal prima.

 

De afstandsbediening van de TV regelt het volume van de Sonos, ook helemaal mooi.

Echter wanneer ik via de afstandsbediening bijvoorbeeld het volume wil verhogen komt er een melding welke ik vervevelend vindt. Het volume wordt gewoon netjes aangepast zoals gewenst, ik wil alleen niet elke keer rechtsonderin het scherm zo'n notifiatie zien.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Gebruik hier dezelfde configuratie via HDMI.

Wanneer het volume wordt verhoogd komt er in de linker onder hoek van het scherm de volume info te staan.

 

Het lijkt erop dat het een HDMI probleem is maar het toch bijna goed werkt.

 

 - Is de firmware up-to-date van de W805a en de Sonos?

 - Probeer eens een andere HDMI-kabel.

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Brownie86
Nieuw

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een denon soundbar. Je krijgt de melding wanneer je het geluid via speakers uitzet, maar je afstandsbediening gebruikt voor je soundbar. De tv geeft dan elke keer de melding dat het volume is geblokkeerd. Heb je al een oplossing? Weet iemand anders een oplossing?
gandalfnl2000
Ontdekker

Een Sonos playbar maakt geen gebruik van HDMI maar van een tosslink verbinding. Er is geen mogelijkheid om de melding uit te zetten anders dan het volume van de TV/Sonos bar gewoon via je smartphone, tablet of PC te regelen. Dan verschijnt de melding niet.

gandalfnl2000
Ontdekker

wellicht dat je bij Denon ook via een app je geluid kunt regelen?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Geprobeerd op de Syn knop te drukken en de twee apparaten te koppelen via Bravia Syn? 

 

Via dat menu kun je ook het geluid via de speakers van de TV laten lopen of via de speakers van de geluidsset. Kan zijn dat die optie niet goed geselecteerd was en de TV daarom die melding geeft. 
Probeer dat eens?