annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Kabel vs Satelliet ontvangst

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Kabel vs Satelliet ontvangst

Eindelijk tijd gehad om de X8509c aan de schotel te koppelen en te installeren.

De satelliet is Astra op 19,2 Oost, hier zijn meer dan 1000 TV/radio zenders te ontvangen, waarvan de veel FTA zijn. Het is bijna niet te doen om om een gezellig zap moment te hebben doordat het zoveel zenders zijn.

 

Helaas is de beeldkwaliteit van de meeste t.o.v. het Ziggo (oud UPC) HD Digitale Netwerk is beduidend op de meeste zenders vele male minder.

 

Info Astra 19,2 Oost

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De providers verplaatsen de kanalen regelmatig op zowel de kabel als op de satelliet. Naar mijn idee doet het toestel niks met de digitale zenders als het updaten uitstaat, maar kan ze dan niet meer vinden.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Ja, dat verhaal ken ik. Natuurlijk, als CANALDIGITAAL een nieuwe lijst maakt, dan ziten mogelijk alle kanalen op een andere plaats. Maar dat is hier dus niet het geval. Omdat SONY het eerst ook niet begreep, heb ik een test video voor ze gemaakt om het na te spelen. Probeer het zelf maar eens. Filmpje is natuurlijk wel al een aantal weken oud, dus inderdaad, als je nu een nieuwe lijst erin hebt zitten, kunnen de nummers verschillen. Maar als je daarna deze acties doet, zou de hele lijst van CANALDIGITAAL weer door elkaar liggen. Het gaat trouwens ook fout als je de ALGEMENE SAT gebruikt. Komt dus door het wisselen van CABLE naar SAT en weer terug.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Je filmpje bekeken, maar ik herken het probleem niet. Zoals je misschien nog weet heb ik alleen de enkele UPC module, als satelliet mode wordt de "Algemene Satelliet" gebruikt, met de eigen scan.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Denk niet dat het met de module te maken heeft. Zonder heb ik namelijk hetzelfde probleem. Want in de test maak ik van het grootste gedeelte gebruik van FTA kanalen. Dus neem aan dat je dus ook 1 of meerdere UHD kanalen er tussen hebt zitten? Fashion 4K zit op de Astra op 19 graden. Volgens mij had je die SAT. En als je alleen 23 graden hebt, neem dan 1 van de kanalen op die SAT. Plaats dat kanaal via het menu op een ander voorkeur nummer. B.v. die Fashion 4K op nr 101. Nadat je dus naar 101 hebt gekeken, ga nu terug naar de kabel.

 

Als je nu de TV uit zet, weer aan, naar de kabel gaat en vervolgens op die ANALOOG/DIGITAAL knop drukt, dan kom je weer terug op 101 op de ALGEMENE SAT (of 2 keer drukken als je de voorkeur SAT er nog tussen hebt zitten). ALs je dan een paar sec wacht, is de kans heel groot dat die 101 vervangen wordt door SAT 1 Gold HD.

 

Ik kan het hier op 2 verschillende modellen van SONY zo naspelen.  

profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

je schreef: "Wat nog wel steds heel jammer is, is dat je maar 1 CAM tegelijk kan gebruiken. Of ben ik de enige in dit land die een abo heeft bij meerdere providers?

 

"Tegen dit probleem liep ik ook tegenaan. Ik woon in een buitengebied, en kan geen abo nemen op ziggo, oid. Ik heb al tijden een abo zowel op digitenne, en een schotel op het dak, via CD.

Om dan steeds die kaart te wisselen, was ik zat.

Ik heb de XSARIUS Twincam moduul gekocht. Deze moduul heeft de mogelijkheid om 2 kaarten te bergen, in 1 slot, en onafhankelijk van elkaar te gebruiken.  Ik kan nu dus zonder meer wisselen van het digitenne zender aanbod (digitaal) en dan later over te schakelen naar de 2 sateliet lijsten.

ik heb de twincam moduul hier gekocht, werkt fantastisch.

http://www.deschotelshop.nl/xsarius-twincam-module-mx1tc-ci-module

 

Overigens, deel ik de CD-kaart via de smart-WI met mijn sat-ontvanger, omdat deze toch sneller zapt, en meer tegelijk kan opnemen.  De SONY zapt heel traag, en als je iets opneemt op de aangesloten USB-drive, is direct de hele TV onbruikbaar, op NPO 1,2,3 na via het digitenne pakket. (die zijn ongecodeerd)