annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Kabel vs Satelliet ontvangst

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Kabel vs Satelliet ontvangst

Eindelijk tijd gehad om de X8509c aan de schotel te koppelen en te installeren.

De satelliet is Astra op 19,2 Oost, hier zijn meer dan 1000 TV/radio zenders te ontvangen, waarvan de veel FTA zijn. Het is bijna niet te doen om om een gezellig zap moment te hebben doordat het zoveel zenders zijn.

 

Helaas is de beeldkwaliteit van de meeste t.o.v. het Ziggo (oud UPC) HD Digitale Netwerk is beduidend op de meeste zenders vele male minder.

 

Info Astra 19,2 Oost

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ligt het de ontvangst van schotel dat de kwaliteit minder is? 

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Is het je ook gelukt om de 4K kanalen zichtbaar te maken? Of moeten we dan echt wachten of in de volgende firmware hiervoor de ondersteuning zit?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Zoals ik al in je andere topic melden komt hoogstwaarschijnlijk de 4K ondersteuning voor Astra eind oktober beschikbaar. Wat deze 4K ondersteuning moet inhouden is voor mij nog de vraag.

 

Hier is de satelliet ervaring nog minimaal maar wil dit in de toekomst wel verder uitbreiden met bijv. een dubbele LNB voor 19.2 en 23.5 Oost.

 

Waarschijnlijk heb je automatische de CanalDigital setup gebruikt. Hier heb ik niet de CanalDigital setup gebruikt maar de "Algemene Satelliet" waar ik alleen op de FTA kanalen heb laten scannen, heb nog geen abo kunnen regelen bij een willekeurige kennis om de smartkaart "gratis" te mogen koppelen.

 

Persoonlijk vind ik de beeld kwaliteit nog wel tegenvallen t.o.v. het digitale netwerk op de kabel.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Je kan beide setups gebruiken. Je hebt namelijk daarna de keuze uit de provider en de algemene setup. Had eerst ook alleen de algemene gedaan. Heb dus een schotel met 4 posities. 28, 23, 19 en 13. Dus die was wel even bezig met alles inlezen. Vervolgens was er niet meer door de lijst heen te komen. Had zo'n 4000 kanalen in de lijst. Wat ik namelijk mis is dat de lijst zelf zich al in providers op deelt. Mijn Dreambox doet dit vanzelf. Maar je kan ook eenvoudig de lijst in Alfabetische volgorde zetten. Enige wat ik nu vond was dat je via de GUIDE kon scrollen. En dat schiet niet echt op. Dus het kanaal dat ik als test wilde bekijken (Fashion 4K) heb ik nooit gevonden. Daarop maar een factory reset gegeven van de TV en opnieuw begonnen. Daarna dus de provider lijst gedaan en allee een scan op Astra 19 op 11111. Hierop zou die fashion 4K zitten. Alleen nu vind hij maar 2 kanalen op die transponder. Op m'n dreambox vind hij er 6. Het 4K kanaal wordt als DATA gezien. Met de PC even edditen naar TV en hij staat wel in de lijst. Op de SONY heb ik dat dus niet kunnen vinden. Wel al de tool gevonden om op de PC te edditen, maar nog niet die optie. Misschien de XML file hacken.

 

Via de SAT is de beeldqualiteit ook prima. is alleen maar welk kanaal je kiest. De compressie van Canal Digitaal is hoger dan van Ziggo. Merk je ook als je iets opneemt. 1 uur Ziggo is bijna 6Gb. Bij C+ onder de 4. ALs ik b.v. op 28 oost naar NHK-HD zit te kijken, dan is het beel decht heel mooi. Maar die zitten bijna alleen op een transponder.

 

Nu ik de laatste firmware geladen heb zie ik op de SAT wel dat HbbTv werkt. Op zich leuk, maar vrij vervelend dat hij dit zo opvallend moet melden. Op m'n dreambox is dit gewoon een extra icoontje in de INFO balk. Dus bij de SONY zou je dan in die balk die soms niet vanzelf weggaat, dan een HbbTV icoontje erbij moeten zien. En dan kan je zelf op de RODE toets drukken als je het wel wil starten. Op Ziggo wil het helemaal niet werken.

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Nogmaals WOW, wat een hardware configuratie buiten, een echte Satelliet gebruiker.

 

De lijst in alfabetische volgorde zetten is met deze tool te doen.

Door de "Guide" bladeren is tegenwoordig t.o.v. de oudere Bravia's niet te doen, daar konden we gebruik van de "rode" en "groene" knop gebruiken maken om een hele pagina door te scrollen.

 

Dat de beelkwaliteit op de satelliet tegen val ligt aan de gebruikte bitrate, die nogal varieerd per zender, op de kabel is er veel minder variatie tussen de TV zenders.

 

Op het digitale "oud" Ziggo netwerk is HbbTV niet aanwezig, Ik dacht dat de HbbTV applicatie in het digitale menu per zender was uit te zetten.

 

Is het misschien mogelijk dat de "band frequentie" (2084) te klein is afgesteld om de 4K kanalen te ontvangen?

Laten we maar eerst maar de firmware update afwacht met de 4K ondersteuning, dan kunnen we verder hobbyen.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Nee, ik denk dat ze gewoon het Service Type (1 is TV, 2 is Radio, 25 is HDTV, other is Data) niet verwerken. Voor Fashion 4K is hij namelijk 31.

 

Het zou trouwens wel fijn zijn als SONy alvast wat meer info zou verschaffen over welke bugs nu opgelost gaan worden. Of dat je actief met de DEV afdeling kon overleggen. Ieder andere Android box (b.v. de MINIX ) heeft gewoon een forum waar je over de firmware kan overleggen en bugs kan aanleveren.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


kd55x9005c schreef:

Nee, ik denk dat ze gewoon het Service Type (1 is TV, 2 is Radio, 25 is HDTV, other is Data) niet verwerken. Voor Fashion 4K is hij namelijk 31.

 

Het zou trouwens wel fijn zijn als SONy alvast wat meer info zou verschaffen over welke bugs nu opgelost gaan worden. Of dat je actief met de DEV afdeling kon overleggen. Ieder andere Android box (b.v. de MINIX ) heeft gewoon een forum waar je over de firmware kan overleggen en bugs kan aanleveren.


Dat gebeurd hier ook hoor. 

Als jij duidelijk aanlevert wat er verbeterd kan worden of aangepast, dan wordt dit gemeld. 

profile.country.NL.title
koudhe
Ontdekker

Ik heb nog steeds het probleem dat ongeveer een keer per uur de melding komt dat de CI module is verwijderd na ca. een halve minuut komt het beeld dan weer terug. Blijf er bij dat dit een bug is op diverse satellietontvagers nog nooit problemen mee gehad. (Aston Cam software versie 2.26)

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Hier alleen op de SAT als ik met de SCM CAM (MEDIAGUARD van CANALDIGITAAL) te snel aan het zappen ben en even langs een kanaal kom die niet in m'n abo zit. Wat nog wel steds heel jammer is, is dat je maar 1 CAM tegelijk kan gebruiken. Of ben ik de enige in dit land die een abo heeft bij meerdere providers?

 

Ook nog steeds super irritant is dat de kanaal indeling door de TV steeds aangepast wordt. Ook al heb ik alle settings hiervoor uitgezet. He tis en blijft een bug, maar helaas zijn er te weingi personen die hier last van hebben, daarom heeft die low prio gekregen.