annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

hoog standby verbruik naar update

OPGELOST
spattex
Lid

hoog standby verbruik naar update

Ik heb een KDL-65W859C deze hoort in standby niet meer te verbruiken dan 0,5 W, na de updates is dit nu ruim 10 W!

 

Ik kwam dit ook tegen bij een review van Chip.de, deze bevestigde ook dat na de update de tv een gemiddeld standby verbruik gaf van 10 a 12 Watt.

http://www.chip.de/artikel/Sony-KDL-65W855C-65-Zoll-LED-TV-Test_86862998.html

 

Zijn hier meer mensen met een Android TV waar het standby verbruik gigantisch is gestegen?

Ik ben special van plasma naar led gegaan vanwege het zuinige verbruik.

Het is nu dus ook geen A+ toestel meer.....

49 ANTWOORDEN 49
spattex
Lid

Ik ben het helemaal met je eens, het standby verbruik is gewoon giga hoog.

Onze expert pa3eia heeft volgensmij aandelen bij Sony want elk nadeel word als een voordeel uitgelegd.

 

Laten we wel wezen de tv's voldoen NIET meer aan de norm!

Het is zo'n beetje bij elke fabrikant zo met hun sjoemelsoftware leuke verkooppraatjes met dito getallen.

profile.country.NL.title
Arie_mx5
Lid

 
Wietse-0803 Ontdekker 6 Berichten
Re: hoog standby verbruik naar update

Enige (waardeloze) optie om de tv van het hoge standby verbruik te ontdoen is 'm volledig afschakelen van het internet. Dan zakt het verbruik terug naar de geadverteerde ~1 Watt.

De tv nu achter een KlikAanKlikUit schakelaar gehangen.

 
 
Ik heb ook de tv op een aparte schakelaar gezet. Die 24 watt standbye consumptie vind ik onacceptabel.
Tevens vraag ik mij af of andere Android tv's ook die problemen hebben met het hoge stanbye verbruik.
 
Wat wel netjes is, en dat mag ook gezegd worden, in vol bedrijf op de eco stand doet de tv slechts 50-55 watt.
Voor een 55" vind ik dat erg netjes.
Android killed Sony tv.
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Zoals ik al eerder schreef, is er dus iets in je omgeving die er voor zorgt dat je TV actief gehouden wordt. Bij mij heeft het geholpen op in m'n MINIX box alle taken te killen die onnodige communicatie verzorgt. Gekke is dat nu zelfs na een reboot van de MINix (maar ook de SONY) hij nu weer netjes na 15 minuten terug naar 1 W gaat. En zo hoort het ook.

 

Dus nogmaals advies, zet eens een paar uur al je tablets, telefoons, etc aan je interne netwerk uit. Kijk dan wat je stroom verbruik is. EN dan er achter zien te komen wie de dader is. Heeft mij ook een paar weken gekost en de nodige reboots van alle componenten. Het zou wel fijn zijn als SONY kan aangeven welke protocollen de TV nu allemaal wakker kunnen maken en/of houden. En of er een optie is om dit te stoppen. Dus is er een taak op de SONY die we kunnen disablen?

profile.country.NL.title
Arie_mx5
Lid

Ja zeg, dat zal even lekker worden.

Moet ik mijn internet gebruik schikken naar een overhypte Android "hok"?

Als ik mijn tv in standbye zet, mag ik verwachten dat de tv ook daadwerkelijk in standbye gaat en niet dat Google nog even een halve nacht in mijn tv gaat zitten hengelen.

En ja, zelfs in de ochtend staat dat ding nog 25 watt aan stroom te happen, ook als er totaal geen netwerkgebruik in huis is.

 

Ik zeg dat die Google/Android zooi gewoon moet verdwijnen en elk ander wezen die zonodig google/android aanhanger is, moet maar bij zichzelf te raden gaan of de 'brainwash' praktijken van die "oh my goshj" malloten uit Amerika zijn tol op zijn of haar psyche heeft geeist!

Android is troep, blijft troep en zal altijd een berg zooi blijven, zeker in de vorm van Android tv.

 

..man man, wat ben ik blij met mijn Panasonic. Die Sony staat bij mij inmiddels in de schuur weg te rotten.

De enige hoop die ik hem nog heb is dat er een patch komt of geheel nieuwe software.

 

Overigens hebben hobbyisten windowsCE op dat ding werkend gekregen, er is dus hoop.

Android killed Sony tv.
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Anti Android:

Snap eerlijk gezegd niet dat je een TV toestel met het Android OS heeft aangeschaft, als je zoveel antipatie t.o.v. Android in je heb.

 

Ach wat jammer nou,

eerst stond het toestel in de woonkamer, toen vebannen naar de slaapkamer (‎16-06-2016 08:13) en nu weg te rotten in de schuur.

Zonde!!!

 

WindowsCE???

En de WindowsCE OS is wel stabiel???

Waarvoor moet er hoop zijn?

Het toestel staat toch weg te rotten in de schuur!!!

Oja, dacht de Panasonic (‎16-06-2016 08:13) minder snel is en minder apps aan boord heeft.

 

 

73's

de tevreden brainwash gebruiker van de Bravia (X8509c) met het Android OS.

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Arie_mx5
Lid

Goh, nooit verwacht dat ik hier nog iets zou schrijven. :slight_smile:

 

De sony is inmiddels verkocht en de panasonic in de huiskamer is aangevuld met een ATV-4 (apple-tv) voor de overige apps als Kodi en dergelijke.

Op netflix na hoeft de panasonic dus weinig zelf te doen, dus geen snelheids problemen en alles werkt stabiel.

 

Windows CE is stabiel, daar rijden vele auto's mee op de weg die een multimedia screen hebben.

 

En ja, Android is en blijft een lading zooi en gebruikers die na veel vijfen en zessen er mee om hebben leren gaan, zullen tevreden met zichzelf zijn en het psychologische aspect is dat ze android gewldig vinden.

 

Wanneer je geleerd hebt om een auto te besturen met drie wielen ipv vier wielen en er redelijk mee de bochten door kunt komen, wil dat niet zeggen dat een auto met drie wielen het beste is wat er te koop is... het is slechts gebrek aan referentie met een ander model.

Zo is het in de telefoonbrange ook. Android gebruikers hebben vrijwel nooit ervaring met andere OS'sen en ik hoor steeds vaker dat Android gebruikers het Windows pltform veel lekker vinden werken.

..maar ja, de app-gap net Windows mobile en apple is gewoon veel te duur.

Dus ze leren met die android troep omgaan en prijzen het de hemel in.. Google is goed in psychologie en marketing blijkbaar.

 

Maar blijf lekker bij die android zooi en hopelijk gaat de 2017 tv line-up van Sony wel volwassen worden, als dat er ooit komt.

De aankomende 5 jaar staat er bij mij dus Panasonic en mijn klanten raad ik ook nooit meer Sony aan in die periode.

Hoewel ik eerlijk gezegd ook gelijk een A-TV4 had moeten kopen en de sony als "dumb" tv moet laten werken zonder internet.

....Want het beeld blijft een plaatje.

 

 ..ter aanvulling: In de slaapkamer hangt nu een LG met ook een fijn OS.

 

Android killed Sony tv.
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Hetzelfde OS draait op mijn Nvidia Shield en ik heb daar echt 0 issues mee. 
Dat platform heeft compleet andere hardware en is vele malen krachtiger. Ik snap je stelling wel, maar vindt het een beetje extreem om alles van een merk af te zweren daarom. 

Wietse-0803
Ontdekker

Verheugd om te melden dat met de update naar Android 6.0 het standby verbruik na uitschakelen spoedig weer naar de geadverteerde 0 Watt terugzakt, mits de eerder gevonden oplossing wordt toegepast.


Reeds bekende oplossing:
Na het uitschakelen van de volgende instellingen is het standby verbruik weer normaal (0,5W na 5 minuten).

  • Instellingen -> Netwerk -> Thuisnetwerk instellen -> Extern apparaat/Renderer -> Extern apparaat/Renderer
  • Instellingen -> Zender installatie -> Digitaal Set-up -> Gids instellen -> Gids bijwerken in stand-by
  • Instellingen -> Over -> Systeemupdate -> Automatisch software download
profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Goed om te horen!!

profile.country.NL.title
justino22
Ontdekker

Sinds een maand of 2 is het issue bij mij reeds verholpen. Het exacte moment is mij niet opgemerkt maar dat zal geheid na een automatische update geweest zijn. Voor die tijd heb ik enkele maanden lang steeds de stekker er maar uit getrokken, mocht het in de toekomst nog eens voorkomen zal ik er inderdaad eenvoudig een klik-aan-klik-uit schakelaar tussen gooien.

 

Voor wat betreft de update naar 6.0, mooi zo! Nog niet bekeken, maar ga dat zsm doen.

 

De klaagzang enkele posts hierboven over Android TV's vind ik grote onzin. Ben zelf erg blij met mijn Sony Bravia TV, ondanks het hoge verbruik dat zich een paar maanden voordeed. Kwaliteit tv: super. Apps en werking ervan: super. Ieder zijn voorkeuren, maar overdrijven is ook een vak apart natuurlijk.