annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

hoog standby verbruik naar update

OPGELOST
spattex
Lid

hoog standby verbruik naar update

Ik heb een KDL-65W859C deze hoort in standby niet meer te verbruiken dan 0,5 W, na de updates is dit nu ruim 10 W!

 

Ik kwam dit ook tegen bij een review van Chip.de, deze bevestigde ook dat na de update de tv een gemiddeld standby verbruik gaf van 10 a 12 Watt.

http://www.chip.de/artikel/Sony-KDL-65W855C-65-Zoll-LED-TV-Test_86862998.html

 

Zijn hier meer mensen met een Android TV waar het standby verbruik gigantisch is gestegen?

Ik ben special van plasma naar led gegaan vanwege het zuinige verbruik.

Het is nu dus ook geen A+ toestel meer.....

49 ANTWOORDEN 49
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Capture.JPGHeeft er vanmorgen rond 09:00 (zondag 20 mar 2016) een update plaatsgevonden die we niet zelf konden tegenhouden? De TV is al sinds weken in slaap stand heel zuinig. Zie in m'n grafiek dat hij sinds vanmorgen weer in eens 27 W in standby aan het trekken is. Niets veranderd aan deze kant en zeker niet op die tijd.

 

 

Wietse-0803
Ontdekker

Sinds enige tijd heb ik het probleem weer terug, ook met update v3509 van 14 oktober. Iemand suggesties, ik ben het momenteel aan het onderzoeken.

Wietse-0803
Ontdekker

Onderwerp niet meer interessant? Iedere Sony Android televisie verbruikt op deze manier €50,00 op jaarbasis in standby ;).

Fastpeter
Lid

Nou dit onderwerp is zeker wel interresant , ik ben iemand die graag wil weten wat er speelt met apperatuur zo heb ik in heel het huis best wat sluip verbruikers gevonden.

 

Door middel van Toon en de slime stekker van Viabro kun je tot op de watt nauwkeurig de log zien, daar in vond ik toen een stand bye verbruik van rond de 10 tot 12 watt en om de 3 uur ruim 30 watt , heb auto update en apps uitgezet en dat zorgde er voor dat ik boven staande meting heb, als alles aan staat gaat hij elk uur 35 watt voor 10 min verbruiken.

 

Gewoon bizar idd zoals de sjoemelsoftware bij VAG is dit behoorlijk bizar verbuik dus het energielabel wat ze op geven klopt niks van.
Boven heb ik een samsung staan die, in stanbye max 2 watt vebruikt en als je de tv dan aan zet 2 sec opstart tijd dus het kan wel degelijk.

Zal mijn log ook nog wel plaatsen, de slimme stekker staat er weer tussen en draai de laatste okt firmware.

Doet moet men wel deglijk hoog opnemen anders gaan we dit aankaarten bij de instantie's 

profile.country.NL.title
justino22
Ontdekker

Blij dat ik niet de enige met het probleem ben. Dit topic een beetje doorgelezen en blijkbaar ligt de oorzaak dus bij de TV firmware. Dit topic had ik niet eerder gespot dus mijn eerder deze maand aangemaakte topic kan eventueel gesloten worden: https://community.sony.nl/t5/televisies/ineens-hoger-standby-verbruik-kd-43x8307c-tv/td-p/2238944.

 

Sinds 8 oktober (20.00 uur om precies te zijn) heeft mijn TV dus ineens een continu standby verbruik van ca. 25 Watt, waar dit voor die tijd slechts 1 a 2 Watt was. Op dat moment was ik niet thuis en moet het dus met een automatische update te maken hebben. Er staan geen media apparaten op de TV aangesloten en er zit ook geen USB o.i.d. in. Ook met een uitgeschakeld WiFi netwerk blijft het verbruik hoog, het issue zit dus echt in de TV.

 

Slimme stekkers heb ik niet maar ik ben wel bewust bezig met elektriciteitsverbruik dus als je minimumverbruik dan ineens van 43 naar 68 Watt gaat is dat behoorlijk storend.

 

Veel mensen zullen zo'n plots hoger vebruik niet eens doorhebben omdat zij daar niet mee bezig zijn, maar als dit op jaarbasis inderdaad zomaar 50 euro extra kost, vind ik het toch wel een redelijk urgent verhaal. 

 

Maar hopen dat Sony snel het euvel weet te verhelpen. Scheelt mij 2x per dag de tv stekker eruit trekken.

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Is inderdaad een relevant onderwerp. Volgens mij ben ik zelfs de persoon die hier origineel over begonnen is.

 

Ook ik heb dit probleem weer. Heb 2 TV's en zie dus ook op mijn TOON dat ik bijna 60 W meer verbruik. maar ik heb wel de bron gevonden. En die zit NIET in de SONY TV. In mijn geval is het mijn MINIX X8H PLUS media plyer. Als ik deze van het netwerk haal, dan vallen alle 2 de TV's na 5 minuten in stand-by keurig terug naar 1 W. Heb dan ook op dit moment al weken de MINIX van het netwerk en alleen als ik hem nodig heb, prik ik de CAT5 kabel er weer even in. Ben ook al aan het zoeken geweest welk process nu dit voor elkaar weet te krijgen. Wireshark geeft een hoop verkeer weer, maar welke nu er verantwoordelijk voor is?

 

Dus de TV reageert ergens op wat niet zou moeten. Mogelijk dat jullie dus ook een device op het netwerk hebben die hier voor zorgt. Ik heb wel in de TV uitgezet dat de TV via het netwerk te besturen is. Als de TV aanstaat, dan kan ik wel met de Google remote deze bedienen.

Wietse-0803
Ontdekker

Enige (waardeloze) optie om de tv van het hoge standby verbruik te ontdoen is 'm volledig afschakelen van het internet. Dan zakt het verbruik terug naar de geadverteerde ~1 Watt.

 

De tv nu achter een KlikAanKlikUit schakelaar gehangen.

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Hmm, ik zou zeggen laat je TV gewoon aan je netwerk hangen, maar gooi je internet verbinding eens 1 uur uit de lucht. Ik denk dat je dan nog steeds een hoog verbruik hebt. In je interne netwerk zit een component die de TV blijft wakker houden. Bij mij dus de MINIX android box. Nu nog de app vinden.  

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Wietse-0803

 

Is het niet een beetje stemmingmakerij om te melden dat de Sony Bravia's in standby 50,00 euro per jaar kost?

 

Hier zelf nog nooit het standby gebruik gemeten, maar als ik van 20W uitgaat, dit vermenigvuldig met 24 uur, dit vermenigvuldig met 365, is mijn uitkomst 175 kWh. Dit vermenigvuldig met 0,21 euro is 36,79 euro als het toestel een jaar lang op standby staat.

 

73's

 

ps. ik verdedig het opeens verhoogde standby gebruik niet.

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Wietse-0803
Ontdekker

Ja, mooi weer spelen of niet met zo'n aanname. Het verbruik is 25W en geen 20W, en je hebt al helemaal geen recht van spreken als je zelf niet eens een energiemeter hebt en ook nog tegen iemand spreekt die nu aan het afstuderen is op de hogeschool met als opleiding elektrotechniek, sorry hoor.

 

Dus afgaand op 25W verbruik / 1000 = 0,025 kW.

Verbruik per dag = 0,025 * 24 = 0,6 kWh.

Verbruik per jaar = 0,6 * 365 = 219 kWh.

 

Afgaand op een energieprijs die eerder 22 cent is dan 21 cent volgt daaruit: 219 * € 0,22 =  €48,18.

 

Daar ik ook nog twee van die Sony televisies heb kost mij dit als ik niks doe dus €100 op jaarbasis, absurd gewoon!

Dat dit soort televisies uberhaupt een energielabel hebben gekregen, ik ga dit dan ook verder uitzoeken en aankaarten bij de desbetreffende instanties.