annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

hoog standby verbruik naar update

OPGELOST
spattex
Lid

hoog standby verbruik naar update

Ik heb een KDL-65W859C deze hoort in standby niet meer te verbruiken dan 0,5 W, na de updates is dit nu ruim 10 W!

 

Ik kwam dit ook tegen bij een review van Chip.de, deze bevestigde ook dat na de update de tv een gemiddeld standby verbruik gaf van 10 a 12 Watt.

http://www.chip.de/artikel/Sony-KDL-65W855C-65-Zoll-LED-TV-Test_86862998.html

 

Zijn hier meer mensen met een Android TV waar het standby verbruik gigantisch is gestegen?

Ik ben special van plasma naar led gegaan vanwege het zuinige verbruik.

Het is nu dus ook geen A+ toestel meer.....

49 ANTWOORDEN 49
spattex
Lid

@pa3eia

 

Als je als "expert" dit soort antwoord geeft denk ik dat je beter niet had kunnen antwoorden.

Je moet je tekst eens zelf even terug lezen, het heeft n.l. totaal geen toegevoegde waarde...

 

Zeker jij met zonnepanelen zou een stuk milieubewuster moeten zijn en dan niet met een antwoord komen van ogh ik heb toch een overschot...

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


spattex schreef:

Ik vind het een principe kwestie..

Laten we het eens op emotie gooien.

Je koopt een nieuwe auto van je favoriete merk, na de eerste servicebeurt wordt je medegedeeld dat er een software update gedaan is uw auto is weer helemaal bij....

 

Na enkele maanden krijg je een antal boetes binnen dat je 30 KM te hard hebt gereden terwijl je er  100% van overtuigd bent dat je niet te hard gereden hebt.

Toevallig heb je een moderne gsm bij die via sateliet je snelheid meet, verdomd mijn sneheidsmeter in de auto wijkt 30 km/uur af!

 

Jij terug naar je dealer en doet je verhaal, uhhm ja zegd de baliemedewerker dat klopt daar zijn wij van op de hoogte.

Maar om uw auto stabiel en bedrijfszeker te laten rijden hebben we dit maar even voor lief genomen, maar bij de eerstvolgende update schenken wij daar aandacht aan.

 

Tevens zijn we ook nog bezig om er voor te zorgen dat u uw radio in zenders kan wijzigen en dat uw airco weer functioneel is, want daar waren we nog niet aan toegekomen omdat we de auto ***** in de verkoop gingen doen.

 

Dit laatste stukje is even een persiflage op de beloofde funktionaliteit die onze tv's tot op heden niet hebben zoals usb hdd ondersteuning enz...


Emotie rondom het verhaal is terecht en snap ik prima. Je doet echter net alsof Sony niet wilt luisteren of niet genoeg aandacht aan het geheel schenkt. 

Niks is minder waar. Alles wat hier gemeld is, wordt meegenomen voor verbeteringen. 


Had je liever langer gewacht op een firmware update die geen last had van de energieconsumptie? 
Als die keus andersom was geweest hadden we nu een discussie over het feit dat er geen beloofde update uitgekomen was. Geen van beiden is perfect en slechts eentje lost gedeeltelijk iets op. 

 

 

spattex
Lid

Ik had liever gezien dat Sony wat langer wat R&D had gedaan en een volledig werkend produkt had geleverd.

Kosmetische foutjes in de firmware, daar kan je als consument wel mee leven.

Nu heb ik het gevoel dat ik een produkt gekocht heb wat gewoon niet af is en ik als consument als betetester ingezet wordt.

 

Ik begrijp dat je deze antwoorden teruggefeeft als producent, maar probeer ook eens in de schoenen te staan van diegene die hun portomonnee getrokken hebben.

 

Dit probleem speelt niet alleen in Nederland, maar als ik op internet rondkijk wordt het duidelijk dat het meer een europees probleem is.

Voor Sony denk ik dat dit een zeer kwalijke zaak is en in deze tijd waarschijnlijk ook nog wel wat imagoschade gaat opleveren.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Denk je dat we ons niet kunnen verplaatsen in consumenten die in de huidige situatie zitten? 

Natuurlijk vinden we dat super vervelend. 

 

Het is waar dat het niet alleen in Nederland speelt. Daarom is het probleem zo complex. Het moet voor alle landen op een acceptabel niveau gebracht worden. 

profile.country.NL.title
nicoteunissen59
Lid

Sinds de laatste update, de 3169, lees ik niets meer over het energieverbruik bij standby. Is dit nu verbeterd?

spattex
Lid

Voor mijn tv is de versie 3.155 van 21-12-2015 de laatste.

Daar zit dus nog het probleem in.

Wietse-0803
Ontdekker

Met de Cresta Wattmeter heb ik zowel bij mijn KD-55X8505c als KD-43X8307C beide met firmware v.3.169 een standby verbruik gemeten van 22 Watt, behoorlijk veel dus. Dit is echter 5 minuten na uitschakeling d.m.v. de afstandsbediening.
Ik hou even in de gaten of het later nog zakt, mocht dit niet lager worden zet ik er KlikAanKlikUit schakelaars tussen.


Update:
Na het uitschakelen van de volgende instellingen is het standby verbruik weer normaal (0,5W na 5 minuten).

  • Instellingen -> Netwerk -> Thuisnetwerk instellen -> Extern apparaat/Renderer -> Extern apparaat/Renderer
  • Instellingen -> Zender installatie -> Digitaal Set-up -> Gids instellen -> Gids bijwerken in stand-by
  • Instellingen -> Over -> Systeemupdate -> Automatisch software download
skuiper79
Ontdekker

Je moet een aantal zaken uitzetten:

 

Gids updaten als tv in standby staat

Automatische Software update

Mogelijkheid om tv wakker te maken met je telefoon (remote nog iets)

 

Ben nu niet thuis maar dat heeft bij mij geholpen

spattex
Lid

Laten we niet vergeten dat we een SMART-TV gekocht hebben met een A+ label.

Waarvan de producent beweerd dat deze in standby 0,5 Watt verbruikt.

 

Als we met zijn allen de stekker uit de TV halen als we deze niet gebruiken of alle funkties uitzetten die met het smart gebeuren te maken hebben dan blijft er van onze SMART-TV niet veel meer over?

 

Kortom dit probleem hoort door Sony opgelost te worden en niet anders, waarvoor koop je tenslotte een SMART-TV met allerlei gewedige  features als je alles uit moet schakelen om de specificaties te halen.

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Deze settings had ik ook zo gezet in de originele firmware waarmee de TV werd uitgeleverd. Maar vanaf de eerste updat maken deze settings niet meer uit.

 

Maar SONY heeft het zelf toch al aangegeven, dat op dit moment de stabiliteit even belangrijker is dan het verbruik. Dus ik hoop dat nu het wat stabieler is, dit onderwerp weer wat meer prio gaat krijgen. Persoonlijk vind ik het verbruik zelfs belangrijker dan de extra functionaliteit zoals opnemen en PiP.