annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen geluid via homecinema tijdens gebruik Apps (KD-49X8309C)

cvechelp
Ontdekker

Geen geluid via homecinema tijdens gebruik Apps (KD-49X8309C)

Hallo,

 

ik heb mij onlangs een Sony Bravia KD-49X8309C aangeschaft.

Heel tevreden van het toestel en weinig tot geen problemen mee.

Alleen... ik krijg geen geluid via het gebruik van de Apps op mijn home cinema.

Enkel als ik het geluid in de instellingen aanpas van "audiosysteem" naar "TV Speakers", dan speelt hij wel af via de tv speakers, maar dit is niet echt wat ik wil.

 

Het rare is wel als ik door de app iconen lijst ga, dat ik wel bij elke andere selectie het "tjing" geluid hoor, en dit door mijn surround boxen. Het afspelen van filmpjes via youtube, plex, etc... geeft dus geen geluid via mijn surround.

 

Ik heb mijn tv aangesloten op de HDMI 1 poort naar mijn HDMI out op mijn surround.

Mijn digicorder van Telenet zit in HDMI IN (1) en mijn apple tv op HDMI IN (2) op mijn surround. Deze geven het geluid via mijn surround.

 

Ik gebruik dus enkel hdmi kabels, dus geen optische kabels of iets dergelijks.

Iemand een tip wat ik nog kan proberen?

 

Enkele gevens:

Model: Sony Bravia KD-49x8309c 4K)

Android: 5.1.1

Build: SVP4KDTV15_EU-USER 5.1.1 LMY48E.S167 3.155 RELEASE-KEYS

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Hoe staat "Digitaal Audio" ingesteld?

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
cvechelp
Ontdekker

Digitale audio-uitgang bedoelt u?

Deze staat op Auto 1.

profile.country.NL.title
Martin-A50
Lid

Ga naar "action menu", "Speakers", en selecteer nu "audiosysteem".

Nu zou het moeten werken.

Succes 

ps 

Ik heb je vraag nog even gelezen en ik denk dat je misschien toch een (optisch) kabeltje moet leggen van tv naar audio versterker.

Ikzelf heb dat ook zo opgelost met een optisch (toslink) kabeltje (mijn versterker heeft geen HDMI).

Nu wordt alle geluid van TV ( mits hij aanstaat ), ongeacht welke bron, doorgestuurd naar de audioinstallatie.

Als je muziek wil luisteren b.v via Apple TV zonder dat je de TV wilt inschakelen, dan kan je ook vanaf de Apple TV een extra optisch kabeltje naar je audio leggen.

 

cvechelp
Ontdekker

Beste,

 

bedankt voor uw snelly reply maar de setting die je vermeldt, staat al op audiosysteem.

Dus dat is de oplossing niet.

 

En via de Apple-TV kan ik nu ook muziek luisteren zonder dat de TV opstaat.

Ik zet dan enkel mijn surround op en via airplay speelt dan de muziek via mijn surround.

 

Ik vind het raar dat ik dus geen geluid heb als ik via de 'Android Apps' een filmpje afspeel.

Het zij via youtube, hetzij via plex.

Switchen naar tv speakers in het action menu - speakers menu, dan heb ik dus wel geluid in de apps maar niet via mijn surround maar via de tvspeakers, wat op niks trekt 😉

profile.country.NL.title
Martin-A50
Lid

Dan toch maar een toslink van tv naar audio leggen

Zie onderstaande gekopieerd uit handleiding:

 

"Wanneer u een digitaal audiosysteem dat compatibel is met BRAVIA Sync en ondersteuning biedt voor Audio Return Channel (ARC) aansluit, maakt u hiervoor met behulp van een HDMI-kabel verbinding met de HDMI IN 4-aansluiting (de HDMI IN 4-aansluiting is gemarkeerd met "ARC"). Een extra audioverbinding via DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) is echter nodig wanneer u een systeem aansluit dat niet compatibel is met BRAVIA Sync of geen ondersteuning biedt voor Audio Return Channel."

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik heb een vergelijkbaar issue gehad. Vervang de kabel die op de ARC poort zit. Als de kabel niet snel genoeg is, dan werkt ARC niet. 

 

Een optische kabel is niet nodig, tenzij jouw audiosysteem geen ARC ondersteund. Wat me sterk lijkt. 

profile.country.NL.title
Martin-A50
Lid

Ik zie dat je, ik citeer : "Ik heb mijn tv aangesloten op de HDMI 1 poort naar mijn HDMI out op mijn surround."

Je kan mischien ook eens proberen om de TV aan te sluiten op HDMI in van je versterker en de randapparatuur op de HDMI poorten van je TV

 

Nb. Ik lees net in handleiding dat "ARC" alleen ondersteund wordt op HDMI poort 4, dus niet op poort 1.

Zie de handleiding pagina 9nl pnt.8

 

cvechelp
Ontdekker

Ik heb 1 enkele HDMI out op mijn surround systeem. En ik weet niet 100% zeker of deze poort ARC ondersteunt. 

Het is al een ouder toestel: Samsung blu-ray D5200 2.1 systeem.

 

Als ik het dus allemaal goed versta kan ik dus 3 dingen proberen:

1. Indien Arc ondersteunt is op mijn surround, de HDMI kabel vervangen?

2. Indien ARC ondersteunt, HDMI poort 4 gebruiken op de tv?

3. Indien geen ARC zit er niks anders op da. Een optisch kabeltje te gebruiken?

 

Dit klopt?

profile.country.NL.title
Martin-A50
Lid

Ja dat klopt.

Ik zou eerst optie 2 proberen en hiervoor evt. diverse van je kabels (misschien zit hier een ARC compatibel kabel tussen) uitproberen. (Dan hoef je nog niets aan te schaffen).

Als het nog niet werkt, dan proberen uit te zoeken of je HDMI kabels geschikt zijn voor ARC, datzelfde geldt dan ook voor je versterker.

Als dat allemaal niet is op te lossen dan blijft de laatste mogelijkheid van de optische kabel over.