annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Automatische HDMI selectie.

Vossie75
Ontdekker

Automatische HDMI selectie.

we hebben een Sony Bravia KDL-40U2000 tv en hebben probleem met HDMI selectie.

als de tv aangezet word krijgen we een scherm met datum en tijd en melding dat programma's niet zijn opgeslagen en 000digital.

met afstandsbediening moeten we hem dan eerst handmatig op HDMI kanaal zetten voor we tv kunnen kijken.

zetten we de tv uit en weer aan moeten we hem wederom handmatig op HDMI zetten. Hij onthoud die instelling dus niet.

heb via instellingen al alle andere kanalen al op overslaan gezet maar lost dit niet op.

 

we hebben digitale tv van KPN en zouden alles met die afstandsbediening kunnen doen maar moeten nu dus steeds de afstandsbediening van de tv er bijpakken om op HDMI kanaal te zetten.

 

hoe kunnen we zorgen dat voortaan automatisch op HDMI kanaal springt bij aanzetten tv?

 

daniel 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik vermoed dat dit toestel geen HDMI CEC ondersteuning heeft. Dat zorgt er namelijk voor dat met de KPN afstandsbediening het kanaal automatisch naar de juiste HDMI wisselt. 

 

Als jouw laatst bekeken kanaal een HDMI kanaal is, werkt de normale aan/uit knop niet dan? Lijkt nu alsof de TV dus niet aangaat op het laatst bekeken kanaal, maar altijd de zenders pakt. 

Vossie75
Ontdekker

Als ik tv uit en weer aanzet met normale aan/uit knop springt hij dus niet op laatste kanaal maar altijd op dat standaard scherm zonder signaal.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dan weet ik niet hoe je dat voor elkaar kunt krijgen...

 

Kan goed zijn dat het niet mogelijk is, omdat het toestel geen CEC ondersteund. 

Vossie75
Ontdekker

Oké, gewoon een tekortkoming van deze tv dus waar niks aan te doen is dus.

wel behoorlijk irritant.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Als het goed is krijgt de U2000 een stuur signaal uit de KPN box en schakelt dan over op de HDMI ingang.

 

Aanzet volgorde:

 - U2000

 - KPN box

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!