annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wie heeft Ik ook gebruikt bij dit onderwerp

profile.country.NL.title
Marco-Alpha
Ontdekker

Problemen na firmware update 2.0 (mac) ILCE-7RM3

Ik heb vandaag de laatste firmware update 2.0 uitgevoerd conform:

https://www.sony.com/electronics/support/e-mount-body-ilce-7-series/ilce-7rm3/downloads/00015521

 

Firmware 2.0 uitgevoerdFirmware 2.0 uitgevoerdEen automatisch 'gecorrigeerde' foto (RAW) in Capture One, gemaakt na firmware update: totaal onbruikbaar.Een automatisch 'gecorrigeerde' foto (RAW) in Capture One, gemaakt na firmware update: totaal onbruikbaar.



Dit heb ik via mijn iMac uitgevoerd en alles verliep zonder problemen. Bij fotograferen bleek dit echter niet het geval. Om te beginnen viel het me al op dat ik niets kon merken van het sneller opstarten zoals ik had gelezen en gezien (youtube). Het echte probleem doet zich voor wanneer ik wil inzoomen na het maken van een foto dit zorgt ervoor dat het scherm zwart wordt (lcd en viewfinder) icoontjes zijn wel zichtbaar maar geen foto te zien ook maakt dit de camera onbedienbaar en moet ik de camera uitzetten om weer te kunnen fotograferen.

Dit probleem doet zich voor bij al mijn drie Sony lenzen: SEL90M28G; SEL1635Z; SEL55F18Z.


Bij gebruik van de 16-35 en de 55 viel me ook op dat de belichting totaal in de war is enorme overbelichting van hogelichten en voor de rest een veel te zwaar beeld waar ook in Capture One niets meer mee te doen is. De macro lens lijkt dit probleem niet te hebben. Al de lenzen beschikken over de meest recente firmware.

Kortom, dit voelt als een waar geworden nachtmerrie. Zijn er meer mensen dit of soortgelijke problemen tegenkomen? Zijn er of heeft iemand, naast het retourneren van de camera, nog suggesties die mogelijk zouden kunnen helpen?

 

Hartelijk dank

 

Wie heeft Ik ook gebruikt bij dit onderwerp