annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wie heeft Ik ook gebruikt bij dit onderwerp

Yuri--Prime
Ontdekker

FIX / WORKAROUND niet werkende Netflix knop Sony Bravia WD758 (WD750 serie)

Beste communityleden,

 

Ik heb me hier eigenlijk aangemeld omdat ik met een andere bug kamp op mijn tv, maar een workaround voor het niet werken van de Netlix knop op de AB kan ik jullie niet onthouden! Andere topic: Geen communicatie CI+ 1.3 module na kijken Netflix

 

WORKAROUND NIET WERKEN NETFLIX KNOP:

 

Bij mijn nieuwe tv werkte de Netlix knop op de AB niet. Ik kijk op internet en zie dat ik bepaald niet de enige ben die hiermee te maken heeft (erg slordig van Sony). Nu heb ik bij toeval een manier gevonden waarop de knop WEL werkt:

 

1. Tv staat aan op een willekeurige zender

2. Druk op de i+ knop op de AB, er verschijnt een balk met programma informatie in beeld

3. Druk direct na het drukken op de i+ knop op de Netlix knop, die zitten bij mij toevallig boven elkaar dus dat is lekker makkelijk

4. De Netflix app start

 

LET OP:

Mijn tv is een WD758 uit de WD750 serie, dit is een Sony smart tv en dus GEEN Android tv. Het smart platform van mijn tv is het zeer beperkte Opera TV dat gebaseerd is op Linux. Ik ga er vanuit dat deze workaround dus alleen zal werken op de Linux gebaseerde Sony smart tv's.

 

Ik hoop dat meer mensen iets aan deze workaround hebben.

 

Sony als gerenommeerd fabrikant van luxe elektronica moet zich schamen voor het verkopen van tv's met stoere Netlix knop op de afstandsbediening, die vervolgens bij veel mensen niet (naar behoren) blijkt te werken. Ik hoop dat Sony deze kritiek serieus neemt, deze slordigheden verwacht je bij een merkloze budget smart tv van de Mediamarkt en niet bij een luxe Sony Bravia.

Wie heeft Ik ook gebruikt bij dit onderwerp