Deel jouw ervaring!
Ik ben al bijna 9 maanden in het bezit van de KD-55X9305C waarop ik een Sony subwoofer SWF-BR100 op heb aangeslotten via USB-dongel (aankoop Media Markt Alkmaar 06/2015).
Model: Bravia 4K-2015, Versie: 5.1.1, Build: SVP4KDTV15-EU-USER5.1.1, Firmware v3.169
Sinds het begin van mijn aankoop heb ik al problemen met het geluid maar zijn door firmware updates opgelost maar blijf er met één zitten.
Het lijkt wel of de TV de geluidsinstellingen van de "Hoofdtelefoon/Audio uit: Subwoofer" niet vasthoudt waardoor al het geluid, dus niet alleen Bas maar ook Midden en Hoog, aan de Subwoofer doorgeeft?!?
Een tijdelijke oplossing is bij het aanzetten van de TV de instellingen aan te passen door de "Hoofdtelefoon/Audio uit: Subwoofer" te switchen naar "Audio-uit (Variabel)" en weer terug maar zodra de TV uit is geweest en deze weer ingeschakeld wordt is het probleem terug.
Hierover heb ik telefonisch contact gehad met Sony Support en zij raadden mij aan op de TV een "Factory Resset" uit te voeren . Probleem hiermee was dat ik al mijn zelf geinstalleerde android apps, die voorzien waren van persoonlijke instellingen, kwijt was en deze dus opnieuw moest installeren en instellen (voor sommigen een 'hell of a job').
Dit uiteindelijk gedaan en... werkte perfect voor een aantal weken. Na een software update te hebben uitgevoerd naar v3.169 was het probleem weer terug.
Dit probleem ben ik op Nederlandse forums (zoeken google) nog niet eerder tegen gekomen maar bij buitenlandse Sony Community US wel (https://community.sony.com/t5/4K-Ultra-HD-TV/KD-65X8505C-amp-SWF-BR100-subwoofer-problem/td-p/521124... probleem komt daar ook voor op andere types van Sony TV's.
Veelal worden tijdelijke oplossingen aangeboden of oplossingen via 'Private mail' die ik niet kan inzien. Ook het aanbieden van mijn probleem aldaar heeft geen zin omdat de KD55X9305C een Europees en geen US model is (we highly recommend visiting our Sony Global Web site for information on contacting the Sony Support Center in your region).
Misschien dat er hier iemand is die hetzelfde probleem ondervond maar ondertussen een permanente oplossing heeft gevonden, anders dan Subwoofer loskoppelen en niet meer gebruiken, TV verkopen/inruilen/geld terug van Sony en ander merk aanschaffen, want ben niet van plan elke keer een factory resset uit te voeren als er een firmware update wordt aangeboden.
Dus wie kan mij hiermee helpen en heeft een permanente oplossing?
Mvg.
Harry
Opgelost! Ga naar oplossing.