Join now - be part of our community!

VAIO-NS20e Camera not working with MS messenger

kateasser
Visitor

VAIO-NS20e Camera not working with MS messenger

Just got new laptop, but Messenger says that camera is in use by another app (nothing else running by me...)

Have seen similar problem discussed in forum before (few years old), but have latest driver etc already installed.

Any suggestions?

Thanks

6 REPLIES 6
profile.country.de_DE.title
ReVox3
Visitor

Hallo habe eine Camera . weiss auch nicht wie mann sie zu laufen bringt. wo kommst du her. bin aus Germany :cry:

zhugolli
Visitor

Try this...but in german...!!!
Systemsteuerung - Benutzerkonten - wähle dein Administratoren Konto aus, "Benutzerkontosteuerung ein-oder ausschalten", Häkchen entfernen und PC neustarten und das Ändern der Datei nochmal versuchen.

Windows XP/2000/Vista (32-bit): C:\Program Files\McAfee\SiteAdvisor
Windows Vista (64-bit): C:\Program Files\McAfee\SiteAdvisor
2. Rechte Maustaste auf die Datei sasets.ini klicke Öffnen mit, dann Notepad/Editor auswählen.
3. Suche den Bereich mit der Bezeichnung [msnmsgr.exe].
4. Ändere Enabled=1 to Enabled=0.
5. Menü Datei klicken und Speichern auswählen.
6. Schliesse sasets.ini und starte den PC neu, damit die Änderungen wirksam werden.

profile.country.de_DE.title
ReVox3
Visitor

kann ich mit meinem vaio vgn aw 21 z ,so wie du es beschreiben hast es so machen oder gibt es eine andere lösung. danke für eine antwort

coleyx3
Visitor

Hi!

I'm having exactly the same problem and have only had my laptop a few days! If you work it out please let me know! I'll do the same for you too!! :0s

zhugolli
Visitor

hallo,
Für alle die die deutsche VISTA version haben da ist die lösung,ich habe auch das selbe problem gehabt,das problem liegt bei antivirus mcafee jetzt funk. aber SUPER für alle vaio typen ich habe selber NS 21M da ist die lösung hier unter...
Here only GERMAN VISTA language-the link
http://boards.msn.com/messengertreffboards/thread.aspx?threadid=1188196&boardsparam=Page%3d1

folge die seite 1,2 und 3 ganz genau so wie da erklärt ist und dann beginnen...viel spaß

kateasser
Visitor

This is the solution from the Vaio support team, and it works (apparently it's an issue with McAfee initialisation)!

Instructions to make the last version of Windows Live work with the in-built webcam:

1.Navigate to the following folder:

Windows XP/2000/Vista (32-bit): C:\Program Files\McAfee\SiteAdvisor

2.Right-click the file sasets.ini and select Open With, then select Notepad.
3.Locate the section titled [msnmsgr.exe].
4.Change Enabled=1 to Enabled=0.
5.Click File and select Save.
6.Close sasets.ini and restart your computer for changes to take effect.

Happy messaging!