Deel jouw ervaring!
Ik krijg het niet voor elkaar op mijn TV & Headphone te koppelen via Blootooth.
Headphone: WH-1000XM4
TV: KD-49XF8096
De TV heeft wel bluetooth, echter vind deze de headphone niet.
Iemand een idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Met een BlueTooth dongel is de vraag of de drivers in het Android systeem aanwezig zijn.
Wat wel regelmatig langs komt is een BlueTooth transmitter die aangesloten is op de audio-uitgang.
Hou met 2 dingen rekening:
- de Bluetooth transmitter moet het Bluetooth protecol A2DP aanboord hebben
- de delay tijd tussen audio en beeld (uit sync), het audio-signaal moet namelijk worden omgezet
suc6 ermee,
73's
In de XF8096 is het BlueTooth audio profiel niet aanwezig, vandaar dat je de 1000XM4 niet met de XF8096 kan koppelen.
Zie de specificatie's op de ondersteuning pagina van de XF8096.
73's
Met een BlueTooth dongel is de vraag of de drivers in het Android systeem aanwezig zijn.
Wat wel regelmatig langs komt is een BlueTooth transmitter die aangesloten is op de audio-uitgang.
Hou met 2 dingen rekening:
- de Bluetooth transmitter moet het Bluetooth protecol A2DP aanboord hebben
- de delay tijd tussen audio en beeld (uit sync), het audio-signaal moet namelijk worden omgezet
suc6 ermee,
73's
Wellicht een gekke vraag, maar is er ook ergens een overzicht waarop TV's staan vermeld die wel dit audio-profiel hebben om te kunnen koppelen aan een headphone? Ik ben nu namelijk een nieuwe tv aan het zoeken voor op de slaapkamer, echter staat er overal wel bij dat ze Bluetooth hebben, maar nergens staan een profiel bij vermeld.
In de specificatie's van de TV's in de Bravia Galerie onder "Ondersteuning BlueTooth-profiel".
suc6 ermee,
73's