annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KD-55XD9305 backlight clouding probleem - normaal??

dcouser
Ontdekker

Sony KD-55XD9305 backlight clouding probleem - normaal??

Sinds iets meer dan 2tal weken de sony KD-55XD9305 aangekocht. Na alle settings aangepast te hebben blijf er een duidelijk clouding probleem bestaan.

 

Onderstaande foto's genomen met de auto local dimming feature uit en een zwarte achtergrond (via pc/hdmi) en via de netflix applicatie

 

Hierop is duidelijk clouding te zien, deze is ook te zien wanneer films met donkere scene's of bv netflix zoekscherm vertoond worden.

 

Ik weet dat elke LCD hier last kan van hebben, maar wat is aanvaardbaar? Kan ik hiermee terug naar de verkoper en/of sony?

 

Dave

 

IMG_20161130_203040.jpg

 

 IMG_20161130_203713.jpg

 

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Sorry,

maar als dit mijn beeld is, had ik de XD9305 al lang en breed teruggebracht naar de winkel voor een andere XD9305.

 

Wat je nog wel kan proberen is het scherm met een zachte doek te masseren.

Er zijn Community leden waarbij het de oplossing was.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
dcouser
Ontdekker

De scherm massage had ik al geprobeert, heeft misch klein beetje geholpen.

 

Probleem is dat ik pas afgelopen weekend tijd heb gehad om alle instellingen en calibratie te voltooiten en effectief ook aantal films te kijken.

 

Foto's zijn wel genomen met brightness op max en auto local dimming uit, je zou op zen minst toch meer uniform zwart verwachten.

 

Verder merk ik ook op dat die auto local dimming bij HDR content en witte ondertiteling best vervelend is in donkere scene's. Intensiteit onderste deel beeld gaat steeds op en neer met ondertitel . Je kan het ook niet uischakelen in HDR mode.

 

Alsook de android op de TV draait ver van vlot. Het action menu (settings) oproepen duurt soms vrij lang, al aantal keren crash en reboot android gehad ook hierdoor.

 

Deze dingen kan ik in de winkel allemaal moeilijk valideren.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

In tegendeel. Jij kunt ten alle tijden claimen dat jouw aankoop niet voldoet aan je verwachting. 

Te erge clouding is een geldige reden, net als zowat elke andere. Het is aan de winkel hoe ze je daar bij besluiten te helpen. Jij mag wel hun oplossingen aanvaarden of weigeren. 

 

In het geval van clouding zelf, is het altijd in bepaalde mate aanwezig. 
Stel jezelf gewoon de vraag of je er tijdens het dagelijkse gebruik last van hebt. 

 

Ieder toestel wat je met een zwart scherm fotografeert (met edge led vooral) zal clouding laten zien. 

profile.country.NL.title
MadTrackZ
Lid

Heb de zelfde tv, heb geen clouding gelukkig dus ik zou inderdaad hem omruilen als ik jou was. Wat Android betreft heb ik ook na genoeg geen problemen, werkt hier soepel , moet erbij zeggen dat ik geen ci+ module gebruik wat mss het verschil maakt, geen idee.

Heb de tv naar deze settings gezet : https://youtu.be/4Dbs2GRcHbo

dcouser
Ontdekker

Mediamarkt wil niets doen. Sony moet het oplossen. Momenteel nog steeds case lopen. Ik wil ander toestel of geld terug want voldoet echt niet zo.

 

Heb dezelfde settings ook toegepast. 

 

Kan je eens een foto nemen in donkere ruimte (zwarte achtergrond, usb stick album app, picture beeld mode default settings)?

 

Dan kan ik verschil is zien.

 

Dave

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Heb je al weer een reactie gehad van Sony wat betreft deze case? Dit is echt wel een gegronde reden om te reclameren, deze mate van clouding had ik ook niet geaccepteerd.

Mijn tv had in het begin ook wel iets last van clouding, maar ik heb het gelukkig in z'n geheel weg kunnen masseren met een zacht microvezeldoekje, nu een mooi egaal beeld.

r.vermeer
Ontdekker

Ik heb precies dezelfde problemen en heb deze al in juli aangekaart. Het is nu bijna 2017 en er is nog niks gebeurt. Ook meerdere malen met de leverancier aan de telefoon gehangen. Geen resultaat. Ik ben wel benieuwd hoe het bij jouw opgelost wordt. 

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Wow dat is niet om aan te zien.... Duidelijke foto's, hopelijk komen ze snel met een oplossing. Gelukkig heb ik hier geen last van, anders was ie direct terug gegaan!

 

Waar heb je de tv gekocht? Ik heb de mijne bij Platte TV gekocht en voor €100,- meer een extra pakket genomen waarbij dit soort dingen door Platte TV opgelost worden

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Als je een foto neemt in een donkere ruimte, met een donkere scene op het beeld dan krijg je een veel erger resultaat op de foto dan wat het in de werkelijkheid is. 

 

Je hebt dit in zekere mate op elk LCD scherm. Erger je je hier aan bij het dagelijks gebruik? 
Of zet je de TV telkens op een zwart scherm om te checken hoe erg het is?