annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Probleem met Android TV installatiewizard

Sanderraoul1981
Ontdekker

Probleem met Android TV installatiewizard

Ik heb een KD-55XD8577 android tv

 

Deze heb ik een paar maanden in bezit, alleen per ongeluk de eerste configuratieknop gebruikt en automatisch starten aangeklikt.

 

Nu blijft hij in een soort bootloop zitten, 'welcome' scherm toont zich en ik kies dan Nederlands, hij geeft dan aan dat ik ingelogd ben met mijn google account, moet een aantal voorwaarden accepteren en daarna schiet hij weer terug in naar het welcome scherm en kan ik opnieuw beginnen. Soft reset/hard reset geprobeerd geen enkel ander knopje werkt, kom niet terug in mijn home scherm. Stroom eraf gehad 2min/half uur/uur, werkt ook niet. De laatste update gedownload en op usb gezet maar geeft bij een herstart aan dat hij al de laatste update heeft.

 

Kan iemand mij helpen?

 

Met je telefoon kun je in recovery komen maar kan dat ook met android tv?

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Je kunt een force factory reset proberen. Haal al je randapparatuur eraf, internetkabel eruit en/of router uit, stekker uit het wcd. Houd dan de volume - (min-knop) en de powertoets achter op de tv ingedrukt en doe dan de stekker er weer in, knopjes pas loslaten als de LED groen gaat oplichten. Je kun ook even in het andere topic (w808 in bootloop) kijken voor opties wat je wellicht kunt proberen nog.

Sanderraoul1981
Ontdekker

Dankjewel voor je reactie, de eerste oplossing werkt niet. Heb alles afgesloten en knippen ook ingehouden maar komt geen groen lampje naar voren. FF kijken of ik iets kan zien in het andere forum wat je aangaf.

profile.country.NL.title
Pascal147
Lid

Het is al een tijdje geleden maar volgens mij heb ik ditzelfde probleem gehad. Uiteindelijk bleek de verificatie van het Google account niet goed te gaan via de wifi. Toen internet bekabeld aangesloten en toen ging het wel goed. 

Sanderraoul1981
Ontdekker

Ik heb het inmiddels kunnen oplossen, ik had gelukkig een file explorer op mijn android tv staan. ES File Explorer

Daarmee kon ik de usb stick benaderen die ik had ingeplugged (stond de laatste software op)

Es file explorer kon deze usb stick zien en gaf een deze media te willen openen. Ik kon zo in ES File Explorer komen, ik probeerde eerst de settings app te vinden op de root, maar geen succes kon hem na enige tijd zoeken wel vinden maar niet openen. Ik las dat je via de helpguide ook met een toetscombinatie de tv een hard reset kon geven. Ik ging dus op zoek naar de helpguide app.

 

Uiteindelijk vond ik deze, maar kreeg het met de toetscode niet voor elkaar (rode knop, cijfers 4, 3, 5, 7 dacht ik en dan play) 

 

Ik zag allemaal linkjes in de helpguide app zelf en zo kon ik via een paar klikken kiezen in de helpguide om naar de settings te gaan om dingen in te stellen en voila, ik kon daar de factory reset uitvoeren door te kiezen voor 'terug naar fabrieksinstellingen'

 

Eerste wat ik deed, nadat de tv was gereset en opnieuw was opgestart, was ES File Explorer installeren.

 

Vind het wel schockerend, als Android fan en kenner, dat er geen knoppen combinatie is om in de recovery mode te komen. Dat moet naar mijn weten altijd moeten kunnen.