annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-55x9305C & SWF-BR100 geluid via subwoofer probleem

OPGELOST
profile.country.NL.title
The-4Ce
Ontdekker

KD-55x9305C & SWF-BR100 geluid via subwoofer probleem

Ik ben al bijna 9 maanden in het bezit van de KD-55X9305C waarop ik een Sony subwoofer SWF-BR100 op heb aangeslotten via USB-dongel (aankoop Media Markt Alkmaar 06/2015).

Model: Bravia 4K-2015, Versie: 5.1.1, Build: SVP4KDTV15-EU-USER5.1.1, Firmware v3.169

 

Sinds het begin van mijn aankoop heb ik al problemen met het geluid maar zijn door firmware updates opgelost maar blijf er met één zitten.

 

Het lijkt wel of de TV de geluidsinstellingen van de "Hoofdtelefoon/Audio uit: Subwoofer" niet vasthoudt waardoor al het geluid, dus niet alleen Bas maar ook Midden en Hoog, aan de Subwoofer doorgeeft?!?

 

Een tijdelijke oplossing is bij het aanzetten van de TV de instellingen aan te passen door de "Hoofdtelefoon/Audio uit: Subwoofer" te switchen naar "Audio-uit (Variabel)" en weer terug maar zodra de TV uit is geweest en deze weer ingeschakeld wordt is het probleem terug.

 

Hierover heb ik telefonisch contact gehad met Sony Support en zij raadden mij aan op de TV een "Factory Resset" uit te voeren . Probleem hiermee was dat ik al mijn zelf geinstalleerde android apps, die voorzien waren van persoonlijke instellingen, kwijt was en deze dus opnieuw moest installeren en instellen (voor sommigen een 'hell of a job').

 

Dit uiteindelijk gedaan en... werkte perfect voor een aantal weken. Na een software update te hebben uitgevoerd naar v3.169 was het probleem weer terug.

Dit probleem ben ik op Nederlandse forums (zoeken google) nog niet eerder tegen gekomen maar bij buitenlandse Sony Community US wel (https://community.sony.com/t5/4K-Ultra-HD-TV/KD-65X8505C-amp-SWF-BR100-subwoofer-problem/td-p/521124... probleem komt daar ook voor op andere types van Sony TV's.

Veelal worden tijdelijke oplossingen aangeboden of oplossingen via 'Private mail' die ik niet kan inzien. Ook het aanbieden van mijn probleem aldaar heeft geen zin omdat de KD55X9305C een Europees en geen US model is (we highly recommend visiting our Sony Global Web site for information on contacting the Sony Support Center in your region).

 

Misschien dat er hier iemand is die hetzelfde probleem ondervond maar ondertussen een permanente oplossing heeft gevonden, anders dan Subwoofer loskoppelen en niet meer gebruiken, TV verkopen/inruilen/geld terug van Sony en ander merk aanschaffen, want ben niet van plan elke keer een factory resset uit te voeren als er een firmware update wordt aangeboden.

Dus wie kan mij hiermee helpen en heeft een permanente oplossing?

 

Mvg.

 

Harry

24 ANTWOORDEN 24
profile.country.NL.title
abruls
Ontdekker

beste pa3eia,

 

ik heb hetzelfde probleem, heel irritant.

 

ik probeer jouw oplossing toe te passen maar wat bedoel je met een "geen favtory reset"?

 

Groet,

 

Andre

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

" geen factory reset" weet niet wat je bedoeld, ander topic misschien?

 

Wat je kan proberen is het volgende:

 - verwijder de dongle uit het toestel

 - houd de groene toets van de afstandbediening ongeveer 10 sec in (tot dat het toestel uitschakeld)

 - nadat het toestel weer is opnieuw is opgestart, plaats de dongle terug in het toestel. en probeer de koppeling opnieuw uit te voeren.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
abruls
Ontdekker

Dank voor je antwoord, ik heb jouw advies zojuist opgevolgd, hij start in elk geval goed op en de subwoofer geeft het juiste geluid. Top!

Ik zie nu dat ik een ander citeerde in deze topic....

Verstuurd vanaf mijn iPad
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mooi dat het gelukt is, bedankt voor je feedback. Kom zeker nogeens terug.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
abruls
Ontdekker

Super bedankt voor jouw hulp. Alleen is het toch niet opgelost. De hoofdtelefoon uitgang staat op Subwoofer maar er komt "normaal' geluid uit de woofer, dus hoge en lage tonen.😢

 

Het is om te zetten om bij geluid even de hoofdtelefoon uitgang even op variabel of vast te zetten en daarna gelijk weer op Subwoofer. De tv houdt dit alleen niet vast, bij uitzetten en na 10 min weer aan, dan is het probleem er weer.

 

Tot een paar weken geleden werkte de woofer perfect.

 

Iemand in deze thread somt de oplossing op en noemt een reset, (geen factory reset) wat bedoelt diegene?

 

mogelijk heeft iemand nog een oplossing of tip.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Heb je probleem geescalleerd, nu afwachten op een reactie/oplossing.

 

Misschien ten overvloeden, firmware up-to-date?

Let wel bij een update de doggle tijdelijk verwijderen.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
abruls
Ontdekker

Geweldig, bedankt. Ik heb de autoupdate uit staan zodat ik de dongle eruit kan halen voor er een update kan plaatsvinden.

Verstuurd vanaf mijn iPad
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Heb begrepen dat er contact met je wordt/is opgenomen.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
abruls
Ontdekker

Klopt, reuze bedankt!

Verstuurd vanaf mijn iPad
profile.country.NL.title
abruls
Ontdekker

Afgelopen week toch weer een update zonder dat ik er erg in had, probleem doet zich weer voor, moet nu weer tv opnieuw installeren. Probleem is dus nog steeds niet opgelost, mogelijk kan dit signaal weer bij Sony terecht komen. Woofer wordt dus niet als zodanig herkend en geeft geluid alsof het een "gewone speaker is" even bij de geluidsinstellingen van Subwoofer op vast of variabel zetten en weer terug opmsubwoofer, dan doet hij het weer, alleen bij aan- en uitzetten is het probleem er weer. :cry:

Spoiler