annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HDMI-invoer Sony Bravia KD- 43X8305C werkt vaak niet vanuit standby

OPGELOST
dteiwes
Ontdekker

HDMI-invoer Sony Bravia KD- 43X8305C werkt vaak niet vanuit standby

Beste Forumleden,

 

Een tijdje geleden heb ik de Sony Bravia KD- 43X8305C gekocht, ik ben over het algemeen zeer tevreden over de tv behalve dan over het probleem waar ik mee zit.

 

Als ik thuiskom en de tv vanuit standby-stand inschakel, en vervolgens mijn ziggo-horizonbox inschakel (aangesloten op HDMI 1), dan verschijnt er op dat HDMI kanaal geen beeld (signaal). Soms kan ik dan de tv ook niet meer uitzetten met de afstandsbediening. Ik heb op dit soort momenten ook wel eens geprobeerd op HDMI 2 beeld te krijgen (waar mijn Playstation op aangesloten staat) maar ook daar krijg ik dan geen beeld. Hierdoor kan het probleem volgens mij niet zitten in de hdmi-poort of kabel. (mijn PS3 gebruikt immers een andere kabel en poort) De TV is voorzien van de laatste software update en ook heb ik al eens geprobeerd de tv terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Maar ook daarna blijft ie met dit probleem kampen.

 

Het enige wat op zulke momenten wel werkt is de stekker van de tv uit het stopcontact te halen en de tv weer opnieuw aansluiten en aanzetten. ..maar dit vind ik nou niet echt een ideale oplossing. Weet iemand meer?  

 

Alvast bedankt!

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ja ik zou zeker contact opnemen met de winkel. Ik ga ervanuit dat je dit al sinds het begin hebt? 

 

Er zijn een aantal software issues bekend nu. Maar deze heb ik niet eerder gehoord. Ik ga ook aannemen dat de aard niet softwarematig ligt daarom. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hmm, geen beeld op HDMI is niet iets wat ik eerder gehoord heb. 

 

Heb je wel geluid? Of geen van beiden? 

 

Kan zijn dat het een defect is en de TV omgeruild moet worden. 

Je kunt ook proberen om de TV knop op de afstandsbediening te programmeren dat hij HDMI 1 laat zien meteen. 
Daarmee in het vervolg de TV aanzetten. 

dteiwes
Ontdekker

Hoi Vinc_E,

 

Nee ook geen geluid. Helemaal niks. Ik zal vanmiddag proberen dat van de TV-knop te doen. Maar zou dit dan ook het probleem verhelpen van bijvoorbeeld HDMI 2?

 

En als dat geen uitkomst biedt, raad jij dan aan om met de TV terug te gaan?

 

Groeten!

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ja ik zou zeker contact opnemen met de winkel. Ik ga ervanuit dat je dit al sinds het begin hebt? 

 

Er zijn een aantal software issues bekend nu. Maar deze heb ik niet eerder gehoord. Ik ga ook aannemen dat de aard niet softwarematig ligt daarom. 

dteiwes
Ontdekker

Ja ik heb het al vanaf het begin:( Verder werkt ie wel perfect maar dit begint gewoon erg irritant te worden zo. Ik ga gelijk even contact opnemen met de mediamarkt. Dank voor je hulp!

 

 

djohnlord
Lid

ik heb hetzelfde,soms wel soms niet,heb oorzaak nog niet kunnen vinden,is alleen op hdmi1