annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Google butik i.p.v. Google store?

profile.country.NL.title
NAMAarts
Lid

Google butik i.p.v. Google store?

ik heb sinds kort een Sony Bravia KD-55X8005C. Prima beeld en geluid maar toch mankeert er iets: ik mis Google store in mijn apps voor het zoeken en downloaden van apps. Wel heb ik Google Butik. Nu blijkt dit de zweedse Google store te zijn. Ik weet niet of het aanbod van de landelijke Google stores onderling verschillen maar dit klopt dus niet. De ondersteuningsafdeling van Sony meldt mij dat dit bij sommige toestellen het geval is maar heeft hier vooralsnog geen oplossing voor. Een kwalijke zaak voor een smart tv en ik beraad me op stappen om dit opgelost te krijgen. Zijn er meer gevallen bekend?

21 ANTWOORDEN 21
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Klopt, we hebben allemaal Google Butik i.p.v. Google PlayStore, foutje van Google zelf.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Breukie
Nieuw

2x tv omgeruild en de 3e tv na update ook weer Google BUTIK

Ik heb hetzelfde probleem met mijn model KD43X8305C. De verkoper van MediaMarktwas aardig en behulpzaam.Bij testen in de winkel niet (wel gewoon Google Play store) maar thuis na updaten software weer Google Butik.

Ook Zweedse versie van Google Play store ( google butik).

Met Butik is het niet mogelijk om apps als RTLXL, SBS6  of Buienradar te vinden.

 

 Deze ga ik ok maar weer inleveren. Geen Sony meer denk ik.

 

Weet iemand een andere eenvoudige oplossing.

 

 

 

 

Breukie
Nieuw

Hallo .......

 

is er wellicht iemand van Sony die een oplossing weet??????????????

 

gaarne spoed

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Met Google Play Store zijn de apps van RTL XL, SBS of buienradar ook niet te vinden, deze apps zijn (nog) niet voor het AndroidTV platform uitgegeven.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Pascal147
Lid

Er is nog wel een andere manier om apps te downloaden naar je tv via playstore. Als je je browser van bijvoorbeeld je telefoon gebruikt en dan naar  Google Play gaat. (https://play.google.com). Bij zoeken kan je de naam van de app invullen die je wilt installeren. Als je dan drukt op installeren/geïnstalleerd kan je zien met welk van je apparaten de app compatible is. Daar staat ook je sony tv bij. Mocht die compatible zijn die aanklikken en de app wordt automatisch op je tv geïnstalleerd. 

BenVenNL
Ontdekker

Dank voor de tip. Mij viel het zelfde op en ben hier maar even gaan speuren. Dan maar via de browser zoeken.

wheelboy
Ontdekker

IDD karig aanbod . Ik was ook in de veronderstelling alles wat ik op andere apparaten had staan op mijn tv te kunnen afspelen. Had hiervoor een androidplayer met kodi erop denk maakt niet uit maar toch. En na half jaar niet echt beter geworden vind ik. Tevens had ik inmiddels wel verwacht dat die software stabiel was maar ook dat is verre van. Ik ben in bezit van een 55x93005c ben goed tevreden qua geluid en beeld .Maar de software is een ander verhaal . Zo nu ook weer zodra ik de tv aanzet de subwoofer gaat heel hard geluid geven (al bij stand 9) dan rebooten en alles weer normaal . SOms blijft hele zooi hangen . reboot en alles werkt weer

profile.country.NL.title
NAMAarts
Lid

Ik heb nu plotseling google play store i.p.v. Google butik. Blijkbaar met de laatste update aangepast?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Een update vanuit Google zelf!!!

In ieder geval niet vanuit Sony.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Denis-Islamovic
Ontdekker

Ik heb ook een Sony bravia, wat irriteert me is dat je niet kan gewoon apps vinden en installeren zoala op een Samsung. 

Bijvoorbeeld om ss-iptv te gebruiken moet elke keer Opera TV store openen en iptv zoeken. 

Samsung heeft het gewoon app store downloaden en gebruiken...