annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Dode rode pixel op mijn KD-55XE8505

OPGELOST
profile.country.NL.title
ErikS77
Ontdekker

Dode rode pixel op mijn KD-55XE8505

Op 26-09-2018 de Sony KD-55XE8505 gekocht. Helaas nu al een dode rode pixel precies in het midden van mijn tv geconstateerd. Super irritant en vooral bij de donkere beelden. Heb alle kabels al losgehaald en ook de stroom eraf gehaald en opnieuw teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Pixel nog steeds duidelijk aanwezig helaas.

Ook valt regelmatig het geluid weg en krijg ik de melding ''HDMI-1" linksboven in het scherm te zien, ook als ik de HDMI ingang verander naar bijvoorbeeld HDMI 2, 3, of 4.

 

Nu heb ik 2 jaar garantie, heb dus contact opgenomen met customersupport Sony. Case aangemaakt, foto's van de dode rode pixel opgestuurd via de mail. Het eerste contact was uitermate prettig met iemand van de medewerkers, de tweede keer dat ik belde nadat nog steeds de dode rode pixel niet weg was een heel stuk minder. Kreeg toen Tom aan de lijn en die vertelde me dat de pixel niet binnen de garantie viel en dat ik er dus maar mee leven moest. Niet met een oplossing willen komen en hij moest snel weer verder omdat er een andere klant in de wacht stond. Werkelijk waar nog nooit zoiets meegemaakt!

 

Ik zit dus met een tv van nog geen 2 maanden oud met een voor mij erg storende rode dode pixel in het midden van mijn beeldscherm en geluid wat regelmatig wegvalt.

 

Hopelijk is hier wel iemand die met een oplossing kan/wil komen, desnoods met een reparatie of zoiets want ik heb toch wel een beetje spijt van deze tv die ik onlangs aangekocht heb.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Hoi Erik,

 

Ik begrijp dat je vandaag contact hebt gehad met onze service en dat de tv wordt vervangen.

Ik hoop dat je blij bent met deze oplossing. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Veel plezier met de tv!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarom direkt contact met Sony?

De winkel waar je de XE8505 gek8cht heeft is je aanspreekpunt.

Later is de pixel minder?Je zou kunnen proberen om het scherm te masseren met een zachte doek.

 

Het HDMI probleem, al een andere HDMI kabel geprobeerd?

Het is ook mogelijk dat het aan de HDMI bron ligt.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
ErikS77
Ontdekker

Hoi pa3eia,

 

De winkel waar ik de televisie gekocht heb (Correct) zeiden dat ik na aankoop 2 weken de tijd had problemen te melden bij hun. Als er zich daarna problemen voordeden moest ik contact opnemen met Sony en dit was bij mij het geval. Bedankt voor je reactie in ieder geval!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het is toch zo dat je binnen 2 weken van de aankoop kan afzien, is iets anders dan garantie. Garantie heb je 2 jaar na aankoop.

 

Is het misschien ook mogelijk om op de andere vragen en opmerkingen nog antwoord te geven?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Hoi Erik,

 

Ik heb hier intern even contact over gehad.

Zou je mij in een privébericht jouw caseID en/of mailconversatie met Sony kunnen doorsturen? Dan gaan we even kijken wat de mogelijkheden zijn.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
ErikS77
Ontdekker

Hoi Pa3eia,

 

Het probleem deed zich niet gelijk na aankoop voor, anders had ik binnen de 2 weken gelijk contact opgenomen met Correct. Heb het scherm met een zachte doek gemasseerd, kabels eruit, stroom eraf, teruggezet naar fabrieksinstellingen. Dode rode pixel helaas nog niet weg.

 

Het HDMI probleem, zelfs andere kabels gekocht ook. Melding HDMI 1, 2, 3, 4 blijft ie zo nou en dan geven op welke ingang ik 'm ook aansluit. Geluid weer even goed en dan valt het geluid weer regelmatig weg. Heb de Ziggo Horizon box via HDMI met de tv aangesloten. Optische kabel van tv naar mijn home cinema setje. 

Met mijn vorige tv (Full HD) het HDMI probleem nooit gehad.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Jammer dat de massage van het scherm niet heeft geholpen, terug ermee naar Correct voor de garantie/reparatie/vervanging.

 

Dat HDMI probleem is mogelijk in dit topic opgelost. Anders is een HDMI CEC blokker ook nog een oplossing. Mij advies in dit topic was om de Horizon box te vervangen door een CI+ module.


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
ErikS77
Ontdekker

Al contact gehad met Correct en die zeggen dat ik 2 jaar garantie bij Sony heb en dat die het moeten oplossen en dat er iemand bij je thuis komt van de technische dienst van Sony om de problemen te verhelpen. Bij Correct had ik binnen 2 weken na aankoop moeten zijn maar toen waren de problemen er nog niet...

 

Ik ga eens een HDMI blokker proberen ook alleen raar dat ik met mijn vorige tv nergens problemen mee had en zit al heel wat jaartjes bij Ziggo... En dus opgescheept met de Horizon box...

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Hoi Erik,

 

Ik begrijp dat je vandaag contact hebt gehad met onze service en dat de tv wordt vervangen.

Ik hoop dat je blij bent met deze oplossing. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Veel plezier met de tv!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
ErikS77
Ontdekker

Hoi Bibi,

 

Heb vanochtend inderdaad contact gehad, ben heel blij dat het opgelost wordt.

Bedankt voor de hulp!

 

Met vriendelijke groet,

 

Erik