annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Dirty screen effect 665XE9305

profile.country.NL.title
yordyvh
Ontdekker

Dirty screen effect 665XE9305

Goedemorgen allemaal,

 

Ik heb sinds 2 weken de 65XE9305 en over het algemeen aardig tevreden over deze tv. Helaas merk ik met deze tv wel het zogenaamde Dirty screen effect. Niet alleen tijdens voetbal kijken maar ook bij normaal tv kijken. Ik irriteer me er eigenlijk mateloos aan. Ik heb dit gemeld bij Media Markt waar ik de TV gekocht heb, en die sturen iemand langs van CE repair om het te beoordelen. Na vele negatieve reacties over CE repair, ben ik weinig hoopvol dat het wordt opgelost. 

 

Ik ben benieuw of meer mensen hier last van hebben en hoe het eventueel bij jullie is opgelost. Wellicht hebben jullie tips? 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Elk scherm heeft dit in zekere mate. 

Je kunt hier niks zelf aan doen met je toestel. 

 

Echter als jij niet tevreden bent, kun je altijd (zoals je al hebt gedaan) dit melden en het toestel laten vervangen. 
Dit is een persoonlijk dingetje natuurlijk. En helaas heeft het niks te maken met een specifieke fabrikant of een merk. Zodra het een groter beeldscherm betreft, wordt dit risico groter en merk je het sneller. 
Het is wel aanzienlijk verbeterd bij beeldschermen die FALD zijn of OLED (omdat het een compleet andere techniek is). 

 

Je hebt echter wel het risico dat een vervangend toestel het erger heeft. Of de mate van bleeding is erger bijvoorbeeld. 

profile.country.NL.title
fredivan
Lid

Ik heb dit ook gehad met een XD9305 en nog vele andere tekortkomingen. Helaas lees je op bijna alle europese forums dat sony koploper is met deze problemen. Mijn oude toestel is 2 keer gerepareerd 1 keer 1 op1 vervangen, maar de problemen bleven. In de wet staat dat je na 3 keer dezelfde klacht je toestel gerepareerd is je recht hebt op een nieuwe of je de koop kan ontbinden. Sony zal hier ten alle tijde onderuit proberen te komen, maar schakel hiervoor de verkopende partij in. Als je je toestel om laat ruilen check even in het menu hoeveel uur hij gedraaid heeft, want als je de pech hebt dat je een demo toestel als vervanger krijgt, dan heeft hij er al heel wat uren opzitten.

Er staan trouwens op youtube test films om de schermproblemen wat beter weer te geven, even zoeken op vertical banding test video. Sony en selectro zullen ongetwijfeld zeggen dat het binnen de normen valt, maar wie bepaald die? De  bekende slager die zijn eigen vlees keurt.

Ik heb inmiddels hetzelde toestel als jij, en daar zitten inderdaad ook nog wel vleekn in alleen niet zo extreem als bij mijn vorige toestel. Eigenlijk heb ik geen zin meer in al die ellende die ik al achter de rug heb, maar het te zot voor woorden dat er zoveel problemen zijn met een toestel van €3000. Laat staan het gebrekkige android besturing systeem

profile.country.NL.title
yordyvh
Ontdekker

Bedankt voor je reactie.

 

Ik hoop dat ze mijn scherm gaan vervangen. Mocht dat niet gebeuren denk ik er over na om deze weg te doen. Vind het echt verscrikkelijk om naar te kijken. Deze TV heeft mijn Samsung 55KS7000 vervangen, ik denk dat ik deze dan maar weer terug zet 😞 Ik was zo blij om weer terug te zijn bij Sony, maar helaas tot nu toe erg spijt. Al is dit niet alleen een probleem bij Sony uiteraard.