annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

BETA FIRMWARE voor ANDROID TV herstart/freeze issue test

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

BETA FIRMWARE voor ANDROID TV herstart/freeze issue test

Goede nieuws: Ik heb de BETA FIRMWARE in m'n 55x900C zitten.

 

Slechte nieuws: Hij is nog niet beschikbaar voor de rest van het land. Men hoopt dat deze begin van de week er wel is.

 

Hoe kom ik hier aan? Zoals vorige week laten weten, heeft SONY een testset met logging voor het hele weekend geplaatst. Was even afkicken, want het was maar een 43". En als je een 55 gewend bent, is dat toch wel klein. maar het was voor het goede doel. Dus de TV heeft van vrijdag t/m maandag staan loggen en de TV is 11 keer vast gelopen. Dus genoeg data om te gaan tracen.

 

Maandag is de heel set weer opgehaald en is SONY druk aan het zoeken gegaan. Zoals al werd gemeld door verschillende hier op het forum, was dus ook de melding van SONY aan de bedrijven dat er snel een update zou komen. Kreeg dan ook gisteren bericht van SONY dat er een versie was, maar die moest nog goedgekeurd worden door GOOGLE. Hierop is nu dus nog steeds het wachten. Gelukkig was de persoon die de leiding heeft gekregen om dit probleem op te lossen, zo aardig om vandaag om 17.30 bij mij persoonlijk langs te komen met de USB stick om de software alvast te laden. Dan heb ik vast de gelegenheid om het hele weekend te testen of hij nu niet meer vast loopt. Ik heb de FIRMWARE dus niet zelf als losse file. Hij is direct in de TV geladen. Het versie nummer is dus hoger dan de huidige versie. 1 nadeel bij het laden zoals nu gedaan is (dus vanaf deze stick) was dat hij een full rest heeft gedaan. Dus we moesten alles weer geen installeren. Maar kon hem in de 2 uur dat hij hier geweest is meteen alle zaken laten zien die (wat mij betreft) nog al krom in elkaar zitten. Ook CAST en SCREENMIRROR getest. Werkte prima.

 

Deze firmware is dus alleen voorzien van een fix voor het vastloop probleem. De overige zaken (het menu dat blijft staan, de kanalen die bij mij in de SAT Lijst zelf van plek verspringen, etc) zitten er dus nog gewoon in. Maar vast lopen zou dus niet meer moeten gebeuren.

 

Ik ga nu de VOICE of Holland zo kijken. Zien of het echt werkt.

Edit: De titel is aangepast. Er is geen beta software beschikbaar, want dat impliceert dat het voor iedereen te krijgen is. 

26 ANTWOORDEN 26
profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo Vinc_E

 

De tv had de eerste avond na de uitkomst van de nieuwe software 1 vastloper. Ik heb dan 2x fabrieks reset gedaan, de eerste ging fout. Nu moet ik zeggen na de tweede reset dat de tv goed werkt.

Zo ver geen problemen meer!

 

Fixmeplease

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Goed om te horen! 
Bedankt voor de terugkoppeling. 

mootje1965
Ontdekker

Ik heb gisteren en vandaag een freeze issue gehad helaas 

Ik ga nu toch een fabriek herstelling uitvoeren 

Wat ik lees aan info moet het probleem dan wel zijn verholpen? 

profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo Vinc_E

 

Ik was iets te vroeg met mijn laatste bericht.  Helaas gisteren avond en vastloper en vanavond nog een.

Ter info

Zoals van tevoren zwart scherm, remote werkt wel in home maar digitaal blijft zwart en eventueel en grijs scherm. In digitaal werkt de remote ook niet.

Gisteren ging de tv wel in standby en met opstarten was alles weer prima, vanavond was en harde reboot nodig. Tv werkt weer.

De tv heeft het wel en tijd vol gehouden en opeens weer vastlopers. 

 

Fixmeplease

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hmm, is dat een andere manier waarop hij vastloopt als wat je ervaarde voordat de software update er was? 

Met zwart beeld loop het geluid wel door? 

profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

Vinc-E

 

Het geluid is ook weg. Het bedienen van de home menu gaat wel tot er en grijse scherm verschijnt, en dan is en reboot of harde reset nodig. Moet wel even melde dat de scherm ruisig is.

 

Fixmeplease.

mootje1965
Ontdekker

Na gisteren een reset naar fabriekinstellingen te hebben gedaan weer iets vreemds. 

Ik wilde de tv aandoen en kwam in instellingen terecht kon gelijk niks meer doen de tv had weer een freeze moment.

Tv uitgeschakeld via de stand-by knop vervolg een ervoor. Pfffff