annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

BETA FIRMWARE voor ANDROID TV herstart/freeze issue test

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

BETA FIRMWARE voor ANDROID TV herstart/freeze issue test

Goede nieuws: Ik heb de BETA FIRMWARE in m'n 55x900C zitten.

 

Slechte nieuws: Hij is nog niet beschikbaar voor de rest van het land. Men hoopt dat deze begin van de week er wel is.

 

Hoe kom ik hier aan? Zoals vorige week laten weten, heeft SONY een testset met logging voor het hele weekend geplaatst. Was even afkicken, want het was maar een 43". En als je een 55 gewend bent, is dat toch wel klein. maar het was voor het goede doel. Dus de TV heeft van vrijdag t/m maandag staan loggen en de TV is 11 keer vast gelopen. Dus genoeg data om te gaan tracen.

 

Maandag is de heel set weer opgehaald en is SONY druk aan het zoeken gegaan. Zoals al werd gemeld door verschillende hier op het forum, was dus ook de melding van SONY aan de bedrijven dat er snel een update zou komen. Kreeg dan ook gisteren bericht van SONY dat er een versie was, maar die moest nog goedgekeurd worden door GOOGLE. Hierop is nu dus nog steeds het wachten. Gelukkig was de persoon die de leiding heeft gekregen om dit probleem op te lossen, zo aardig om vandaag om 17.30 bij mij persoonlijk langs te komen met de USB stick om de software alvast te laden. Dan heb ik vast de gelegenheid om het hele weekend te testen of hij nu niet meer vast loopt. Ik heb de FIRMWARE dus niet zelf als losse file. Hij is direct in de TV geladen. Het versie nummer is dus hoger dan de huidige versie. 1 nadeel bij het laden zoals nu gedaan is (dus vanaf deze stick) was dat hij een full rest heeft gedaan. Dus we moesten alles weer geen installeren. Maar kon hem in de 2 uur dat hij hier geweest is meteen alle zaken laten zien die (wat mij betreft) nog al krom in elkaar zitten. Ook CAST en SCREENMIRROR getest. Werkte prima.

 

Deze firmware is dus alleen voorzien van een fix voor het vastloop probleem. De overige zaken (het menu dat blijft staan, de kanalen die bij mij in de SAT Lijst zelf van plek verspringen, etc) zitten er dus nog gewoon in. Maar vast lopen zou dus niet meer moeten gebeuren.

 

Ik ga nu de VOICE of Holland zo kijken. Zien of het echt werkt.

Edit: De titel is aangepast. Er is geen beta software beschikbaar, want dat impliceert dat het voor iedereen te krijgen is. 

26 ANTWOORDEN 26
mootje1965
Ontdekker

Hou ons op de hoogte we wachten met smart af

Succes!!!! 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ben ook benieuwd naar de vrijdagavond ervaring.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
robbaltu
Ontdekker

Dank voor het inzicht! Zou je dit en de voortgang ook willen delen op: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1621757 ? Veel Sony gebruikers met dezelfde uitdagingen treffen elkaar daar en zouden je dankbaar zijn voor je exclusieve ervaringen.

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

De TV werkt nu 24 uur en nog geen enkele keer gehad dat hij vast liep. Dus ziet er op dit moment goed uit. Wel is de Google Cast er mee opgehouden. Wilde vandaag even wat foto's bekijken. De telefoon zag de TV, maar beeld kwam er niet. Heb nog geprobeerd om de APP te killen. Dat is gelukt, maar heb nog niet gevonden hoe ik hem nu weer kan starten. Dus hier is een reboot denk ik voor nodig. Maar, omdat ik nu aan het testen ben hoelang hij het op TV volhoud, zal de Cast even moeten wachten. heb gelukkig nog meer Cast mogelijkheden. De STR-DN1060 AV versterker kan het ook en komt op dezelfde TV uit. KOrtom, ziet er dus veel belovend uit.

 

En nee, ik ga dit zelf niet melden op het TWEAKERS forum. Er zullen vast nog wel 25 andere plekken zijn waar men het over TV heeft. Als men de info wil lezen, zijn ze hier van harte welkom. Dus zet er maar een link neer met met m'n bevindingen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De ervaring van deze kant met de firmware v2637 t.o.v. v2605:

 - Audiolevel van het digitale signaal via HDMI naar de soundbar lijkt een stuk harder.

 - Toestel lijkt iets trager te reageren op de afstandsbediening

 - Geen enkel probleem met casting of throw vanaf de tablet of phone.

 - Vastlopers nog niet voorbij gekomen.

 

Al met al ziet het er hier aan deze kant naar alle tevredenheid uit, van mij mag v2637 voor de gebruikters online worden gezet.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
mootje1965
Ontdekker

Nou laat maar komen dan, 

Trouwens hoe weet u dit allemaal pa3eia ?

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Er zijn een aantal mensen die Sony helpen met testen. En pa3eia hoort daar bij. 

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Krijg net bericht van SONY. De Firmware is beschikbaar. Officiele communicatie hierover op dit forum zal nog komen, maar hier alvast de links voor wie niet meer kan wachten:

 

4K: http://www.sony.nl/support/nl/content/cnt-dwnl/prd-tvhc/bravia-kd-4Kmodels-firmware-update-v2637-eub...

2K: http://www.sony.nl/support/nl/content/cnt-dwnl/prd-tvhc/bravia-kdl-w-firmware-update-v2637-eua-NL/

mootje1965
Ontdekker

Geïnstalleerd nu duimen maar!