annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Ik kom er achter dat ik op de televisie bij tv kijken ook lipsynch heb. ik gebruik nu optische kabel. Nu heb ik geprobeerd om arc te gebruiken. Maar ik krijg dit niet voor elkaar. Ik heb een wat ouder sony meubel, rht-g800 die ik wil gebruiken. Moet ik de ARC dan aansluiten op de hmdi 3 van de tv en tv out van mijn meubel? of toch een input gebruiken van mijn meubel ?

 

Verder kan iemand het 3d probleem bekijken. Als ik nu bijvoorbeeld 3d uit heb staan en dan youtube start heb ik geen optie in het action menu om 3d aan te zetten. een omweg die soms werkt is om dan naar instellingen te gaan. Dan 3d op sbs te zetten. en dan terug naar youtube. Soms werkt het dan wel goed. 

BrokenCliche
Nieuw

I bought a KDL-65W855C a few days ago from Mediamarkt. Originally everything was fine but 2 days later my USB sticks were not recognized anymore. Reset the TV it worked again, and stopped working again 2 days later. It seems like a software issue. Called Sony's tech support in USA, NL, UK. The US team escalated the case to a higher ranked tech team and could not solve it in an 1 hour remote session. The vendor Mediamarkt tells me to wait till the next firmware update. Does anybody have the same issue? I'm kinda worried that the firmware update won't solve the problem.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


vincentzijderveld schreef:

Ik kom er achter dat ik op de televisie bij tv kijken ook lipsynch heb. ik gebruik nu optische kabel. Nu heb ik geprobeerd om arc te gebruiken. Maar ik krijg dit niet voor elkaar. Ik heb een wat ouder sony meubel, rht-g800 die ik wil gebruiken. Moet ik de ARC dan aansluiten op de hmdi 3 van de tv en tv out van mijn meubel? of toch een input gebruiken van mijn meubel ?

 

Verder kan iemand het 3d probleem bekijken. Als ik nu bijvoorbeeld 3d uit heb staan en dan youtube start heb ik geen optie in het action menu om 3d aan te zetten. een omweg die soms werkt is om dan naar instellingen te gaan. Dan 3d op sbs te zetten. en dan terug naar youtube. Soms werkt het dan wel goed. 


Dat Sony meubel heeft zelf geen ARC aansluiting. Je TV heeft het wel, maar je hebt op het apparaat wat je wilt aansluiten ook die HDMI poort nodig. 

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Oke dat is duidelijk. Heb de sync problemen met kodi opgelost door de vertraging in kodi op 0.2 te zetten.

Helaas nu tegen ander probleem aangelopen. Mijn televisie valt nu uit tijdens het kijken van digitale televisie met mijn ci+ module. De televisie valt dan uit en start op met het android scherm en komt dan terug op het hoofdscherm. Heeft iemand anders dit ook? 

 

Verder bij het kijken van SD kanalen lijkt het allemaal erg blokkerig. Zijn hier nog instellingen voor te doen?

 

Action menu issue lijkt algemeen probleem te zijn dat sommige opties in eens niet beschikbaar zijn. Ik was enthousiast over deze televisie maar krijg ook steeds meer de neiging om hem toch terug te brengen.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


vincentzijderveld schreef:

Helaas nu tegen ander probleem aangelopen. Mijn televisie valt nu uit tijdens het kijken van digitale televisie met mijn ci+ module. De televisie valt dan uit en start op met het android scherm en komt dan terug op het hoofdscherm. Heeft iemand anders dit ook? 

 


Ja dit is bekend. Sinds een paar weken blijken toestellen met CI+ module een soort error te krijgen waardoor ze rebooten. Je kunt dit omzeilen door via een setupbox te kijken. Dat is voor nu de makkelijkste oplosssing totdat dit middels een firmware update verholpen is. 

 

 

MacGillie
Ontdekker

@Vinc_E

Wanneer kunnen we de firmware update m.b.t. CI+/error en reboots verwachten?

Waar kan ik de release notes lezen van de firmware versies?

Is er ergens een (Sony) webpagina met bekende firmware issues/fixes?

 

Is het mogelijk een globale planning te geven wanneer bepaalde problemen zijn opgelost?

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De nieuwe firmware kunnen we rond 15 augustus verwachten (thanks  Nico). De release notes van de firmware kun je meestal vinden in dit topic en op de ondersteunings pagina van je toestel op sony.nl.

 

Voor de gobale planning: lees dit topic maar eens door.

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
MacGillie
Ontdekker

Net de hele draad doorgelopen, maar geen globale planning. Daarnaast heb ik al eerder aangegeven wat 'problemen' te ondervinden met favorieten lijst. Zou dit verwant kunnen zijn met de CI+ 'fouten' en reboots?

 

Enkel wanneer een feature uit zou moeten komen. Geen informatie van maintenance/bugfix releases.

 

Trouwens, kan het zijn dat de laatste firmware iets raars doet met HDMI CEC/ARC? Op de een of andere manier bij het bekijken naar Discovery HD, mis ik ineens een paar seconden de achter kanalen van het geluid. Relais hoor je in de receiver schakelen.

 

Kan ook zijn dat Ziggo iets raars doet met het signaal? Sinds de overgang van Ziggo naar UPC headend systeem. Volgens mij is dit echt het signaal en niet de bekabeling. STB geeft wel eens 'geen signaal'.

 

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Ik heb de 59 pagina's doorgelezen van de co.uk site. Daar kwam ik heel wat issues tegen met de ARC verbinding. Voornamelijk mensen die geen 5.1 doorkregen en dat het gedeeltelijk opgelost zou zijn door de patch. Misschien dat dat daar mee te maken heeft.

Ik vind het raar dat Sony wacht met het uitbrengen van de patch als de standaard functie niet eens goed werkt. Op een televisie hoor je televisie te kijken zonder dat het toestel uitvalt. Ik wacht tot de volgende firmware update. Mocht deze dit niet verhelpen ga ik helaas toch ook terug met mijn tv. Ik ben een groot Sony fan, maar ze brengen blijkbaar een product uit die nog in beta /test fase is en wij zijn de testers. In co.uk krijg je als je hem aanschaft na 15 juli een controller er bij. Is ook beetje laat voor de mensen die het toestel al langer hebben.

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


MacGillie schreef:

@Vinc_E

Wanneer kunnen we de firmware update m.b.t. CI+/error en reboots verwachten?

Waar kan ik de release notes lezen van de firmware versies?

Is er ergens een (Sony) webpagina met bekende firmware issues/fixes?

 

Is het mogelijk een globale planning te geven wanneer bepaalde problemen zijn opgelost?

 


Hoi MacGillie, 


Dat zou ik je graag allemaal willen vertellen, maar dat weet ik echt niet. 
De CI+ errors zullen specifiek met de providers onderzocht moeten worden. Dat kan namelijk ook bij hen liggen. Ik denk niet dat zoiets op korte termijn inzichtelijk kan worden gemaakt.

 

Je kunt de release notes lezen op de ondersteuningspagina van Sony, afhankelijk van je toestel.
Ik heb hier de 65X8505C als voorbeeld. Dit zijn globale release notes en gaan niet gedetailleerd op de materie in.

 

Ik heb geen overzicht met alle bekende klachten/bugs. Gezien de snelheid waarin dingen aangepast worden, heeft dat ook weinig zin.
Als je de laatste paar pagina's doorleest, zie je wat de meest voorkomende issues zijn. En naar mijn weten zijn dat ARC, 5.1 ondersteuning voor apps, reboots bij kijken via CI+ en traag reageren van de afstandsbediening.  
Hier is wel een FAQ te vinden met algemene problemen

 

Ik heb geen specifiekere globale planning gezien wanneer welke fixes komen. Er is alleen een soort featureoverzicht te vinden die nog uitkomen hier.