annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarom de Favorieten gebruiken?

 

Als er i.p.v. Ziggo UPC wordt gekozen dan is het mogelijk om de Digitale voorkeuze zelf te bepalen, scheelt elke keer een extra handeling.

 

 

73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
rocdefrost
Ontdekker

@pa3eia

 

Heb nog geen tijd gehad voor een factory reset. Vanavond. Ik kan geen enkele app installeren, wil graag Kodi. Draait op mijn Google Nexus Player erg goed!

 

Wat is het trucje om buiten de Play Store apps te installeren?

MacGillie
Ontdekker

Net even ingesteld met UPC als provider. De simulcast word niet gebruikt. Op 001, vind je dan NPO 1 in SD kwaliteit en verdere kanalen ook. En de HD kanalen ergens in de 900 nummers.

 

Overigens is Ziggo niet te selecteren in de nieuwste software, enkel UPC, Provider & Other.

 

De lage nummers met simulcast ben ik gewend, ook staat dit ingesteld op de TV in de slaapkamer, de HD-PVR en andere lokaties met Ziggo waar ik ben en TV kijk.

rocdefrost
Ontdekker

Play Store werkt na de factory reset! Ben er erg blij mee. Eindelijk Kodi! Mijn Nexus Player kan weg.....

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Dat is goed nieuws. Ik merk dat ik vertraging in geluid heb met kodi. Klein verschil maar vervelend. Heb jij dat ook?
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Gebruik je een receiver of soundbar? 
Anders daar even instellen dat het vertraagt met 200MS. 

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Ik gebruik een sony soundsystem, meubel. Via optisch. Als ik tv kijk heb ik er geen last van. Pas als ik kodi opstart heb ik die vertraging.
rocdefrost
Ontdekker

Ik heb geen problemen met achterlopen. Toslink van de tv gaat rechtstreeks mijn speakers in, heb actieve speakers met DAC ingebouwd.

MacGillie
Ontdekker

Hier geen probleem met HDMI4/ARC en lipsync tussen TV (55x8509c) en AV-receiver (Denon).

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Ik heb het alleen als ik kodi gebruik. Niet bij andere applicaties of tv heb ik het idee. Zal nog wel wat dingen proberen.