annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

welke lens bij Sony A7ll

OPGELOST
profile.country.NL.title
gvanderwendeb
Lid

welke lens bij Sony A7ll

Beste communityleden,

 

Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een Sony A7ll met de 24-70mm lens van Zeiss 4.0 Ik ben nog op zoek naar een goede 70-200mm lens, maar wil daar geen 2000 euro aan uitgeven. 

Welke kunnen jullie aanraden?

Heeft iemand ervaring met de fe 24-240mm 3.5/6.3 van Sony?

Hoe is de ervaring met een ander merk in combinatie met een adaptor?

 

Alvast bedankt,

 

Groet Greta.

 

 

 

 

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @gvanderwendeb!

 

De 70-200 f4 is een stukje vriendelijker geprijsd, dat lijkt me dan de aangewezen vervanger als je dat bereik wil. Er is ook een 70-300 voor de FE mount.

De 24-240 is een allround lens. Op de uiterste standen heb je bij een lens met zo'n groot zoombereik altijd wat kwaliteitsverlies en zal de autofocus minder snel zijn dan bij een zoomlens met een kleiner bereik. 
Ander merk in combinatie met een adapter heeft bijna altijd gevolgen voor het aantal scherpstelpunten en de snelheid van scherpstellen. 
Succes!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@gvanderwendeb

 

Zelf heb ik voor dat bereik de 70-200 F4 en die bevalt me uitstekend. Omdat relatief veel mensen overgestapt zijn naar de F2.8 en de F4 ingeruild hebben staan er bij verschillende fotozaken ook (jonge) occassions te koop, getest en nagekeken. Ook ik ben op die manier aan de 70-200 F4 gekomen, met garantie ook nog.

 

Verder kun je veel over verschillende lenzen ook hier op de community vinden

https://community.sony.nl/t5/lens-database/bg-p/NL_Lens_database

 

Zelf ben ik niet van de adapters, maar daar denken anderen weer anders over 😉

Succes, en een prettige jaarwisseling,

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen Greta,

 

Bedankt voor je bericht! Onze experts kunnen je hier waarschijnlijk goed mee helpen. Mocht het niet lukken, dan zal ik je vraag intern aan mijn collega's voorleggen.

 

In elk geval veel plezier met de A7II!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @gvanderwendeb!

 

De 70-200 f4 is een stukje vriendelijker geprijsd, dat lijkt me dan de aangewezen vervanger als je dat bereik wil. Er is ook een 70-300 voor de FE mount.

De 24-240 is een allround lens. Op de uiterste standen heb je bij een lens met zo'n groot zoombereik altijd wat kwaliteitsverlies en zal de autofocus minder snel zijn dan bij een zoomlens met een kleiner bereik. 
Ander merk in combinatie met een adapter heeft bijna altijd gevolgen voor het aantal scherpstelpunten en de snelheid van scherpstellen. 
Succes!

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@gvanderwendeb

 

Zelf heb ik voor dat bereik de 70-200 F4 en die bevalt me uitstekend. Omdat relatief veel mensen overgestapt zijn naar de F2.8 en de F4 ingeruild hebben staan er bij verschillende fotozaken ook (jonge) occassions te koop, getest en nagekeken. Ook ik ben op die manier aan de 70-200 F4 gekomen, met garantie ook nog.

 

Verder kun je veel over verschillende lenzen ook hier op de community vinden

https://community.sony.nl/t5/lens-database/bg-p/NL_Lens_database

 

Zelf ben ik niet van de adapters, maar daar denken anderen weer anders over 😉

Succes, en een prettige jaarwisseling,

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
gvanderwendeb
Lid

Beste Amfion,

 

Bedankt voor het advies. 

 

Groet Greta.

profile.country.NL.title
gvanderwendeb
Lid

Beste Sigi,

 

Bedankt voor het advies. Ik zal inderdaad eens erop letten of er occasions zijn.

 

Groet Greta.