annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Update 3.21 voor de Sony A6000

OPGELOST
profile.country.NL.title
henri.witteveen
Lid

Update 3.21 voor de Sony A6000

Ik heb geprobeerd de firmware van de A6000 te updaten maar dat lukt niet. Ik heb de software gedownload op een Mac. Wanneer ik de software run krijg ik de melding om de kamera aan te sluiten, wat ik dan vervolgens ook doe. Ik klik op OK en de software stopt dan. Er gebeurt verder niets. Ik heb al eerder firmware updates uitgevoerd en die gingen altijd goed. Ik weet niet wat er aan de hand is. Mijn huidige firmware in 3.20. Mijn kamera functioneert goed dus als het niet gaat lukken vind ik het niet zo erg.

17 ANTWOORDEN 17
profile.country.NL.title
henri.witteveen
Lid

Het liet me niet los dus toch nog even verder gezocht. Ik kwam op een site https://briansmith.com/sony-a6000-firmware-update-3-21-improves-af-stability/ en daar stond dat het geheel een tweetraps verhaal was. De software die in eerst draaide was alleen een update van een driver. Daarna moest de eigenlijk firmware update nog worden gedraaid (Dit was bij vorge firmware updates niet het geval. Dat was gewoon een eentraps verhaal). De eigenlijke firmware update gestart en dat ging goed. Ik zag een progressiebar en alles ging goed....... Totdat alles stopte met een mededeling op mijn Mac daat er communicatiefout was opgetreden. Ik moest de kamera uitzetten, de accu verwijderen, even wachten, de accu terugplaatsen en de kamera weer aanzetten. Vervolgens de USB kabel weer aansluiten en de firmware update opnieuw starten. Ik zette de kamera weer aan en hij was zo dood als een pier. Ik toch maar de USB kabel aangesloten, de firmware update opnieuw gestart en tot mijn verbazing zag ik weer een progressiebar verschijnen. Deze keer werd de update geheel uitgevoerd en mijn kamera kwam weer tot leven. Hij draait nu dus netjes met de nieuwe firmare 3.21.

 

Ik dacht dat jullie dit misschien wel wilde weten, vandaar dat ik dit nog even post.

 

Groet,

Henri

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@henri.witteveen 

 

Ha, dus toch nog gelukt! Prima dat je je ervaring hier deelt, kan een ander mogelijk van profiteren!

👍

uiteindelijk is de community daarvoor bedoelt 😊

Grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
mahendr51
Ontdekker

Goed dat het alsnog is gelukt. En merk je de verschillen ook?

profile.country.NL.title
henri.witteveen
Lid

Daar heb ik nog niet echt op gelet.

profile.country.NL.title
mahendr51
Ontdekker

Ik weet niet of deze vraag in dit draadje thuishoort, dus misschien moet hij verplaatst worden.

 

Waar het om gaat: Mijn A6000 valt niet meer in slaap. Normaal heb ik hem ingesteld dat hij na 1 minuut geen activiteit in pauzestand gaat, maar dat doet hij niet meer. Ik heb al met verschillende tijden gespeeld, de batterij eruit gehaald etc., en ik heb de camera ook al op fabrieksinstelling teruggesteld. Niets helpt. Ik ga erg snel door mijn batterijen heen, momenteel.

 

Ik heb het idee dat dit pas zo is sinds ik de camera naar versie 3.21 heb bijgewerkt. Is het een bug in de software? Ben ik de enige met deze ervaring, of zijn er meer leden die het ook opeens hebben?

profile.country.NL.title
henri.witteveen
Lid

Mijn A6000 valt ook niet in slaap. Ik heb dit getest met diverse tijd instelling, 10 sec, 1 minuut etc. Nou weet ik niet of dit sinds de update is want ik gebruik dit nooit. Overigens vertoont mijn A6300 hetzelfde gedrag. Dus ik weet niet of het aan de kamera's ligt of dat ik misschien iets niet goed doe.

profile.country.NL.title
mahendr51
Ontdekker

Als je zegt: "dat gebruik ik nooit", bedoel je dan de slaapstand, of de update? Als je nooit update zou dat dus betekenen dat het niet per se aan mijn updaten zou hoeven liggen, en dat het toevallig is dat het nu optreedt.

 

Ik wacht nog even af of er meer mensen zijn die iets hebben gemerkt.

profile.country.NL.title
henri.witteveen
Lid

Ik heb de update toegepast maar de slaapstand gebruik ik nooit. Ik maak mijn opnames, één of meerdere en schakel daarna mijn kamera uit. Ik zet daarna mijn kamera weer aan indien nodig.