annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wat als ik maar één Prime-lens mocht bijhouden....

profile.country.BE.title
Joske-007
Lid

Wat als ik maar één Prime-lens mocht bijhouden....

Voor elke soort fotografie/onderwerp is er wel een objectief beschikbaar om de klus te klaren. Soms twijfelen we nog in de keuze welke Primes dat we willen aankopen of bijhouden. 

 

Meestal speelt omvang en gewicht een grote rol in onze keuze, maar ook de prijs is vaak een doorslaggevend argument. Uiteraard is natuurlijk het gewenste brandpuntsafstand(en) voor het soort werk dat je wil aanvangen van groot belang.

 

Het spreekt voor zich dat je met een portret objectief van 100mm geen interieur fotografie doet en met een 24mm geen portret fotografie, ondanks dat het wel mogelijk is portretten te maken met deze laatste. 

 

Maar wat als je maar één PRIME mocht/kan kiezen door welke omstandigheden dan ook ? 

Welke PRIME zou je dan kiezen ?

Een 20 mm? 24 mm? Of toch maar die 50 mm standaard lens?

Wordt het een snelle f/1.4 prime of volstaat een f/2.8. voor jou?

 

Omdat een objectief kopen ook zeer persoonlijk is, hoor ik graag de reden waarom. 

Alvast bedankt voor de antwoorden :slight_smile:

 

Ik geef alvast het startschot ..…

 

Zelf gebruik ik zeer vaak de compacte reisgezel FE 35mm f/2.8, want ik ben allang van het idee afgestapt dat ik alles moet kunnen framen. Kortom, de FE 35mm f/2.8 is mijn favoriete prime op een Fullframe camera.

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Joske-007 

 

Mooi topic Joske! 👍 Hoop op veel respons.

 

Ik zit te twijfelen, de 35 2.8 of de 55 1.8....het wordt de 55 1.8, reden is het lichtsterk zijn en geweldig IQ. 

Qua prijs zou de 35 2.8 de voorkeur hebben 😉

 

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Een beetje onzinnige topic naar mijn mening. Als je maar 1 prime wilt hebben  koop je toch geen verwisselbare lens camera?  Dan ben je beter af met b.v.  de sony cybershot dsc-rx1r ii. Helemaal toppie met een 42 mp ff sensor en 35mm zeiss lens.  Zelf geniet ik van mijn glaskast met primes en zooms en enkele vintage lenzen. Dat is het leuke van de a7 serie, alles past erop, dus waarom jezelf beperken.

Groet, Kees